Gå til innhold

Hvor er det bra å søke sommerjobb i Bergen?


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+piuwsgfdk

La slekt og venner få vite at du er på utkikk etter jobb! De fleste som får seg sommer-/ekstrajobb har fått vite om den gjennom bekjentskaper!

 

I tillegg kan man melde seg som sommerjobbsøker hos aetat. Vet ikke hvor tidlig man kan gjøre dette, men jeg gjorde det alle fall i fjor. Fikk telefon fra dem da jeg var på jobb (en jeg fant selv :) ).

 

En viktig ting er å personlig møte opp med en søknad. Be om å få snakke med sjefen! Da jeg fikk jobb i sommer, sa sjefen at det telte veldig positivt at jeg møtte opp selv, og at de som regel ikke så på søkere som kun sendte mail som veldig seriøse. Han sa i tillegg at de først hadde spurt de ansatte i bedriften om de visste om noen som kunne tenke seg jobb. Det var bare en tilfeldighet at jeg kom innom før de lyste ut stillingen. Han ville i utgangspunktet ikke lyse ut stillingen, fordi han da visste at han kom til å tilbringe flere dager i telefonen. Noe å tenke på mtp. bekjentskaper :hmm:.

 

Bor selv i Trondheim, og aner ikke noe om jobber som kan funke i Bergen, men jeg jobbet i alle fall i et produksjonslokale, der jeg hånderte pakkemaskiner. Var dog 18årsgrense for å jobbe på gulvet, men var greit betalt - 112,- i timen og lunsj til 5 kroner dagen :love:. Hva med å søke hos TORO? Er ikke de i Bergen? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...