Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

hahaha. morsom sak. svenskene kan bare dra til h#&/¤%¤%#.

 

sånn klistremerke som sier at garantien blir brutt hvis du fjerner det, er ikke det sånn som pleier å være på harddisker o.l. som sier at garantien blir brutt hvis du åpner harddisken osv.? det er jo forståelig..

 

uansett, du pleier jo å få noen dager (ukers) angrerett, hvis du ikke er fornøyd med produktet... går ut i fra at du ikke er særlig fornøyd.

 

du kan jo prøve å skaffe et klistremerke fra noen som har kjøpt en CPU som funker...

 

Hvis det er samme fyren du har snakket med hele tiden, ville jeg prøvd å få kontakt med sjefen...

og si at du er fra en stor bedrift som trenger nye pc'er.... og at du skulle teste en cpu før du bestemte deg...

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2001-12-03 20:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en skrekkhistorie! Svensker er og blir svensker, det har jeg alltid sagt.

 

Men er det noen som vet hvor lang tid Datorbutiken pleier å bruke på å levere komponenter? De sier 5-8 dager, men jeg vet nå ikke helt. Får jeg ikke delene mine i morgen (som jeg faktisk tviler på at jeg gjør), er de på overtid. Og jeg TRENGER dem litt kjapt.

 

 

"Jag ar inte dum, jag ar bare svensk." ~ ...

[sorry, jeg kan ikke skrive (eller lese) svensk]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Det er tydeligt at Databutikken.com har lagt gull egget med å la være å sette dumme små Garanti "frimerker" på halvparten av prosessorene deres. Det kommer også fremm at med andre webshopper så er det det samme om man har det lile klisteret på eller ikke, selvfølgeligt tar man av dette klisteret vis det bare står PAL1600, men vis det står masse garanti info så larmanvære å ta det vekk. Jeg hadde en kammerat som hadde dette klisteret på, senere så ble dette svidd vekk, stygge merker på prosessoren. Andre jeg kjenner har kunnet byttet sine prosessorer uten det lille klistret.

Lenke til kommentar

støtteerklæring!

 

du kan si til datorbutikken at du representerer en hel GJENG her! har vurdert ny maskin, du kan garantere at jeg ikke får noen deler derifra!

 

KLART at en fjerner merker!

 

tror også at dette merket bare er en måte for datorbutikken å redusere sine (tydeligvis) høye retur/bytteutgifter!

 

press dem inn i et hjørne!

Lenke til kommentar

Hei, og lykke til med 'The fight against svenskene' :grin:

En ting som jeg omtrent fikk bakoversveis av, var den utrolig frekke/sinte tonen til han som representerte Databutikken.com

Dette er jo helt klart reklamasjonssak, å true de med rettsak kan jo være en løsning, da kanskje de gir seg. Uansett så kan de ikke klistre på et bittelite klistremerke og si at det er garantien. Det er jo bare _for_ svenskt :grin:

Har selv kjøpt en Plextor 24x brenner der, og nå lurer jeg på å undersøke brenneren med lupe for å se om jeg finner noe klistremerker.. haha

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Måtte bare registrere meg for dette.

Jeg har lagt merke til at databutikken har gode priser, men hvis dette er måten de holder prisene nede på så kan de ha det så godt.

90% sikkert at neste gang jeg bestiller komponenter så blir det komplett.

 

Latterlige folk

 

joakim

 

ps. Jeg ser ingen grunn til å hetse svensker selvom databutikken både er svensk og latterlig uproffesjonell.

Lenke til kommentar

Processorn ifråga _har_ märkts med exakt den typ av klisterlapp som vi också berättat om i mail.

Detta kan styrkas bland annat av att vi har en bild på en sådan processor på vår hemsida.

(se http://www.databutikken.com/no > Velg Avdelning > Bygg din egen PC > AMD 266 DDR)

(direktlänk till bilden: http://www.databutikken.com/no/p/g/xp.jpg)

 

Det skulle givetvis inte finnas någon som helst anledning för oss att påstå att det stod att märkningen ej får tas bort (avlägsnas) om det ej gjorde det. Denna text har står på alla märkningar av denna typ. Tror säkert att det finns många här i forumet som köpt just processor av oss och därmed opartiskt kan intyga att även deras processor har just denna typ av klisterlapp med denna text.

 

Anledningen till att vi märker vissa produkter med idnummer och streckkoder beror på att vid händelse av retur/garantianspråk måste vi veta var vi köpt produkten. Vissa produkter är från början märkta med serienummer eller streckkoder som kan läsas in maskinellt av en vanlig streckkodsläsare. Däremot är t ex inte minnen (RAM) och processorer möjliga att identifiera med en streckkod, därför märker vi sådana produkter.

 

Det står på vår hemsida på sidan "Om Garantier" att läsa följande:

"

De fleste produkter som selges av DatorButiken.com merkes, denna merkingen skal bli værende og er meget viktig i garantispørsmål.

"

 

På klisterlappen står det också att märkningen får ej avlägsnas för då kan garantin förverkas.

Anledningen till detta är att vi annars inte har någon som helst möjlighet att vidarebefordra garantianspråk mot vår leverantör, som i sin tur då kan kräva garantiåtgärd från AMD.

 

Givetvis har vi försökt identifiera just den processor kunden skickat i retur till oss, men då både processorer och t ex minnen är en typ av produkt som säljs i väldigt hög volym hos oss har vi ej kunnat identifiera var denna processor köpts in pga att kunden tagit bort märkningen. Vi har fått ner antalet mer eller mindre troliga leverantörer av just denna processor till 5st, men fortfarande med väldigt stor osäkerhet. Just i nämnda tillfälle har vi väldigt många olika leverantörer av just processorer då vi annars ej hade kunnat köpa in det antal vi behöver om vi endast använt oss av en leverantör. Hade vi bara haft en leverantör av AMD processorer hade det varit enkelt, men då hade vi aldri behövt märka processorn.

Vi har många leverantörer runt om i Europa och garantianspråket måste riktas mot den leverantör vi handlat av, vi kan ej kräva garantin direkt av AMD, de hade nämligen då krävt att få veta var vi köpt denna processor, och då märkningen tagits bort kan vi tyvärr ej veta det.

 

Märkningen/klisterlappen sitter givetvis där av en anledning, och vi har publicerat information både på vår hemsida och _på_ klisterlappen att den ej skall tas bort, för då kan tyvärr problem likt detta uppstå, och det är givetvis oerhört tråkigt - både för oss och för vår kund.

 

Vi har frågat denna kund varför han tagit bort märkningen på processorn, men tyvärr ej fått svar på denna mycket viktiga fråga. Märkningen sitter givetvis ej på processorkärnen (core) för det skulle inverka förödande på kylningen av processorn, den sitter vid sidan av processorn. Givetvis är också klisterlappen som används av speciell typ som t ex ej missfärgas av värme, och kan givetvis ej brinna upp eller något sådant - klisterlappen är avsedd just för elektroniska komponenter och tål mycket hög temperatur.

 

Om märkningen inte hade avlägsnats så hade givetvis inte denna situation uppstått. Och vore det på något sätt möjligt för oss att få ut en ny processor på garantin så hade vi givetvis gjort detta, för det finns ingen anledning för oss att inte hantera ett garantiärende. Vi hoppas dock att denna kund hittar den klisterlapp som han tog av och så fort han gjort det och meddelar oss detta kan givetvis detta ärendet lösas och vi kan vidarebefordra garantianspråket mot den leverantör vi handlat processorn av.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg er helt med DETTE GÅR IKKE ANN!Jeg håper virkelig du fortsetter å kjøre en sak på dette. Men du MÅ være sikker på at det ikke stod at "garantien utgår hvis du fjerner lappen" på den. Det virker jævlig dumt, men det er faktisk slik dette firkantede systemet fungerer, og Datorbutiken vil dermed ha sitt på det rene ( Juridisk sett, selvfølgelig ). Det med å annonsere dette rudtomkring er heller en dum idé. Gjør det!

 

Og en ting til, legg fra deg de usakelige kommentarene dine, det blir rett og slett for dumt.

Du setter jo oss tilbake til steinalderen jo for faen. ( råtne svensker??! )

Er det rart det blir krig? Dette har ingenting med "de" svenskene å gjøre, men med noen idioter på en web-shop. Vi har de i Norge også, husk på det.

 

 

 

Stå på.

Lenke til kommentar

Jeg synes dere kan være såpass føyelige i en sak som dette, og gi den stakkars gutten ny CPU i erstatning, for dere _vet_ at han ikke prøver å levere inn en 2år gammel CPU, og si at det er den han kjøpte fra dere. Dette kan, vist dere har lært noe om markedsføring, gi dere god reklame siden dere viser litt 'medfølelse'. Men dere gjør det motsatte, og dermed kommer dere garantert til og miste kunder på dette. Det handler om å betale en liten pris for god reklame, men nei da. Jeg kommer ikke til og kjøpe mer fra databutikken.com lengre vertfall, uansett hvor gode prisene er. Da ofrer jeg heller noen kroner for god service og lave leveringstider.

 

Hilsen en litt "skremt" kunde.

Lenke til kommentar

kan ikkje databutikken berre gi en ny prossesor til fyren da? Komm til og miste mange kunder pga av dette.. Kommer i alle fall ikkje til og bestillle frå databutikken etter ei sånn behandling. Det skulle jo ikkje vere so stort problem og gi frå seg en cpu til 1300 når dei veit at dei taper masse på dette..........

Lenke til kommentar

Kansje de har det med og feste glanspapir på det meste,kansje til og med en tradisjon, men de får ikke lov til å smitte den over til norge.

 

Unskyld om dette vekker patrioten i meg.

 

Venter bare på at du skal heise det røde flagg :mad: helt til topps, så anser jeg meg selv som allerede som død, graver opp strids-øksene og hiver i meg fluesopp(tenk: viking).

Disse svenskene fortjener å bli halkjølt.

Du har min fulle støtte, enten du er Jedi og tror

på "kraften" eller om du er harbarka hedning og har O'Tor som idol, kamerat Obi One.

 

Spiff

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Jeg har nå fått en mer vennlig og godsinna mail i fra databutikken, av en annen en han første, de hadde lest på forumet og kontaktet meg via TLF for å oppnå en løsning. Dette er kjempe bra i fra deres side!! Håper på en god løsning i denne saken for begge parter.

 

MAY THE FORCE BE WITH US.

 

_________________

ep2_world.gif

AMD AthlonXP 1600 (ødelagt)

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-03 21:45 ]

Lenke til kommentar

Datorbutikken:

 

Uansett hva dere sier så har han rett på en ny CPU, han har kvittering, og dere sendte han en ødelagt CPU. Dere har heller ikke rett til å si at CPU'en virket, siden dere kan ha fått feilvare, eller noe kan ha skjedd i posten, uansett så er det deres ansvar.

 

Dere har sannsynligvis mistet mange potensielle kunder pga dette, så hvorfor ikke prøve å gjøre det beste ut av det, å ikke leve opp til hvordan svensker blir sett på av nordmenn; gjerrige særinger.

 

Virker som datorbutikken.com blir drevet av en gjeng fortisser, som ikke ser at hva de har gjort er feil, og tør heller ikke innrømme det.

Jeg skal i alle fall aldri handle hos dere, og jeg skal spre denne historien om at dere behandler kunder med feilvare som dritt.

Lenke til kommentar

On 2001-12-03 21:43, obi_one skrev:

Jeg har nå fått en mer vennlig og godsinna mail i fra databutikken, av en annen en han første, de hadde lest på forumet og kontaktet meg via TLF for å oppnå en løsning. Dette er kjempe bra i fra deres side!! Håper på en god løsning i denne saken for begge parter.

 

MAY THE FORCE BE WITH US.

_______________________________________

 

Hør hør!

Forbrytelser lønner seg ikke i sverige heller ( :eek: )

...after all.

 

Men, hva har vi så lært i dag?... :wink:

 

 

 

_________________

Viles are blue, roses are red

SpiffKillsElephantlikechristmas.gif

If I were you, I wish I were dead

 

[ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-12-03 21:52 ]

Lenke til kommentar

ser du plages med databutikken...

det har jeg også gjort-ikke med cpu men med et defekt hovedkort som jeg kjøpte av dem.

jeg plagdes med kortet i ca 14 dager intill jeg fant ut at det var feil på agp slotten..sendte kortet i retur til dem etter et stort x-antall mailer frem og tilbake..

jeg måtte selvfølgelig betale returfrakta selv-uansett om det var databutikken som hadde sendt meg en vare som det var feil på i utgangspunktet.

ukene gikk-uten at jeg hørte et pip fra dem.

jeg ble til slutt forbanna og sendte dem en mail som det luktet jævli surt av-med deriblandt trussel om å fraråde alle jeg traff på med tanker om å handle datautstyr hos dem-og styre unna!

pluss at jeg trua dem med og legge ut en offentlig klage på dem..de sitter jo ganske kjepphøyt på rangeringsstigen både hos multicom og div.andre web shopper..

men jeg mistenker hele databutikken for å være et "kjøkkenbordfirma" som har klart og lage seg ei noenlunde utseende webside..

jeg fikk til slutt et nytt hovedkort sendt tilbake etter mye om og men..men frakta som jeg betalte..den fikk jeg ikke nei.

så-databutikken-skjerp dere og la mannen få sin nye prosessor som han har krav på!

det er fort gjort her i norge og boikotte dere etter slik omtale som dere nå får..

 

det kan til slutt sies at jeg ikke handler der mer...

 

ser forresten at databutikken.com har vert inne og svart på forumet her-og jeg kan bare opplyse databutikken.con at på min AMD ATHLON THUNDERBIRD 1400/266 som jeg har OGSÅ(dessverre)kjøpt hos dere så står det faen meg ikke noe klistremerke!!!

og en ting kan jeg bare si ryker svineriet så skal jeg gladelig sette meg i bilen og bringe den personlig til "dustebutikken.com" hvis dere prøver dere på det samme u-seriøse med meg opgså!

foreløpig virker den...

 

[ Denne Melding var redigert av: arn.gab på 2001-12-03 22:24 ]

Lenke til kommentar

Vel, jeg handler aldri der igjenn jeg heller, Stå på din sak Obi_one !!!!

(la mordi få inn et godt ord for ein gangs skyld)

 

(Heeey 4-Sider) akkurat det du ønsket deg til jul !!!

_________________

PoffMad instructions

Poke carefully with a fork

10 Min in microwave

MMM. you have PoffMad

 

[ Denne Melding var redigert av: PoffMad på 2001-12-03 22:15 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...