Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Tenkte også å kjøpe denne pcn.

 

Til dere som har den da:

 

1) Noen som har kjøpt med 2 batteri? Man kan vel bruke begge samtidig,eller må man ofre DVD'n da?

 

2) I tillegg til det trådløse nettverkskortet, det er vel selvfølgelig 10/100 Mbit i tillegg (gb kanskje)? Så ikke noe om dette på siden

 

:)

5564340[/snapback]

 

Er kun plass til et batteri i den bæbare.

Er med vanlig "tp" kabel netverkskort og :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dribble: Fikk i9400 i går, 2 uker før tiden! Diggbart, skulle ringe inn å klage, slik at jeg fikk den tidligere i går, slapp det gitt :) Nå gjelder det bare å få formatert så er jeg i gang. :dribble:

 

Har et spørsmål angående drivere etter formatering. Vet at jeg kan få alle (så godt som alle hos dell), men finnes det ikke mange bedre alternative driver? For meg (har ikke veldig peiling) virker det som om de driverne nevnt i denne posten er standara driverne fra dell, nvidia og toshiba (bluetooth).

Lenke til kommentar

Jeg sjekka temp under avansert(egenskaper for skjermkort), den lå da på 81grader, det virka ikke som viftene var i funksjon!

 

Noen som har peiling på om dette er vanlig for inspiron 9400? blei litt bekymra over den høye tempen, og det at viftene ikke hadde kicka inn!

 

Noen løsninger?

 

svar mottas med stor takk!

:)

 

Jeg har fått svar fra Dell kunde service og legger svaret ut.

Slik at dersom det er andre som lurer på akkurat dette.

 

Sitat mail frå Dell-kunde service:

"Det er ikke spesielt uvanlig med høye temperaturer på denne typen prosessorer. Maskinen har egne sensorer som vil stenge av maskinen momentant om temperaturen skulle bli så høy at komponentene står i fare for å bli skadet. Det finnes 3. parts programvare for å manuelt endre på disse instillingene ute på internett. Notebook Hardware Control er en av disse. Terskelen for å sette inn viftene på maksimal hastighet er stilt forholdsvis høyt på disse maskinene for å ungå unødvendig viftestøy.

 

BIOS-oppdateringer slippes kontinuerlig, og standardinstillinger justeres ofte i disse basert på feedback og testing. Hold et øye med nedlastings-siden vår på http://www.support.dell.com/support/downloads."

 

Det var det jeg fikk som svar på spørsmålet mitt..

-Laster ned notebook hardware control nå! håper dette funker. :)

Endret av Aequitas26
Lenke til kommentar
Jeg sjekka temp under avansert(egenskaper for skjermkort), den lå da på 81grader, det virka ikke som viftene var i funksjon!

 

Noen som har peiling på om dette er vanlig for inspiron 9400? blei litt bekymra over den høye tempen, og det at viftene ikke hadde kicka inn!

 

Noen løsninger?

 

svar mottas med stor takk!

:)

5565432[/snapback]

 

Du kan være hundre prosent sikker på at GPU viften (den til høyre) skal gå FOR FULLT ved en temp på 81 grader. En slik temperatur er vel ikke unaturlig under konstant høy belastning av skjermkortet. Skru av høytalere og annen lyd i rommet, og det er ikke vanskelig å høre om viftene virker. Installer 9kfangui og du kan stille viftene av og på, så får du sjekket funksjonen. Ved idle og 2D bruk skal temperaturen være 20-30 grader lavere, alt etter om viften går konstant på lav hastighet, eller den går på og av med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Jeg sjekka temp under avansert(egenskaper for skjermkort), den lå da på 81grader, det virka ikke som viftene var i funksjon!

 

Noen som har peiling på om dette er vanlig for inspiron 9400? blei litt bekymra over den høye tempen, og det at viftene ikke hadde kicka inn!

 

Noen løsninger?

 

svar mottas med stor takk!

:)

5565432[/snapback]

 

Du kan være hundre prosent sikker på at GPU viften (den til høyre) skal gå FOR FULLT ved en temp på 81 grader. En slik temperatur er vel ikke unaturlig under konstant høy belastning av skjermkortet. Skru av høytalere og annen lyd i rommet, og det er ikke vanskelig å høre om viftene virker. Installer 9kfangui og du kan stille viftene av og på, så får du sjekket funksjonen. Ved idle og 2D bruk skal temperaturen være 20-30 grader lavere, alt etter om viften går konstant på lav hastighet, eller den går på og av med jevne mellomrom.

5565592[/snapback]

 

Takker for svar... skal prøve det programmet med en gang og håper jeg finner ut noe..

:)

-laster ned nå-

Lenke til kommentar
Jeg sjekka temp under avansert(egenskaper for skjermkort), den lå da på 81grader, det virka ikke som viftene var i funksjon!

 

Noen som har peiling på om dette er vanlig for inspiron 9400? blei litt bekymra over den høye tempen, og det at viftene ikke hadde kicka inn!

 

Noen løsninger?

 

svar mottas med stor takk!

:)

5565432[/snapback]

 

Det er samme på min PC oxo.syntes dette er veldig rart.På min gammle Inspiron 9300 startet viften når GPU temperaturen var opp i 60 grader.Men på inspiron 9400 starter den når temperaturen er opp i 81 grader.Det må være noe bios feil.

Er ikke dette ganske farlig for skjermkorte da?Jeg syntes Gpu vifta til inspiron 9400 bråker mer enn 9300

Lenke til kommentar
Har fått min nye 9400 idag. Kanskje et dumt spørsmål men må man lade opp hele batteriet først før man slår på maskina....

 

:hmm:

5568279[/snapback]

 

Du trenger ikke bekymre deg for å lade opp og ut batteriet som følger med! Er bare å plugge i veggen og la pluggen stå der :)

 

Eneste du kan gjøre er å ta ut batteriet om du vil ved lenger stasjonært bruk, da slipper du at batteriet blir varmt, og det er denne varmen som en gang i framtiden gjør kål på det :D

Lenke til kommentar

Hei dere som har fått Inspiron 9400.Fikk dere med Subwoofer høytaller?Jeg valgte 9cell battery og det skulle liksom være subwoofer standar,men jeg merker at lyden er for tynn.Jeg har Inspiron 9300 her,og den har mye bedre bass og dyp lyd.Kan det være at jeg ikke fikk med Subwoofer?

Lenke til kommentar

Hmm, ser ut til at 3DMark05 stopper pga varme! Fordi vifta ikke går, men så lenge vifta går er det greit, bare synd den ikke alltid slår seg på :O Så jeg må hjelpe den i gang før jeg tester, starer jeg opp og kjører 3DMark05 direkte stopper progget :p

 

Men det var faretruende varmt, oppe i 75 grader, og fortsatt ingen overklokking!

 

Tror jeg skal slenge på litt ArcticSilver, sendte mail til DELL nettopp og lurte på garanti om jeg hiver på det :D NOE burde gjøres med varmen uansett =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...