Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+971234

Quote:


On 2001-12-04 15:41, magfa skrev:

fint med denne tråden, da det kom noe godt ut av det.

men nå er vel saken oppgjort, så da setter vi en strek! ikke sant?


ikke heng dere helt opp nå.



 

Jepp.

Lenke til kommentar

Bra du fikk tilbake en CPU da.

 

Jeg skal kjøpe en ny PC snart, jeg vet databutiken.com er billigere, men med slik service kjøper jeg vel hos Komplett.no(hvis jeg ikke får bedre deler jeg oxo av Databutikken.com da :smile: . Jeg sendte tilbake 2 GeForce2 MX-200 kort, tok 1 telefonsamtale og 2 uker så var casha tilbake :smile:

 

Støtter Komplett

Lenke til kommentar

Som reaksjon på de mange barnslige og usaklige innleggene her har jeg bestemt meg for å boikotte boikotten av Databutikken.com. Alle oppfordres herved til å ta et oppgjør med personer som kommer med rasistiske utsagn i denne diskusjonen. Ikke la dem styre!

 

Jeg vurderer å bestille min neste PC fra databutikken.com.

 

Det får være grenser for rasisme og usaklig drittslenging også...

Lenke til kommentar

Må si at jeg synes dette ble svært bra, både for datorbutikken og Obi_one. Har selv bestilt varer fra datorbutiken før uten noen problemer, og har tenkt å bestille noe nytt etter jul. Ble litt skremt av hvordan de hadde behandlet deg, men det viste seg vel til slutt at de ønsker å være best både på pris og kundebehandling. Fint det ordna seg! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med Antifa. Datorbutikken har vist medvilje og løst problemet til tross for noen unødvendige bortforklaringer. Jan Håvard, egentlig gir Datorbutikken blaffen i om du får prosessoren eller ikke, men du lagte oppstyr rundt problemet ditt. Datorbutikken innså at de kunne tape kunder, alternativet var, riktig nok, å ringe deg og komme med en beklagelse. Litt trist at man må gå så langt for å få resultater, men dette håper jeg Datorbutikken skjerper seg på.

 

Mvh

 

Sindre Aven

 

ps: Jan Håvard, foredrag om Nøytron-Stjerner på Ondag

Lenke til kommentar

Jeg syntes at alle her skal sende en mail til datorbutiken og poste denne url..

 

denna gutten han kjøpt en defekt cpu og skal selfølgelig få ny UANSETT.. hva faen har et pal1900 klistremerke på cpu og gjøre?

 

Og faen ta den rappkjefta svensken..

 

jeg sender url til datorbutiken NU!!

og sier jeg kommer aldri til og handle der..

vi lager en kjedemail der alle "underskriver" der de sier at de aldri skal handle der..

Lenke til kommentar

Databutikken.com har gjort opp for seg, og det tilogmed mer enn de har behøvd, så hvorfor all de barnslige "svensker er dumme" utsagnene? Hvorfor boikotte en av de billigste webshoppene slik at de andre webshoppene slipper og senke prisene når alle handler til de likevell. Tøv, handel til databutikken.com, de er jo billigst på det meste..

Lenke til kommentar

svar til databutikken.com:

jeg bryr meg lite om de 105 kronene som jeg hadde i utlegg på frakta til sverige-men det som i utgangspunktet teller her-er at dere for fremtiden bør legge om rutinene deres-noe jeg ser i svarene fra dere her på forumet at dere akter og gjøre-fint!

men jeg lurer fortsatt litt på hva som skjer når AMD`en min tar kveld innefor den såkalte garantitiden..?

jeg tipper at det er vel bare og finne antistat eska som den kom i- og ta spaden fatt i hagen og gi den en anstendig begravelse i "AMD himmelen..."enn å sende den til dere uten klistrelappen som ikke var der da jeg fikk den fra dere!

når jeg påstår at det ikke er noen lapp der så lyver jeg ikke..før jeg nemlig fikk maskinen min opp og gå lå både prosessor og hovedkort i sin respektive emballasje i påvente av nye minnebrikker fra dere og nytt kabinett fra komplett.no

hadde allerede da tatt athlonen i nermere øyesyn og det fantes ikke spor etter noen klistrelapp på den..

og kom ikke og si at jeg har tatt av lappen for at jeg "ikke likte"at den var der..jeg bryr meg ikke en døyt om hva databutikken setter på prosessorene som de selger-blir den ødelagt av den angivelige klistrelappen får databutikken.com ta støyten for det!

jeg ser at databutikken har ordnet opp med kunden og allt er bare velstand-ja det skulle bare mangle!

at den selgeren som obi_one var i kontakt med først beklaget at"han hadde hatt en dårlig dag.."var meget fint gjort-det beviser at det er"mennesker"i sverige og!BRA!

men-...for ettertia håper vi alle her på forumet at databutikken.com har lært av dette-det har vi også...

IKKE fjern noe som helst av lapper fra noen av produktene dere kjøper-enten det er databutikken eller andre-for det er faktisk litt rett som databutikken sier-lappene er der for at de skal kunne spore tilbake at produktet er kjøpt hos dem..så jeg forstår dem litt-men systemet har vert for dårlig-tydeligvis.

så til slutt:databutikken..jeg gjør ikke krav på mine 105 kroner-så dårlig er det ikke for meg-det er prinsippet i hele saken som har verdi!

og den dagen athlonen takker for seg..kommer antistat eska fram..resten vet dere..så blir det lagt inn bestilling på ny hos en wedshop i...

NORGE!

takk for meg..

Lenke til kommentar

Her var det mange usaklige innlegg.

 

Det er kjempefint at det settes fokus på dårlig service hos webshopene, men når diskusjonen foregår på et svenskehets-nivå blir denne langt mindre interessant.

 

Jeg synes det er kjempefint at det kommer utenlandske nettbutikker til landet, noe som kan sørge for sterkere konkurranse både på pris og service. Vi vil oppfordre alle til å poste positive og negative erfaringer om ALLE nettbutikker i webshopseksjonens erfaringssystem, slik at andre kan få inntrykk av service-nivået til webshopene. Det er viktig at også positive erfaringer postes; det er en tendens til at bare misfornøyde kunder tar seg bryet med å poste en erfaring - noe som kan gi et skjevt helhetsbilde.

 

Det er like viktig at webshopene konkurrerer på service som pris, men også her kan selvsagt utenlandske butikker være med på å bidra til høyere konkurranse.

 

Det kan sikkert virke teit å sette lapper på prosessorene, men så lenge dette tydelig fremgår i informasjonen til Databutikken, er de i sin fulle rett til å kreve dette - når det er snakk om en garantisak. Jeg kjenner ikke til om de har gitt god nok informasjon om dette tidligere, men det ser i alle fall ut til at de har tenkt å skjerpe seg på dette. Det er slett ikke uvanlig at det finnes slike "Warrany void if removed"-lapper.

 

Når det er snakk om en reklamasjon, dvs. at det foreligger en mangel på produktet allerede når man får det, vil imidlertid en slik lapp ikke være relevant i forhold til kjøpsloven. De kan neppe kreve at denne lappen er inntakt når produktet er mangelfullt. Når dette er sagt vil det være en stor fordel for kunden at denne lappen er inntakt, slik at det ikke er tvil om hvor kunden har kjøpt prosessoren. Ettersom denne lappen tilsynelatende ikke skal ha vesentlige negative bivirkninger, bør man tenke seg om to ganger før man fjerner den.

 

Hvis dere fortsetter på denne diskusjonen; vær så snill og holde denne på et saklig nivå. Hvis det er noen som utpreger seg med for høy usaklighetsfaktor i forumet vårt, vil de risikere å bli sperret ute.

 

MLW

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-04 16:01, ZAN skrev:

Jasså de ga deg en 1800+ :smile:

Snakk om ræv sleiking :smile:

men men obi one ...

kjekk julegave det der :smile:




Hadde du vært i samme posisjon som Obi_One, tror jeg heller du hadde ment at Datorbutikken gjorde opp for seg på en grei måte, fremfor å kalle det rævsleiking...

Lenke til kommentar

Jeg synes dette høres helt tåpelig ut... :o

Uansett om det så var en slik lapp som det stod at

garantien ikke gjelder hvis den taes vekk, så har det over hode ikke noe å si. Det er en helt klar REKLAMASJON sak. Du må bare overbevise svenskene om at du ikke vil ha det dekket av garantien.

 

Jeg vil bare legge til at jeg kjøpte en xp1900 her om dagen. Var ikke ett eneste klistermerke på den. (Kan det være noe som svenskene selv har satt på for å "presse" deg til å ta det av og "bryte" garantien.

 

Svenske f....

 

All støtte og lykke til

 

Espen

Lenke til kommentar

Quote Telcontar

 

 

På tide å la denne saken ligge sier nå jeg. Obi_One har fått det han hadde rett til og mer og Databutikken lover å skjerpe i fremtiden.

 

Å boikotte er bare dumt, det er bare vi forbrukere som vil tape på det til slutt.

 

____________________________________________________

 

Sikker på det da , Jeg syntes persolig att slike metoder som databutikken har holdt på fortjener en lærepenge, desuten skal man lete lenge etter en webbshopp med sååå treeeg levering :sad:

Lenke til kommentar

Jeg var litt slaskete og orka ikke og lese mer enn 1 1/2 side av posten så jeg vet ikke om noen har skrevet dette før meg...

Får ikke butikkene inn en liste med serienummer på produktene sine når dem kjøper de inn (som regel et fra - til nummer) Hadde dem hatt LITT orden så trenger man IKKE og sette på en teit klistrelapp... Man kan f.eks glemme og feste den ene klistrelappen på en del så er man like langt....mens serienummer'ne skal litt mere til å endre, og faktisk finne et serienummer som de har solgt.

Vet ikke om det er noen fra noen webshopper som leser forumet, og i det hele tatt orker og bla seg frem til denna posten, men gi gjerne en tilbakemelding om dere får serienummer'ne.

 

CrZy_T

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...