Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+971234

8.Jag anser att du som kund ska ta ansvar för vad du gjort....

Jag hoppas du inser vad det innebär att fara med osanning och smutskasta

utan

att du egentligen tar ansvar för vad du själv har gjort....

Du ger bara din förvinklade version av det hela utan att hålla dig till

fakta....

 

Jaja, svensker kan vel ikke lese ser det ut som...

Men man kan tydeligt se på prosessoren at det har vært et klister på den, kan de ikke bare fa d inn i hode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+971234

9. Vårt samtal är avslutat...

Det er det frekkeste jeg noen gang har hørt av en selvstendig bedrift.

 

 

_________________

ep2_world.gif

AMD AthlonXP 1800+

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-04 21:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-03 16:59, obi_one skrev:

7.Hei!

Jag hoppas du förstår problematiken med att ta bort garantimärkningen....

Du har ju helt tagit bort möjlighetetn för oss att kunne reklamera denna

vara

hos den leverantör vi köpt den hos,vi ser ju inte längre var den kommit

ifrån...



 

LOL! som det er kjøpers problem at selger ikke har peiling på hvor han har fått produktet fra. Hvis du ikke driver å kødder nå obi_one er jo dette direkte elendig service fra datorbutikken med forebehold at jeg ikke har hørt Datorbutikkens side av saken samt at vi ikke vet hva du har skrevet til datorbutikken(husk alltid vær snill og grei uansett).

 

Personlig kan jeg ikke se noe problem med å fjerne en slik lapp, det er en naturlig sak å gjøre. Hvem vil ha et stygt merke på CPUen sin bare for at datorbutikken skal vite hvordan de har skaffet den?

 

Nei, denne saken må du si hvordan ender. Dersom du ikke får CPUen tilbake så skal det med i vurderinga neste gang jeg skal kjøpe utstyr, noe som vil være uheldig for dem for min neste bestilling blir på rundt 40.000kr (server + heime pc). Jeg sender ikke en så stor bestilling uten å være trygg på å få god service. Må bare ha med dette siste avsnittet for å vise hvordan butikker kan tape på å gi dårlig kundeservice :wink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Jeg oppførte meg høfligt ovenfor databutikken, greit det tok litt av mot slutten men ellers var tonon grei.

Etter så mye negativ publisitet sa burde de gi seg, de taper så lite på meg uansett, jeg betaler gladeligt portoen (egentligt ikke) men så lenge jeg får ny (en som virker denne gangen) er jeg fornød, det burde ikke være nødvendigt å lage så mye oppstyr om dette.

 

_________________

starwars.gif

AMD AthlonXP 1600 (ødelagt)

Abit KA7

512mb Samsung Pc2100

Alpha 8045

Leadtek GeForceDDR

Vortex 2

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2001-12-03 17:42 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Dette er definitivt en sak for TV2 hjelper deg!

 

Det står helt klart i kjøpsloven at alle mangler og feil som har oppstått før kunden har fått varen, er selgerens ansvar og det er selgerens ansvar å reparere eller bytte ut varen med en ny... Sjekk det på http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

 

Jeg ville ha sendt en mail med sitater fra kjøpsloven, hvor du henviser til paragrafer og sånt dill. Den lappen skal ikke ha noe å si for garantier, de kan ikke bare endre på loven med å ha en sånn drittlapp! Den lappen viser nok bare til spesielle forhold som AMD har om prosessorene sine. Vanlig bytterett gjelder uansett!

 

Hvis de nekter å gi seg, så har du faktisk rett til å forfølge saken i forbrukerombudet! De helvetes folka kan ikke opprette en nettbutikk som selger i norge, for så å ignorere norsk lov!!!

 

_________________

PIII800EB @ 822

ASUS Geforce 2 GTS

512 mb cl3 Apacer @ 137 mhz

3dmark 2000: 6450

3dmark 2001: 2900

 

[ Denne Melding var redigert av: Jarle84 på 2001-12-03 17:50 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Jarle84 på 2001-12-03 17:51 ]

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå hvordan de kan klare å skrive noe på et så lite klistermerke? Må du ha mikroskop (elektron) for å lese det eller?

 

Jeg er ikke 100%, men dette er jo et fremmedlegeme (eller nå hva det heter) på prosessoren, som ikke skal være der, det er jo litt sykt du ikke får fjerne den. (prosessoren er ikke akkuratt kald da...)

 

Ikke gi deg med denne saken.

 

Jeg er enig med de som sier TV2 Hjelper deg. (eller forbukerinspektørene)

 

Du har min fulle støtte i denne saken.

 

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Sente nettop en mail til de med de Norske lover, men de er ikke på jobb nå så får ikke svar før i mårra.

Takk for støtten allesammen!!! :smile: Kunne ikke klart meg uten dere, da hadde sikkert Databutikken lurt tusenvis av andre uskyldige data nerder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Quote:


On 2001-12-03 18:02, allyse skrev:

Jeg kan ikke forstå hvordan de kan klare å skrive noe på et så lite klistermerke? Må du ha mikroskop (elektron) for å lese det eller?


Jeg er ikke 100%, men dette er jo et fremmedlegeme (eller nå hva det heter) på prosessoren, som ikke skal være der, det er jo litt sykt du ikke får fjerne den. (prosessoren er ikke akkuratt kald da...)


Ikke gi deg med denne saken.


Jeg er enig med de som sier TV2 Hjelper deg. (eller forbukerinspektørene)


Du har min fulle støtte i denne saken.


Mvh

Allyse


 

Akkurat, d er akkurat det jeg mener!!!

Lenke til kommentar

obi_one jeg håper at du ikke har uttrykt deg ved henvendelse sånn som de første innleggene dine?

Jeg driver selv å selger komponenter til pc og ved sånn henvendelse ville vel jeg også avsluttet sammtalen der og da. Det er veldig viktig å få med enhver skrift som står på de forskjellige produktene, dette fordi det er forhandler som må reklamere til produsenten igjen. Vis det mangler noe så vil ikke selger ha noen ting å si ovenfor produsent. Det er også veldig viktig å ta vare på orginal emmbalasje og kvitteringer. Det er nesten det samme som med programmvare, er forseglingen brutt ingen garanti.(enda man må bryte forseglingen for å prøve produktet) Ellers håper jeg at alt ordner seg for deg og at du får byttet varen. Har butikken satt på et eget klistre-merke burde det ikke være noe problem for dem å få byttet hos produsent. Lykke til.

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester

Lenke til kommentar

En prossesor burde egentlig kunne byttes hos hvilken som helst Web Shop. Det er jo ikke hver enkelt webshop som må erstatte disse! Og datorbutikken har ingen rettigheter til å sette på sin "egen" merkelapp på CPU´ene og si at dette er garantien!!!! Serienummeret og kvitteringen er garantien på alle CPU´r!

Han svensken som skrev mail hørtes svært så irritert ut! Mulig du har provosert han, men uannsett så var dette MEGET dårlig kundebehandling! Mitt råd er å kontakte Forbrukerrådet og for all del, slutt å slenge dritt i klagene din, for det hjelper ingenting! Men det er fint at du henviser hit, for her er det dårlig reklame nå!!!!

 

PSdata er tingen......noen få kroner dyrere en de billigste, men i motsetning til mange andre så gir dem god service!!!!!

Lenke til kommentar

En ting glemte jeg å skrive......for noe over en uke siden, så fikk jeg min XP1600+ fra databutikken. I motsetning til din CPU så virket min! Jeg så etter en sånn lapp på min CPU, men det fantes ikke annet en en lapp det sto Alpha 1600+ ingenting med liten skrift en gang!!!! Håper min CPU holder, for ettersom databutikken sier så høres det ut som om jeg får problemer om den skulle ryke!!!!!

Lenke til kommentar

Alle som har mottatt sine Athlon XP fra Databutikken burde sjekke dette (hvis mulig) og de som ser at det ikke er noen slik tekst på den lappen burde poste det her slik at Obi_One kan bruke dette mot Databutikken.

 

Jeg mener dette kan bli ett sterkt kort for Obi_One, hvis det er flere som kan vise til at Databutikken tar feil.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

lurer på hvordan denne "lappen" kan være så viktig. Hvordan identifiserer AMD prosessorer fra andre leverandører da? slik som komplett.no og psdata.no... ingen av dem bruker dette lappesystemet.

så dersom denne lappen bare er noe databutikken bruker for å holde en "intern" oversikt over sine cpuer er det ikke holdbart at de klister på en lapp som i utgangspunktet ikke hører hjemme på cpuen, det er jo som sagt naturlig å fjerne slike når det ikke originalt skal være der. Vil tro at hvis AMD trengde en unik id for hver cpu så hadde den stått på coren. Må forresten neve at garantien din er mellom din cpu og amd, ikke mellom din cpu og databutikken. Så hvis databutikken er så jævla vanskelige så er det jo en mulighet å skrive direkte til amd(dem har vell en kontaktadresse) hvor du forteller om hendelsen. Dem er vell ikke interessert i at garantien deres blir stilt i et så dårlig lys som hos databutikken.

 

[ Denne Melding var redigert av: potetball på 2001-12-03 18:59 ]

Lenke til kommentar

egentlig syns jeg og at databutikken er no herk!

bestilte derifra, fikk en xp 1700+ og på det klistermerket står det faktisk følger:

"Garantin förbrukas om märkningen avlägsnas"

Vet ikke om det sto det på ditt klistermerke!

Så står det nedenfor PAL 1700.

 

Jeg er litt missfornøyd med servicen til databutikken, sendte inn et asus a7m hovedkort som ikke ble no særlig bra med den cpu'n.

Og bare fordi den ble et par dager over returtiden (14 dager eller.no) så fikk jeg ikke returnere :sad:

 

Så jeg skal ikke bestille derifra mer i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg skrev i et tidligere innlegg her at det stp Alpha 1600+......jeg mente selvfølgelig PAL.....holder bare på å leste tester på kjølevifter, så da er det fort gjort å blande litt!!! En ting er helt sikkert og det er at Databutikken har ikke satt på klistrelapp på alle sine CPU´r!!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...