Gå til innhold

Hvor er det bra å søke sommerjobb i Bergen?


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvordan er det med å jobbe 6 dager i uken. Er det mange arbeidsgivere som gir dette til personer som ønsker sommerjobb. Jeg ønsker nemlig så lange dager og så mange dager i uken som mulig - søndager så klart. Jeg er villig til å jobbe ræven av meg i sommer.

 

Og hvor mye penger kan man tjene uten å måtte skatte?

5406989[/snapback]

 

Tviler på at du får en jobb hvor du kan jobbe 6 dager i uken. Det er vanskelig å finne et sted hvor de trenger folk til å jobbe så mange dager... Da kan du hvertall utelukke daglivare butikker, det er ikke akkurat travelt for butikkene i sommerferien.

 

Men mitt tips er å bare søke mange forksjellig steder. Visst noen svarer på søknaden din, er det vel bare å ta jobben :) Men ville ungått å skrive i søknaden at du vil jobbe 6 dager i uken, la dem heller svare på søknaden din, så spør du dem hvor mange dager du får jobbe.

5407077[/snapback]

 

Ok, men hvor mye greier man å tjene på en sommer da. Bare sånn sirka. Skal kjøpe meg ny PC til vintern igjen og vil gjerne vite hvor mye man kan tjene. Det kan hende at jeg skal ta meg et friår etter videregående for så å kanskje ta noen privatist fag om det trengs og så jobbe i tillegg. Eventuelt bare jobbe. Har ikke bestemt meg igrunnen. Så da kan det kanskje være lurt å jobbe på et sted som kan bli aktuelt senere da?

 

Og en ting til. Finnes det noen nettsteder der bedrifter utlyser stillinger osv? Og er det lurt å møte opp i bedriftens lokaler eller holder det å sende brev?

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Ok, men hvor mye greier man å tjene på en sommer da. Bare sånn sirka. Skal kjøpe meg ny PC til vintern igjen og vil gjerne vite hvor mye man kan tjene. Det kan hende at jeg skal ta meg et friår etter videregående for så å kanskje ta noen privatist fag om det trengs og så jobbe i tillegg. Eventuelt bare jobbe. Har ikke bestemt meg igrunnen. Så da kan det kanskje være lurt å jobbe på et sted som kan bli aktuelt senere da?

 

Og en ting til. Finnes det noen nettsteder der bedrifter utlyser stillinger osv? Og er det lurt å møte opp i bedriftens lokaler eller holder det å sende brev?

5407101[/snapback]

 

 

Vanskelig å si hvor mye man kan tjene. Som sagt, spørs på lønn og hvor mye man får jobbe. Men er du heldig, tror jeg du skal klare mellom 15 000-20 000kr. Da har du en kraftig kose PC i baklommen :roll:

 

OT: Kas skole går du på? ;) VK1? Kanskje jeg vet hvem du er ;)

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig ikke er for kresen på jobber så kan du jo søke etter vaske jobber. Det er mye bedre betalt enn 80 kr i timen. Tjener vanligvis minst over 100kr i timen når eg vasker. Gjør du en bra jobb vil arbeidsgiver gjerne ha deg tilbake seinere..og med flere vaskejobber får du litt kontakter rundt omkring.

 

Hvis ikke kan du stikke ned på UngJobb nede på Nesttun ved "Blonden" Det åpner en uke etter at sommerferien er startet tror jeg. Siden du er gutt kan du nok få mange jobber som involverer bæring, maling, hagearbeid o.l Er du heldig kan du få jobber over flere uker eller for et par dager.

 

Edit: Og så kan du jo skaffe deg jobb ved en av kirkegårdene. Hadde en venn som jobbet der store deler av sommeren. Han tjente ca 17.000 kr :)

Endret av Seether
Lenke til kommentar
Ok, men hvor mye greier man å tjene på en sommer da. Bare sånn sirka. Skal kjøpe meg ny PC til vintern igjen og vil gjerne vite hvor mye man kan tjene. Det kan hende at jeg skal ta meg et friår etter videregående for så å kanskje ta noen privatist fag om det trengs og så jobbe i tillegg. Eventuelt bare jobbe. Har ikke bestemt meg igrunnen. Så da kan det kanskje være lurt å jobbe på et sted som kan bli aktuelt senere da?

 

Og en ting til. Finnes det noen nettsteder der bedrifter utlyser stillinger osv? Og er det lurt å møte opp i bedriftens lokaler eller holder det å sende brev?

5407101[/snapback]

 

 

Vanskelig å si hvor mye man kan tjene. Som sagt, spørs på lønn og hvor mye man får jobbe. Men er du heldig, tror jeg du skal klare mellom 15 000-20 000kr. Da har du en kraftig kose PC i baklommen :roll:

 

OT: Kas skole går du på? ;) VK1? Kanskje jeg vet hvem du er ;)

5407141[/snapback]

 

Går VK1 på Bergen Handelsgymasium ja. Heter Snorre Magnus "by the way".

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Hvis du virkelig ikke er for kresen på jobber så kan du jo søke etter vaske jobber. Det er mye bedre betalt enn 80 kr i timen. Tjener vanligvis minst over 100kr i timen når eg vasker. Gjør du en bra jobb vil arbeidsgiver gjerne ha deg tilbake seinere..og med flere vaskejobber får du litt kontakter rundt omkring.

 

Hvis ikke kan du stikke ned på UngJobb nede på Nesttun ved "Blonden" Det åpner en uke etter at sommerferien er startet tror jeg. Siden du er gutt kan du nok få mange jobber som involverer bæring, maling, hagearbeid o.l Er du heldig kan du få jobber over flere uker eller for et par dager.

 

Edit: Og så kan du jo skaffe deg jobb ved en av kirkegårdene. Hadde en venn som jobbet der store deler av sommeren. Han tjente ca 17.000 kr  :)

5407365[/snapback]

Vaskejobb sier du. Hvilke bedrifter er det som tilbyr slik. 100 kroner timen hørtes meget luktrativt ut.

Lenke til kommentar
Vaskejobb sier du. Hvilke bedrifter er det som tilbyr slik. 100 kroner timen hørtes meget luktrativt ut.

5407528[/snapback]

100 kr timen jobber fikk jeg gjennom UngJobb :) De har egentlig et minimum på 65 kr timen, men ingen er så kjipe. Jeg vasket/vasker jo helst for litt eldre folk. De setter veldig stor pris på den hjelpen de kan få..og selvfølgelig selskapet. Så om du er hyggelig og arbeidsom så greier du fint å få deg et par bra betalte vaskejobber.

 

:)

Lenke til kommentar

Snorre, bor selv 45 minutter fra Bergen med buss, Algrøy that is. (Sotra).

 

Søk litt rundt om kring, med god tid på deg.. Det er alltids noen som trenger folk.. Søk spesielt i firmaer som har mye fysisk arbeid, f.eks håndverkerbransjen. Ta deg en spasertur over Janaflaten på Drotningsvik, og en tur til Åsane hvis mulig.

 

Norsk Gjenvinning trenger folk til sommeren, var der selv ifjor. Arbeidet går ut på sortering av papp/papir. Kontakt Cato på NG hvis du er interessert, eller vent til de utlyser stillingen!

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Snorre, bor selv 45 minutter fra Bergen med buss, Algrøy that is. (Sotra).

 

Søk litt rundt om kring, med god tid på deg.. Det er alltids noen som trenger folk.. Søk spesielt i firmaer som har mye fysisk arbeid, f.eks håndverkerbransjen. Ta deg en spasertur over Janaflaten på Drotningsvik, og en tur til Åsane hvis mulig.

 

Norsk Gjenvinning trenger folk til sommeren, var der selv ifjor. Arbeidet går ut på sortering av papp/papir. Kontakt Cato på NG hvis du er interessert, eller vent til de utlyser stillingen!

 

 

Lykke til!

5417512[/snapback]

Takk takk for bra svar. Gjenvinning hørtes slett ikke dårlig ut. Skal se om jeg kanskje ikke får sjekket med dem. Uansett, takk igjen.

Lenke til kommentar
Ellers så vet jeg om en veldig populær jobb som det alltid er mange søkere til: Å jobbe på kinoen. :)

5405258[/snapback]

 

Hva er så populært med den da? Å være innestengt i den varme sommeren vår, og plukke søppel etter venner og andre folk som liker å se deg kaste deg etter det de kaster.. Men men, slækk jobb vis det er få kinosaler da :p Mindree å gjøre, og lengere pauser :)

 

NB. Det som er smart å tenke på når det gjelder sommerjobb, er å være litt fremsiktig. Vis det står mellom en jobb som du har sjans å få senere, og en som kun gjelder sommer (feks parkvesenet). Kan det være smartere å velge en som kan sikre litt inntekt når vinteren tar inn og. Gjorde nettopp dette med MC, og tjente som 15 åring i de siste 7 månedene fjor 48 000 ,- pga jeg var litt frampå :)

5406880[/snapback]

 

Fordi du får se gratis kino så mye du vil, vel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da bumper jeg denne tråden litt da. Bumpedibump. :whistle:

 

Vel, tiden er kommet for å søke nå. Søker jeg ikke bå skjer det aldri så for min del begynner det å haste litt. Jeg vil bli ferdig med å søke så fort som mulig. Så et par ting jeg vil ha greie på.

 

Det første er, hvordan i all verden går jeg fram for å søke på de jobbene jeg har lyst på? Skal jeg bare stikke nedom de plassene jeg kunne tenke å jobbe på, og spørre daglig leder/sjef om de trenger noen til sommeren? Eller skal jeg kanskje sende et søknadsbrev til butikken?

 

Kanskje burde jeg sjekke hvem som trengte folk til sommeren og så sende søknadsbrev? Er veldig usikker på dette. Er jo så vanskelig dette her.

 

Og så er det en annen ting. Denne jobbsøknaden. Bør jeg inkludere noe vitnemål eller noe CV i denne? Jeg mener, de jobbene jeg kommer til å søke vil jo ikke kreve noe utddaning eller no annet slik, så kan jo umulig være særlig viktig? Eller er arbeidsgiver interessert i fraværsdager og slikt fra grunnskole/vgs?

 

Mange spørsmål, men jeg er sikker på at noen her inne har svaret!

Lenke til kommentar
Skal jeg bare stikke nedom de plassene jeg kunne tenke å jobbe på, og spørre daglig leder/sjef om de trenger noen til sommeren? Eller skal jeg kanskje sende et søknadsbrev til butikken? Kanskje burde jeg sjekke hvem som trengte folk til sommeren og så sende søknadsbrev?

 

Ja, ja og ja. Stikk innom der du har mulighet, send brev/mail ellers. De to gangene jeg har hatt sommerjobb har jeg sendt ut mailer og fått napp ganske fort.

 

Og så er det en annen ting. Denne jobbsøknaden. Bør jeg inkludere noe vitnemål eller noe CV i denne? Jeg mener, de jobbene jeg kommer til å søke vil jo ikke kreve noe utddaning eller no annet slik, så kan jo umulig være særlig viktig? Eller er arbeidsgiver interessert i fraværsdager og slikt fra grunnskole/vgs?

Mange spørsmål, men jeg er sikker på at noen her inne har svaret!

5627416[/snapback]

 

CV er kanskje litt overkill på en sommerjobb. Kopi av vitnemål er nok ikke dumt, hvis det da ikke ser helt tragisk ut. ;). Et lite bilde av deg selv sammen med søknaden kan også være greit å ha med. Prøv å skrive korrekt norsk i søknaden, skrivefeil trekker ned inntrykket (antar jeg..).

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Skal se om jeg ikke finner mail-adressen til litt forskjellige steder i Bergen jeg. Ja, vitnemålet mitt for tiendeklasse er jo faktisk veldig pent å se på. Vitnemålet for grunnkurs er vel også rimeligt pent. Så da tror jeg faktisk at jeg inkludere en av dem. Norskkunnskapene mine er nok bra nok til at de hvertfall ikke trekker noe ned.

 

I søknader, hva er det lurt å inkludere der? Tenker da spesielt om man ønsker jobb i dagligvare butikker.

Lenke til kommentar

Lykke til med søkingen. Ikke vær så veldig kresen på dette med når du vil/kan/absolutt ikke kan jobbe i sommer, dette gjør deg mindre fleksibel og attraktiv for arbeidsgiveren. Om du blir nødt til å jobbe en uke du hadde lyst på fri og må jobbe der eller motsatt, må du nesten finne deg i det.

Lenke til kommentar
Skal jeg bare stikke nedom de plassene jeg kunne tenke å jobbe på, og spørre daglig leder/sjef om de trenger noen til sommeren? Eller skal jeg kanskje sende et søknadsbrev til butikken? Kanskje burde jeg sjekke hvem som trengte folk til sommeren og så sende søknadsbrev?

 

Ja, ja og ja. Stikk innom der du har mulighet, send brev/mail ellers. De to gangene jeg har hatt sommerjobb har jeg sendt ut mailer og fått napp ganske fort.

 

Og så er det en annen ting. Denne jobbsøknaden. Bør jeg inkludere noe vitnemål eller noe CV i denne? Jeg mener, de jobbene jeg kommer til å søke vil jo ikke kreve noe utddaning eller no annet slik, så kan jo umulig være særlig viktig? Eller er arbeidsgiver interessert i fraværsdager og slikt fra grunnskole/vgs?

Mange spørsmål, men jeg er sikker på at noen her inne har svaret!

5627416[/snapback]

 

CV er kanskje litt overkill på en sommerjobb. Kopi av vitnemål er nok ikke dumt, hvis det da ikke ser helt tragisk ut. ;). Et lite bilde av deg selv sammen med søknaden kan også være greit å ha med. Prøv å skrive korrekt norsk i søknaden, skrivefeil trekker ned inntrykket (antar jeg..).

5627440[/snapback]

 

Hvorfor er CV overkill, men ikke vitnemål? Jeg ville selvfølgelig sendt med en CV. Vitnemål trenges ikke før de eventuelt ber om det.

Lenke til kommentar
Hvorfor er CV overkill, men ikke vitnemål? Jeg ville selvfølgelig sendt med en CV. Vitnemål trenges ikke før de eventuelt ber om det.

5634697[/snapback]

 

Tja.. CV'en til en skoleelev inneholder vel ikke så voldsomt mye? Hvis man derimot har erfaring fra tidligere sommerjobber så er det nok et klart pluss hvis man kan legge frem positive referanser fra tidligere. Vitnemål fordi det viser fravær, og gode karakterer kan tyde på at man tar jobben mer seriøst enn en med elendige karakterer. Men for all del, ta gjerne med en CV hvis den inneholder noe relevant for jobben.

Lenke til kommentar
Det sier seg jo selv, man gidder ikke å levere ut en CV hvor det bare står navn og adresse i.

5635469[/snapback]

Nettopp! Jeg tror jeg skal vandre ned på Meny her i nabolaget og høre om jobb i mrogen jeg. De har faktisk nettopp startet opp og kan sikkert tenke seg litt arbeidskraft til sommeren :) De startet opp for en måned siden eller kanskje mindre så burde gå greit. Noen som vet omtrent hvor mye lønn Meny gir til folk under atten da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var det å bumpe denne tråden. jeg aner ikke åssen jeg skal få kontakt med folk som tenger folk til sommerjobb i Bergen. har enda til gode å gå ned på Meny da. Men det skal gjøres. Har en kamerat som jobber der nå, og kanskje han kan legge inn et godt ord for meg.

 

Men jeg er helt grønn på hvordan man finner jobbene. De jeg har sett som er lyst ut på aetat.no er uaktuelle grunnet at jeg er under 18. Så hvordan finner man sommerjobbene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...