Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

tenkte bare som saksopplysning si at på min XP1600+ fra databutikken.com så stod det på klistrelappen at garantien opphørte om klistrelappen fjernes. og klistrelappen sitter jo heller ikke på coren og har ikke kontakt med kjøleribba, så den vil ikke påvirke temperaturen nevneverdig. iallfall ikke noe mer enn om du fiser i samme rom som du har pc'en. så jeg lot nå lappen sitte på for ikke å få problemer med dette.

 

men når det er sagt så kan det jo diskuteres hvorvidt dette er lovlig ift norsk reklamasjonslovgivning. det vet jeg lite om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist sak dette her ja.

 

I følge kjøpslovene her i staute Norge, så gjelder ikke noen form for slik "garanti".

 

Det eneste jeg kan tenke på er hvis det stod extremt godt markert at det VAR en garanti. Jeg har selv en slik amdsak fra datorbutikken.com, men har ikke problm med den. Derimot står det en sølv-lapp på cpuen der følgende text står: "Garantien forstörs om man fjernar denna lappen" (eller.no, ekke så stø i svensk)

 

Dette står med liten skrift. Etter min mening så skal det komme med en lappe, helst festet til eska CPUen var i, der det TYDELIG står at en lapp må forbi på CPUen. Det må også stå at denne lappen ikke er farlig for CPUens levetid, etc.

 

Alt dette er i følge Norsk kjøpslov...

 

 

Når jeg blir keiser over Norge, så minn meg på å slakte de derre datorbutikken folka... :razz:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Oioioi, nå er alt i boks. Jeg snakkte med en hyggelig fyr i fra databutikken.com, d han forklarte var følgende: på den strekkoden var det info om hvor prosessoren er produsert, og vilke forhandlere den har vært innom. Det er altså høyst nødvendigt at denne lappen er på vis man vil ha retur. Vi ingikk en avtale hvor jeg skulle få ny prosessor og de skulle prøve å spore den ødelagte prosessoren.

 

Så ikke mere svenske rasisme, og aldri gi deg uansett.

 

MAY THE FORCE BE WITH US.

Lenke til kommentar

Du har min fulle støtte Obi! Så sinnsykt hissige mails!!!! Mistet nesten pusten! at det går ann! Hadde tenkt å gå til (stort) innkjøp av datadeler fra denne butikken snart, siden den ble kåret til beste buikken i dette kvartalet, MEN jeg skal ABSOLUTT overhode ikke kjøpe NOE i den butikken noen gang! Databutikken.com må vel skjønne at de mister mange pengesterke nordmenn, med slik behandling av kundene. Det har kanskje ikke så veldig mye å si tydligvis...

Tru med å gå til TV2 hjelper deg eller noe... da får du en ny prossesor tilsendt meget raskt hvis svenskene har litt omløp i huet....

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon :wink: og bra at det ser ut til å ordne seg for obi_one.

Synes dette hørtes tvilsomt ut av databutikken, det burde holde å kunne vise kvittering, og returnere produktet i original emballasjen. Det er underforstått at produktet ikke bærer tydelig preg av å ha vært "fingret" med, da ryker garantien. Men synes ikke at å fjerne denne lappen (som bare er til for at databutikken selv ikke skal bli skadelidende)bør regnes som "fingring". En annen sak er at instruksjonen på lappen visstnok står på svensk, og kan misforstås av en nordmann. De burde trykke lapper med norsk tekst, for produkter de selger hit.

Er så "heldig" at jeg venter på en stoor sending fra nettopp databutikken i disse dager (fått bekreftelse på at den er i postgangen), deriblandt en XP1600+.

Vi får krysse fingrene for at alt funker, da... :grin:

 

Slangen.

Lenke til kommentar

Hoi!

Godt jeg leste denne tråden... hadde tenkt å bestille mesteparten av komponenetene til min nye PC hos databutikken.com denne uken. Revurderer den nå ja, det blir lokalt i stedet nå. :smile:

Et lite spørsmål; hvis det stemmer som det ble sagt her at CPU'en blir så varm at den ville brent vekk klistremerket med garantien, forsvinner ikke hele poenget til databutikken.com opp i røyk der da?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-03 22:16, pali skrev:

tenkte bare som saksopplysning si at på min XP1600+ fra databutikken.com så stod det på klistrelappen at garantien opphørte om klistrelappen fjernes. og klistrelappen sitter jo heller ikke på coren og har ikke kontakt med kjøleribba, så den vil ikke påvirke temperaturen nevneverdig. iallfall ikke noe mer enn om du fiser i samme rom som du har pc'en. så jeg lot nå lappen sitte på for ikke å få problemer med dette.


men når det er sagt så kan det jo diskuteres hvorvidt dette er lovlig ift norsk reklamasjonslovgivning. det vet jeg lite om.


Hau jeg lurte på noe,det hender jo jeg slipper en "brikke" her på datarommet da.Kan cpuen min ta skade av det?

Lenke til kommentar

Latterlig.

 

På min flunkende nye genser kjøpt på dressmann er det også klistremerke og en lapp med strekhode. Forbudt å fjerne de?

 

Greit.. konseptuellt og litt på kanten, men det får jamman det være grenser!

 

Ikke gi deg i kampen om den CPU'en. Takk likevel. Tror ikke valget faller på datorbutiken for mitt neste innkjøp :smile:

Lenke til kommentar

Høres for jævlig ut å handle hos den butikken.Er for dårlig unskyldning at garantien ikke gjelder når man fjerner klistremerket.Amatører.Selv handler jeg kun hos PS data,Komplett og Microplex.De har jeg bare hatt gode erfaringer med når det gjelder reklamasjoner,ikke noe frem og tilbake.Kjøp hos seriøse firma,kjøp hos Norske! Lykke til videre med alle som har handlet i sverige.Lykke til med videre salg til normenn....superidioter!

Lenke til kommentar

Ang. det å sette klistremerker på CPU, så merket jeg at det var at slikt 'frimerke' på an XP 1600+ jeg kjøpte via Multicom. Jeg tok opp dette med support-avdelingen deres, og det viste seg at hvis jeg hadde sendt inn prosessoren uten merket ville det bare tatt litt lenger tid å finne ut hvor den hadde kommet fra - garanti og returrett var fremdeles i full effekt der. Godt at det ikke er 'svenske' tilstander over alt, da. :smile:

 

Komplett Data - tja, jeg venter fremdeles på et nytt hovedkort derfra etter tre og en halv ukes ventetid. Litt over de to ukene de sa at behandlingstiden var. :/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...