Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+971234

For ca 3 uker siden fikk jeg den nye prosessoren min, AMD AthlonXP 1600+. satte prosessoren i hovedkorte, og kjørte på. Ingenting funka, Faen, Fikk sent prosessoren til Databutikken.com og de sa at jeg ikke fikk bytte den forde at jeg hadde tat av et klister som var på den, så jeg får ingen garanti, Det er ingen plass hvor man opplyser om dette i det heletatt, selvfølgeligt tar jeg av det klisteret, d kunne sikkert tat fyr eller noe!! Faen, må sikkert kjøpe ny prosessor, men skal klage masse først. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+971234

1.Hei!

Den gamla cpun er på väg tillbaka till dig...

garanti er förverkad då du valt avlägsna garantimärkningen....

 

2.Hei!

Det stod klart och tydligt på lappen att garantin förverkas om man plockar

bort den....

 

3.Sen så satt lappen inte på kärnan utan den satt sidan om....

Varför detta skulle påverka kylningen vet inte jag men det kan kanske du

svara på?

Cpu testas inte om märkningen er bortplockad...

Vi kan inte styrka att du köpt den av oss....

 

4.Ska jag behöva läsa högt för dig eller..?

All texten på lappen ska läsas även den lilla texten under...

 

 

 

_________________

ep2_world.gif

AMD AthlonXP 1800+

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-04 21:23 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

5.et stod vad jag precis berättat för dig...

Att du tog bort den får du helt och hållet tvätta på dig själv....

Vi märker alla våra cpuer på detta sätt för att kunna identifiera

cpun...Märkt med artid samt en liten sträckkod

Ovanför PalXXXX så står det Garantin förbrukas om märkningen avlägsnas...

Detta står på alla cpuer som lämnar oss ... så ock på din....

 

_________________

ep2_world.gif

AMD AthlonXP 1800+

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-04 21:23 ]

Lenke til kommentar

Merker meg at dere er uenige om:

 

1. Hvor satt klistrmerket? På selve coren eller på CPUen.

 

2. Stod det noe på merket om at garantien går fyken dersom du fjerner det? Du sier nei, det du har sitert fra datorbutikken sier at det stod på lappen.

 

MEN, uansett om merket IKKE var på selve coren og det STOD på at du mister garantien hvis du fjerner lappen så er uansett dette en reklamasjonssak. Du har ifølge norsk lov(beregner dette havner under norsk og ikke svensk lov) dermed krav på en ny CPU. Er tross alt ikke DU som har skada CPUen, den var ødelagt når du FIKK den. Nei, her skal du helt klart ha ny CPU. Det som er vanskelig ved å kjøre dette som en reklamasjonssak er at du og ikke butikken har bevisbyrden, uansett burde datorbutikken godta saken. Ville uansett først pressa på som en garantisak

 

Lurer egentlig litt på hvor lovlig datorbutikkens politikk er på dette feltet. Fjerning av et klistrmerke skal fjerne garantien? Høres tvilsomt ut rett og slett, men som sagt. Dette kan du kjøre som en reklamasjonssak.

 

Hold oppdatert på denne saken da

 

_________________

Datasupport (9MB *.mov) - ROFLMAO :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-12-03 16:17 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-12-03 16:22 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Lappen var ikke på selve coren, men rett på sida, jeg skall prøve finne lappen får å overbevise svenskene om at jeg hadde rett, selv om det er umuligt eter 3ukers rot på rommet.

Men jeg er overbevist at det stod PAL1600, og ikke noe som helst om noen teit svensk garaniti lov. Hvor skall jeg henvende meg til viss det er en reklamasjons sak?

 

 

_________________

starwars.gif

AMD AthlonXP 1600 (ødelagt)

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-03 16:22 ]

Lenke til kommentar

Ville kontaktet Forbrukerrådet angående hvilke rettigheter du har, men jeg tror det er viktig at du finner den lappen.

 

Uansett så er det dumt av Databutikken å mene at å ta en klistrelapp ødelegger CPU'en eller klarerer dem for garanti ansvar.

 

Dette ville jeg ikke gitt meg på.

 

Du får ha lykke til.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Du skal fortsatt henvende deg til datorbutikken ved reklamasjon, men som jeg sa i forrige innlegg (etter andre redigering) så er det da du som får bevisbyrden. Av den grunnen ville jeg fortsatt å pressa på som en garantisak. Du bør vurdere å slenge dette ut på news også. no.it.maskinvare.diverse for eksempel. For faglig hjelp(dvs jus hjelp) kan du alltids spørre på no.fag.jus.it

 

ikke for å klage på deg men neste gang du får et produkt som ikke funker så ta ALLTID kjempegodt vare på alt av embalasje, kvitteringer osv du har fått med. Man vet aldri hva slags ting butikker skal klage på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

6.Varför skulle just din cpu sakna detta när det står på alla andra.?

Du har plockat bort märkningen på egen hand utan att ha någon anledning att

göra det...

Vad jag kan se så er denna diskussion över...

 

oioioi, nå blir det kjekt å finne den lappen :smile:

 

så ska de få svi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

ok, blir du med: namelezz og klager så bare faen mot de råtne svenskene. De skall jammen få svi vis det er sant at de sender ut ødelagte cpu`er og etterpå klager på en liten ubetydelig lapp som er blitt fjerna når man vil ha garantien til en ny (som virker)

 

_________________

starwars.gif

AMD AthlonXP 1600 (ødelagt)

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-03 16:46 ]

Lenke til kommentar

Dette var dårlig av Datorbutikken....

 

Slikt skal ikke skje, jeg er 100 % sikker på at alle de som leser dette på forumet vil ha ett negativt bilde av datorbutikken.

Ved slike "små" reklamasjoner burde datorbutikken gi deg tilbake cpu-en, dett er jo dårlig bisness for dem !!

 

Uansett, das jeg leste det svaret du fikk så la jeg merke til den aggresive tonen til saksbehandleren, dette var jo veldig dårlig av dem, det at de i det hele tatt klager på at du er nøtt til å ta vare på et klister som det (jeg er ganske sikker på dette) ikke sto noe som helst garanti på, (prøv å skriv "garantien forsvinner hvis dette klister fjernes, PAL1600" på ett kvart frimerke), denne lappen ville jo ha brent opp uansett etter hvert...

 

Når di sier att det ikke er sikkert at det er deres produkt du har fått så når du sender tilbake prosessoren så send ved en kopi av alle evnt. kvitteringer og papirer angående prosessoren, hvis dette ikke virker så ta kontakt med forbrukerrådet, DETTE GÅR UNDER NORSK LOV så lenge forbrukeren (DU) bor i norge.

 

Ta kontakt igjen, skriv en aggresiv mail, KLAG SÅ BARE F*** Du burde få tilbake en ny priosessor

 

 

 

DETTE KAN VÆRE EN SAK FOR TV2 HJELPER DEG

 

Det er bra du postet dette på forumet, du kan få masse god hjelp her, og så kan andre som har hat samme eller liknende problemer hjelpe deg.

 

Lykke til !!!

 

_________________

_________________

PoffMad instructions

Poke carefully with a fork

10 Min in microwave

MMM. you have PoffMad

 

[ Denne Melding var redigert av: PoffMad på 2001-12-03 16:48 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: PoffMad på 2001-12-03 16:49 ]

Lenke til kommentar

Er det ikke noe som heter "Kunden har alltid rett.."??

 

Det er jo ikke tvil om at du har kjøpt den hos Databutikken, så det er bare arroganse og dårlig kundeserive fra Databutikken sin side å nekte for garanti ansvar.

 

Databutikken burde jo skjønne at en misfornøyd kunde forteller alle han kjenner om dårlig kundebehandling.

 

At det går sier jeg. PS Data er en av få Webshopper som har skjønt dette, bytter kjapt og greit og uten for mye om og men.

 

Jeg håper inderlig at du finner den lappen, skulle likt å sett trynet på den svensken da :smile:.

 

Telcontar

 

_________________

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

WinXP Pro

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm

Asus 7700 Deluxe GeForce 2

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-03 17:02 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Elendigt av Databutikken.com, håper at dere i Databutikken leser dette, det er mening mot mening å det går ikke ann å forandre andres meninger men her har jeg en hel gjeng som backer meg opp.

 

_________________

ep2_world.gif

AMD AthlonXP 1800+

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-04 21:25 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

7.Hei!

Jag hoppas du förstår problematiken med att ta bort garantimärkningen....

Du har ju helt tagit bort möjlighetetn för oss att kunne reklamera denna

vara

hos den leverantör vi köpt den hos,vi ser ju inte längre var den kommit

ifrån...

Jag förstår inte varför man väljer att ta bort något som inte påverkar

något...

Den satt ju inte på coren utan vid sidan om...?

En ny Cpu kostar 1383.- ex frakt....

 

Bare en ting å si, svensker.. De har en mulighet å rette på rykte sitt, med å gi meg en ny AMD AthlonXP 1600+

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...