Gå til innhold

Hvor er det bra å søke sommerjobb i Bergen?


Snorre

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å ta meg sommerjobb til eh sommeren. Er 17 år og bor i Bergen. Bor omtrent 20 minutter fra sentrum med bil en 45 minutter med buss (dersom man rekker overgangen da). Spørsmålet er da hvor det er bra å søke sommerjobb i Bergen. Jeg har ikke de store kunnskapene om hvilke bedrifter som trenger og kanskje søker etter ungfolk som meg.

 

Jeg kan jobbe med nesten hva som helst da jeg ikke er noe kresen på dette. Jeg ønsker helst en jobb med 80 kr pluss i timelønn da jeg gjerne vil tjene litt på dette. Hvordan er det egentlig med lønn for oss under atten?

 

Jeg tenkte å jobbe fra begynnelsen av sommerferien til to uker før den er ferdig (Må ha meg litt fri. Dessuten har jeg jo bursdag omtrent en uke før skolestart. Så det må være en jobb en kan jobbe lengre enn en uke i for å si det slik.

 

Så da ender jeg jo opp med spørsmålet jeg stillte dere i starten. Hvor er det bra å søke om sommerjobb i Bergen? Og en ting til.. Søker jeg tidlig nok nå eller bør man søke enda tidligere? ^^

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
. Jeg ønsker helst en jobb med 80 kr pluss i timelønn da jeg gjerne vil tjene litt på dette. Hvordan er det egentlig med lønn for oss under atten?

 

5400776[/snapback]

 

Over 80 kroner som syttenåring? Da satser du høyt, det er ikke mange jobbene som er i den prisklassen. Men iallefall, på MC Donalds får du 74,5 kroner i timen uten tillleg.. Med tilleg blir det slik;

Kveldstilleg: 80 kroner

Helgetileg: 95 kroner

 

Ellers har en daglivarebutikk lønn på rundt 80 kroner for en på din alder, maks..

 

Men vis ikke du blir ett år til, får nok ikke noe over 80 kroner :)

 

Men iallefall tips:

 

- MC Donals

- Post bud

- DAglivarebutikk

- Privat Gressklipper

 

Lykke te :)

Lenke til kommentar
. Jeg ønsker helst en jobb med 80 kr pluss i timelønn da jeg gjerne vil tjene litt på dette. Hvordan er det egentlig med lønn for oss under atten?

 

5400776[/snapback]

 

Over 80 kroner som syttenåring? Da satser du høyt, det er ikke mange jobbene som er i den prisklassen. Men iallefall, på MC Donalds får du 74,5 kroner i timen uten tillleg.. Med tilleg blir det slik;

Kveldstilleg: 80 kroner

Helgetileg: 95 kroner

 

Ellers har en daglivarebutikk lønn på rundt 80 kroner for en på din alder, maks..

 

Men vis ikke du blir ett år til, får nok ikke noe over 80 kroner :)

 

Men iallefall tips:

 

- MC Donals

- Post bud

- DAglivarebutikk

- Privat Gressklipper

 

Lykke te :)

5400832[/snapback]

 

Hmmm ja, du sier jo noe. En jeg kjenenr får 80 kroner timen på en Rimi butikk. Er jo ikke så alt for værst det da. Takk for tipsene. Tror ikke jeg kommer til å jobbe noe på en MacDonalds. En av de få stedene jeg ikke kunne tenke meg å jobbe ;)

 

Ellers skal det sies at jeg skal bruke de deilige pengene på en heftig datamaskin. Snaks.

Lenke til kommentar

Send mange søknader til bedrifter i området. Kjenner ikke Bergensområdet, men f.eks. butikker alla; Binders, matbutikk, lager, Ikea (hvis de ansetter under 18..), sportsbutikker, etc etc. Blir du innkalt til intervju et sted, kle deg skikkelig (eks: skjorte og pen jeans eller annen pen bukse, unngå joggesko) og se velstelt ut (barbert og nyvasket :p ). Forbered deg på å bli spurt om hvorfor de bør ansette nettopp deg. Er neppe for sent å starte søking på sommerjobb allerede nå.

 

Er ikke så vanskelig å få seg en liten jobb med litt innsats. Lykke til. :thumbup:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Post bud

5400832[/snapback]

OT: Postbud i ett ord, takk.

 

I dag er det ingen postbud uten bil, og da kreves naturligvis sertifikat, klasse B.

5401497[/snapback]

Ingen postbud uten bil? De vanlige som går med posten? De sykler jo rundt på sine fine røde sykler, og en av mine venner er en ;)

 

Mente vel antagelig Avisbud han..

5401520[/snapback]

 

Postbud :thumbup:

Lenke til kommentar
I Bergen er det vel noen som går. Men det å få seg bare en sommerjobb er kanskje ikke bare-bare, med tanke på at du bør ha VELDIG god lokalkunnskap.

 

Søk på lager. Elkjøp, expert, tømmerlager, byggmakker osv.

5401934[/snapback]

Ja ok. Jeg tror kanskje også at jeg skal søke om jobb hos parkvesenet eller noe slikt. Det må jo være ypperlig å få være ute om sommeren eller hva?

Lenke til kommentar
Du får håpe det blir sol, og ikke bare regn, da ;)

5406682[/snapback]

Hehe. Ja, værgudene må for all del være snill med Bergen i sommer om jeg skal jobbe ute. *Humre* Har vært forholdsvis fint vær i Bergen så langt i år. Dog må dere ta med i beregningen at ejg er en eprson som liker temperaturer fra 0 til 15 grader best. Da er det perfekt temperatur for min del.

Lenke til kommentar
Ellers så vet jeg om en veldig populær jobb som det alltid er mange søkere til: Å jobbe på kinoen. :)

5405258[/snapback]

 

Hva er så populært med den da? Å være innestengt i den varme sommeren vår, og plukke søppel etter venner og andre folk som liker å se deg kaste deg etter det de kaster.. Men men, slækk jobb vis det er få kinosaler da :p Mindree å gjøre, og lengere pauser :)

 

NB. Det som er smart å tenke på når det gjelder sommerjobb, er å være litt fremsiktig. Vis det står mellom en jobb som du har sjans å få senere, og en som kun gjelder sommer (feks parkvesenet). Kan det være smartere å velge en som kan sikre litt inntekt når vinteren tar inn og. Gjorde nettopp dette med MC, og tjente som 15 åring i de siste 7 månedene fjor 48 000 ,- pga jeg var litt frampå :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Men hvordan er det med å jobbe 6 dager i uken. Er det mange arbeidsgivere som gir dette til personer som ønsker sommerjobb. Jeg ønsker nemlig så lange dager og så mange dager i uken som mulig - søndager så klart. Jeg er villig til å jobbe ræven av meg i sommer.

 

Og hvor mye penger kan man tjene uten å måtte skatte?

Lenke til kommentar
Og hvor mye penger kan man tjene uten å måtte skatte?

5406989[/snapback]

 

Frikortgrensen i år er vel på 29.900 eller noe sånt.

5407017[/snapback]

Ok, da er ikke det noen problem. Forventer ikke å tjene så forferdelig mye i løpet av sommerferien. Håper på å kunne tjene 20 000 hvis jeg jobber hardt. Hvor mye kan man egentlig tjene om man ønsker seg en uke fri før skolen?

Lenke til kommentar
Men hvordan er det med å jobbe 6 dager i uken. Er det mange arbeidsgivere som gir dette til personer som ønsker sommerjobb. Jeg ønsker nemlig så lange dager og så mange dager i uken som mulig - søndager så klart. Jeg er villig til å jobbe ræven av meg i sommer.

 

Tviler på at du får en jobb hvor du kan jobbe 6 dager i uken. Det er vanskelig å finne et sted hvor de trenger folk til å jobbe så mange dager... Da kan du hvertall utelukke daglivare butikker, det er ikke akkurat travelt for butikkene i sommerferien.

 

Men mitt tips er å bare søke mange forksjellig steder. Visst noen svarer på søknaden din, er det vel bare å ta jobben :) Men ville ungått å skrive i søknaden at du vil jobbe 6 dager i uken, la dem heller svare på søknaden din, så spør du dem hvor mange dager du får jobbe.

 

EDIT:

Ok, da er ikke det noen problem. Forventer ikke å tjene så forferdelig mye i løpet av sommerferien. Håper på å kunne tjene 20 000 hvis jeg jobber hardt. Hvor mye kan man egentlig tjene om man ønsker seg en uke fri før skolen?

 

Spørs jo seff på lønn. Visst du tenker ca. 80 kr timen, er det vel bare å regne det ut.

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...