brannmannsam Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Skal starte på ny char nå fordi lvl 30 dwarf warrioren min sugder ganske hardt. Mulig jeg er kjempe noob, men det eneste han var god til var å dø. Derfor tenkte jeg litt på en warlock. Er den noe gøy spille med? Synes warrior var kjedelig. Bare "charge" hele tiden (pluss at han døde hele tiden) Eller bør jeg begynne en annen char? jeg trenger litt hjelp. Er rimlig fersk fortsatt. Takker for svar.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Vel jeg er Rogue og kan anbefale det:) hadde det artig helt til lvl 60
Plomma2 Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Dø som warrior i pve? Aldri skjedd meg. :o Warlock er morsomt det, men det kan, I motsettning til warrior, være en litt vanskelig klasse å spille.
StarGazer Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Før lvl 40 kan warrior være litt hardt ja, etter det blir det mye lettere pga bedre armor en en del kjekke skills. Warlocker er nok litt mer komplisert ja, men bra dmg og du har pets som hjelper deg til tanking og dmg. Ettertraktet klasse ved lvl 60 og.
Chrynarx Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 IMBASHAAAMANDIN.. neida ta warlock, det er en lite spilt klasse i forhold til de andre.. gratis mount på lvl 40 er også koselig;)
Choo Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Warlock er kjempe greier=D ikke den helt vanlige klassen og de skader noe sykt opp i levlene og er ettertraktet for Stam buff, banish og chain fear i instancer =)) på serveren min er det en warlock med ca full felheart og 2 nemesis deler og så lenge han har shards er han så å si ustoppelig i PvP/Duels.
OC-Freak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Hvis du vil spille noe enkelt - velg hunter. Det er etter min mening den letteste klassen å spille. Det negative er at de fleste serverene er stappfulle av huntere og det kan derfor være vanskelig å finne grupper for større oppdrag. Warlock er en morsom klasse, min personlige favoritt. (main char = Lillemy, 60 warlock - Khadgar, guild = silver dragon society). Men den er nok litt krevende å lære seg å spille, så om du syntes warrior var vanskelig, vel jeg vet ikke helt.... Tror jeg ville valgt en hunter, DET er easymode for PvE og rimelig god for PvP også. For allianse (horde har også shaman) er hunter også eneste mail rustning brukere etter level 40 og det er derfor færre å slåss med for å få bra utrustning. Som warlock må du fremdeles "slåss" med prester og mages om de bra tingene..... Snakker om warlock forresten, i grupper er de skadegivere og "wipe" beskyttere ved å gi presten soulstone slik at han kan gjennopplive seg selv og deretter gjenopplive resten av gruppen. er det ikke prest med så er det palladin (eller shaman for horde) som bør få soulstone. Som skadegiver er warlock god, kommer til å slite med å gi mer skade i grupper enn rogue og mage, mer på linje med huntere. *nerf hunters* jeg trenger mer +dmg utrustning, klarer ikke helt å utkonkurrere alle hunterne i guilden skademessig. I motsetning til mage kan warlock holde det gående LENGE i en heftig LANG kamp hvis man har bra med healing kapasitet i gruppen og/eller er flink til å bruke drain life/mana. går mage tom for mana er det lite han kan gjøre (utenom mana potions/gems osv). mens en warlock kan ta life-tap og gjøre om liv til mana, dermed kan han ta av sitt eget liv og gjøre om til mana, hvis healerene har kapasitet og mana vil de da gi deg liv igjen, hvis ikke bruk drain life/mana.
akristina92 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Kanskje litt Off-topic, men du må da ha forferdelig dårlig utstyr. Det var i level 30 min warrior gikk rundt og tok fiender 6 levler over han, uten å miste halve livet.
brannmannsam Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Ok. takker for alle svar. Jeg driver å prøver dual wield på warrioren min, så det er mulig det er det som er feil. Kan ikke akkurat klage på utstyret, det er omtrent som alle andre warriorer i lvl 30. Kan hende jeg kar føkka opp talent points'en. Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dem for for at det skal bli bra.. Kunne trengt en build. Som jeg forsto flere her så er Warlock vanskelig å spille. Det gjør ikkeno. Men er det gøy? Hvilken char får jeg mest morro av å spille?
Dʋgɢtung Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Har selv spilt en warrior opp til level 50 (han skal opp til 60), og må si at det er en veldig flott klasse å spille. Problemet er bare at serveren er så å si stappfull av warriors. Når det gjelder Warrior i PvE er det sinnsykt my kjappere å levle enn med en Paladin. Det har vel egentlig ikke endret seg så veldig mye fra level 30 til 50 for min del, og oppskriften er som regel angrip og drep mob#1, løp rett til mob#2 og drep han også, så rett til mob#3. Bandage. Drep 2-4 mobs til - bandage. I PvP har jeg ikke fått prøvd meg så veldig mye alene, men jeg har gitt endel juling - og også mottatt en god del. Som oftest er det level 55+ som har angrepet meg, og da har jeg ikke hatt noe særlig sjanse før nå. De andre gangene jeg har PvP'et har jeg startet med rundt 20-25% health igjen, siden de tydeligvis er lameass gankere som ikke tør å angripe en warrior med full health :-( Builden jeg bruker er forøvrig denne 31/20/0-builden; "DPS-build" iflg. Allakhazam Arms – 31 points Improved Rend 3/3 Deflection 5/5 Tactical Mastery 5/5 Improved Charge 1/2 Improved Overpower 2/2 Deep Wounds 3/3 Impale 2/2 Axe Specialization 5/5 Sweeping Strikes 1/1 Improved Hamstring 3/3 Mortal Strike 1/1 Fury – 20 points Cruelty 5/5 Unbridled Wrath 5/5 Improved Battle Shout 5/5 Enrage 5/5 Fyll opp alle 31 poengene i Arms først slik at du får Mortal Strike, og deretter fyller du på i Fury. Selv har jeg gjort små modifikasjoner, men basisen er den samme. Jeg har forøvrig satset på +stam/+str/+agi-gear.
Narrondi Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Warlock er en svært avansert og god class, den er svært underholdene og pets gir deg mange forskjellige roller. Visst man vil ha en enkel class å spille er ikke warlock valget siden det er den vanskligste classen og spille, men ønsker man derimot en utfordring så er warlock veldig morsom. Det er en etterlengtet class og dermed er det lett og finne gruppe, Felheart er også det Tier 1 settet som det dropper mest av i MC og siden det er så få warlocker er det svært lett og få seg epix. Med den rette builden kan warlocks grinde uten og stoppe for og drikke eller spise. Personlig synes jeg det beste med warlocks er forskjellen mellom talent buildsene, en destuction warlock er 100% forskjellig i spille måte og rolle i en gruppe enn en affliction warlock. EDIT: Pluss at en warlock med rett build kan lett solo'e princesse Theredras :D money plx Endret 11. januar 2006 av Narrondi
SGE7000 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Personlig synes jeg det beste med warlocks er forskjellen mellom talent buildsene, en destuction warlock er 100% forskjellig i spille måte og rolle i en gruppe enn en affliction warlock. 5420311[/snapback] så sant, så sant - utrolig uvant å spille da jeg respecca fra full destro til sm/ruin
akristina92 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Det er en etterlengtet class og dermed er det lett og finne gruppe, Felheart er også det Tier 1 settet som det dropper mest av i MC og siden det er så få warlocker er det svært lett og få seg epix. Med den rette builden kan warlocks grinde uten og stoppe for og drikke eller spise. 5420311[/snapback] Vær så snill, ikke si at du bruker "epix" seriøst!
Misantropen Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Warlock er ikke spes morsom de første 20 levlene, men så begynner det bli virkelig artig. Det som er så morro i forhold til f.eks. en mage er at man hele tiden får noe nytt å leke med. Mage får liksom bare større og kraftigere frost/firebolts. Du får nye pet/demoner for hver 10. level, gratis flammehest og nye typer spells hele tiden. Det er på mange måter en hybrid-klasse; en blanding av en shadowpriest+hunter. End-game er den skikkelig artig. Du får være dammagedealer og ikke en slik heal-bot som mange egentlig artige (Druid, Shaman) klasser ender opp med å bli. Skal du spille warlock som Alliance, gå for gnome rasen uten tvil, kjør gjerne på med engineering, slik at du får masse artige hodeplagg tidlig i spillet. Hos Horden er både Orc og Undead bra valg på hver sin måte. Destruction-locks gir mye skade, men tåler ikke så mye. Får en warrior først tak på deg er du toast. En venn av meg som spiller mye PvP endte opp med en 20/31/0 build (da hadde han respeccet for 4. gang til 50g) og mente han eide alt og alle Selv har jeg en Shaman på lvl 60, men etter å ha blitt truet med lang og hard healbot-tjeneste, har jeg begynt å spille opp en Warlock. Det er en klasse som krever litt mer enn f.eks. rouge, shaman, mage og warrior de første levlene. Det er ikke den klassen du bør starte med egentlig. Endret 11. januar 2006 av Krapfoss
OC-Freak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Min første var en hunter, enklere skal du lete lenge etter. Gå for beast mastery og få deg et bra dyr (Gikk selv som mange andre for broken tooth - da spiser man prest/mage lett i PvP med litt talent, hunter PvP mot andre klasser krever mer talent og litt flaks i blant - selv har jeg aldri hatt gode odds mot shaman og rogue ;( ), da holder dyret ditt fienden i sjakk meget bra og det er sjelden du får fienden på deg. (gjelder ikke PvP så klart). Hvis du velger warlock så vil jeg anbefale 20/31/0 som talent, eller 17(for å få nighfall)/34/0. Demonology build er bare det beste for solo spilling og PvP. Men du taper litt i maks dmg i raid/grupper. Hvis dere vil se en 60 warlock med demonology build som ruler prinsessa i maraudon, og tar goblinen etterpå med bare 40% liv - se her: http://gewis.nl/~pantheon/vitiris/wow/ Ja en warlock er så morsom å spille. Ja en warlock er vanskelig å spille med - ihvertfall i begynnelsen. Ja du må kunne håndere ganske mange knapper og spells samtidig i en kamp - kanskje den klassen der du må bruke mest knapper og spells. Ja en warlock kan spilles på så utrolig mange måter som alle gir forskjellige spilleopplevelser. Selv bruker jeg vel opp mot 10 forskjellige spells/abilities i en lang kamp. Men klarer du å mestre en warlock (noe jeg håper jeg har klart - selv om jeg nok alltids kan forbedre meg) er det en morsom klasse som er ettertraktet på slutten av spillet. (min guild har nå 2 stk lvl 60 warlocks og en 59 - jeg har ingen problemer med å ligge høyere på dmg lista enn dem ihvertfall, til tross for at den andre 60'en har mye mer +dmg utstyr enn jeg har). Edit: undead er uten tvil den beste klassen for warlock, man kan da spise av liket til det man dreper for å få opp livet og så bruke life-tap til å gjøre dette om til mana. Og bedre motstand mot fear osv er meget nyttig. Selv hadde jeg bestemt med for allianse og valget falt da på gnom grunnet + på intellect. (Men human sin diplomacy er også ganske uslåelig hvis du ønsker å få respekt of tilgang til bedre formularer og priser +10% reputation utgjør MYE i løpet av spillet etter min mening - så egentlig er det vel ett fett hva man velger av human og gnom). Endret 11. januar 2006 av OC-Freak
Thomas J.L Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Forstår egentlig ikke hvorfor warlock er vanskelig å spille, er det fordi andre klasser er lett?
OC-Freak Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Forstår egentlig ikke hvorfor warlock er vanskelig å spille, er det fordi andre klasser er lett? 5422063[/snapback] Vel, som nybegynner i spillet kan den være litt vanskeligere enn noen andre klasser, har sett mange spillere som har startet warlock og byttet til annen før level 20.... Hvorfor? ikke allverdens armor (men det gjelder jo prest og mage også). Kanskje noe forvirrende hva man skal gp for/bruke av spells/våpen. Selv hadde jeg mest problemer frem til omtrent level 16-17 grunnet at jeg ikke hadde fått tak i noen wand før det (ikke så lette å finne før dette utenom å kjøpe), etter at jeg fikk meg en wand ble alt mye lettere og jeg kunne bruke den om jeg gikk tom for mana. Etter det hadde jeg vel ingen større problemer, joda jeg har dødd et utall ganger osv, men det gjelder vel alle klasser Vet bare ikke om det er det perfekte walget om man vil ha det enkelt... Edit: Du spør hva som er artigst å spille... Det må vel være druid og warlock etter min mening, disse har mange måter å spille på og mange ulike talentoppbygninger. Etter det ville jeg vel tro shaman og hunter kommer, men har aldri spillt shaman... Det kjedeligste tror jeg vel må være prest, ihvertfall holy specced prest. Ikke at det ikke er krevende å være god healer også, men mangler litt av variasjonen. Endret 11. januar 2006 av OC-Freak
Thomas J.L Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Kan ikke huske at jeg daua så ofte, men er lenge siden jeg lvlet Kan huske warlock var artig å lvle, og en del forskjellige roller med forskjellige builds. Har prøvd ut de fleste og endte opp med 20/31/0. Likte ikke destruction, tålte rett å slett ikke noe. Afflication er favoritt grinde builden min, dot`s, drain tanking og dark pact. Prøv ut warlock hvertfall
Bimmelom Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Enten Warlock eller Druid tror jeg er det lureste. Kanskje en Priest ? Hvis du omtrent kun liker å heale ? Priester er nyttige, og de fleste liker de. Så vidt jeg har skjønt vertfall. Men, hadde det vært opp til meg tror jeg faktisk at jeg hadde startet en Hunter eller en Rogue. Jeg kan ikke fordra å kaste spell's.
akristina92 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Enten Warlock eller Druid tror jeg er det lureste. Kanskje en Priest ? Hvis du omtrent kun liker å heale ? Priester er nyttige, og de fleste liker de. Så vidt jeg har skjønt vertfall. Men, hadde det vært opp til meg tror jeg faktisk at jeg hadde startet en Hunter eller en Rogue. Jeg kan ikke fordra å kaste spell's. 5422347[/snapback] Ikke bare er de gode til å heale, men også ekstreme i PvP, om du speccer Shadow! Nettopp banka opp en level 46 warrior, jeg er i level 40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå