Gå til innhold

Trådløs USB: Blåtann på boler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel forbrukerne kansje, produsentene? ikke nødvendigvis.

virker jo til tider som underholdningsbransjen ønsker å innføre den slags, pluss en eller annen form for biometrisk lås++...

 

kommer helt an på hvor stort dem tror kundegrunnlaget er virker det som. og hvor viktig det er for dem at ingen finner på å kopiere produktet...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Den klumpen på bildet er nok den alternative greia de nevner mot slutten. Som kan brukes på eksisterende USB utstyr. WUSB blir bygd inn i dingsene, så antenner trengs ikke.

5415529[/snapback]

Jeg ser for meg at enkelte bygger Biquad-antenner så de kan plukke opp signalene til dingsene til hele nabolaget :p Skrive ut obskøne bilder på naboenes skrivere bare på kødd :!: Men seriøst: Jeg håper sikkerheten blir bedre enn på WLAN så ikke dette blir noe problem.

Lenke til kommentar
Sikkert bare gammel system. var mer vanlig i gamle dager dette. heldigvis ser man mindre av det nå. et helsike og erstatte en slik dongle hvis man mister den.

5419344[/snapback]

Niks, flunkende nye programmer, som ganske nylig har begynt å bruke slik beskyttelse :) Er for det meste Smart-Cards, og tydeligvis det eneste som hjelper for å forhindre at programmene blir cracket.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Sikkert bare gammel system. var mer vanlig i gamle dager dette. heldigvis ser man mindre av det nå. et helsike og erstatte en slik dongle hvis man mister den.

5419344[/snapback]

Niks, flunkende nye programmer, som ganske nylig har begynt å bruke slik beskyttelse :) Er for det meste Smart-Cards, og tydeligvis det eneste som hjelper for å forhindre at programmene blir cracket.

5420967[/snapback]

 

Er det nå det? Kan ikke huske jeg har sett et mainstream-program med dongøe som ikke har blitt cracket, tror det går mer på at det ofte er litt diffuse programmer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det nå det? Kan ikke huske jeg har sett et mainstream-program med dongøe som ikke har blitt cracket, tror det går mer på at det ofte er litt diffuse programmer.

5421016[/snapback]

Tja, donglen er ikke bare ren "beskyttelse", men inneholder deler av koden programmet bruker. Dvs, selv om programmet blir cracket og kan startes, vil det fremdeles ikke fungere skikkelig siden koden som ligger på smart-card'et ikke er der. Men, nå ble riktignok ene programmet cracket her om dagen :cry:, men det skyldtes at utvikleren ikke har brukt donglen riktig.

 

Men nå går vi veldig off-topic her... :whistle:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...