Gå til innhold

Ekstern harddisk med power via USB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vanskelig for å tro at en 3.5" disk kan drives fra usb porten - uansett så varier det fra hovekort til hovedkort hvor mye strøm en usb port kan levere. Er ikkje alle hovedkort som kan drive en 2.5" disk heller, spesielt vis disken er av eldre dato.

 

Vil dog tro at de allerfleste maskiner vil kunne drive en 1.8" disk fra usb porten, men disse koster jo flesk og blir ikkje større en 60GB..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har selv en 2.5" disk på 80 GB og spinner på 5300 og har kun strøm fra usb porten. Har enda ikke kommet bort i maskiner som ikke kan levere de 100 mAh som skal til for å drive den, men husk å ha USB kabel av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

USB har bare uttak for 5 volt og 3.5" disk krever vel 12 volt og 5 volt for å funksjonere, så 3.5" disker må vel ha ekstern strømkilde..

 

USB tillater enheter som trekker opptil 100mA. Er flere enheter koblet til samme port må totalt forbruk på alle USB-enhetene ikke overskride 100mA. Dermed skal 2" og 3.5" harddisker

 

En USB kanal kan levere 500 mAh strøm, så matematisk kan du koble til 5 enheter på en kanal hvis de trekker 100 mAh hver, men du har rett i grensen for maks mAh per enhet...

Lenke til kommentar
er dette noeproblem egentlig?

man får jo kjøpt en billig strømforsyner* på biltema for 15 kr

 

*Tror det er det det heter. (en sånn som man kan lage flere kontakter)

5414926[/snapback]

 

Ikke noe stort problem, akkurat, men jeg skal bruke den til en laptop, og da er det greit å kunne bruke harddisken uten tilgang til støpsler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

På komplett.no får du denne disken og dette kabinettet for kroner 1200.-

Skulle være det du har behov for...

 

Vet ikke helt om det forrige kabinettet kan kjøres uten tilleggs srøm, men dette gjør det garantert og koster ikke så mye mer....

 

Edit: Lagt til kabinett...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
På komplett.no får du denne disken og dette kabinettet for kroner 1200.-

Skulle være det du har behov for...

 

Vet ikke helt om det forrige kabinettet kan kjøres uten tilleggs srøm, men dette gjør det garantert og koster ikke så mye mer....

 

Edit: Lagt til kabinett...

5415001[/snapback]

 

Takk for tips! Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg 300Gb+, men jeg ser nå at jeg må enten må ty til 2.5" eller ekstern strømkilde. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...