Gå til innhold

Raptor med vindu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig har noen skjønt at man ikke kan sette inn eget vindu i en harddisk uten å ødelegge den, men heller produsert den med vindu!

 

Sikkert en del som har ødelagt disker pga. vindusforsøk. :p

 

Edit: Har du lyst, har du lov heter det vel.... :!:

 

Mvh. marius E

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Med eller uten vindu så vet jeg ikke helt om jeg ville ha gått for en 150GB Raptor disk. Den blir for liten til å ha som fildisk(er) og for stor(unødvendig stor i allefall) og ha som OS disk. Har en Raptor 37GB nå som jeg har som OS/systemdisk og det passer veldig bra til mitt bruk. Kommer nok til å kjøpe en til min "nummer 2" PC også.

5389055[/snapback]

Er vel ganske så stor ytelsesforskjell på raptor 36,7GB disken og denne på 150GB

Lenke til kommentar
Jeg tror 150GiB er en forholdsvis fin størrelse jeg. Si man har OS, Programmer, Spill og kanskje noe annet på den så er den perfekt for meg hvert fall. Trenger man mer plass da kan man kjøpe 200+ som egen disk ved siden av :p

5389313[/snapback]

 

Hmm, er du sikker på at du ikke mener 143GiB ...? :hmm:

 

Men ja, 150GB holder nok til det du nevnte. Selv bruker jeg bare 20GiB til alt dét.

Lenke til kommentar

Steike denne blir nydelig når støv fester seg på det litt vinduet!

Men herregud, hvem bryr seg om å se at hardisken snurrer? dessuten viss du har et normalt kabinett så viser jo nesten ikke hardiskene, i hvertfall ikke her,her ser du bare ledningene som kommer ut av rompa på den...

 

Men noen som før sakt limer den vel til et vindu på pcen for å vise frem...

Lenke til kommentar
Med eller uten vindu så vet jeg ikke helt om jeg ville ha gått for en 150GB Raptor disk. Den blir for liten til å ha som fildisk(er) og for stor(unødvendig stor i allefall) og ha som OS disk. Har en Raptor 37GB nå som jeg har som OS/systemdisk og det passer veldig bra til mitt bruk. Kommer nok til å kjøpe en til min "nummer 2" PC også.

5389055[/snapback]

De større raptor modellene er raskere også. Og folk bruker disse til spill også, går fortere å loade spillene da. Ikke bare os og programmer.

Lenke til kommentar

Har lurt på om hvorfor de ikke har begynt med dette før. Harddisker er utrolig stilige å se på uten dekselet. Demonterte en gammel disk, satte i støm med toppen av. Utrolig stili å kunne se skrivearmen bevege seg frem og tilbake. Harddisker er nesten umulige og modde, det skal så lite til for å ødlegge de. Dette er bra WD!

Lenke til kommentar
Beveger delene inni harddisken seg så sent at det er mulig å oppfatte hva som skjer?

5390468[/snapback]

Nei, men man blir dertil tilsvarende imponert over hvor rask mekanikk harddisker egentlig har :)

 

Jeg åpnet en ~10 år gammel 5400rpm disk med ca 15ms søketid og kjørte den i åpen tilstand. Lesearmen er såpass rask at den hopper fra A til B så raskt at det er vanskelig å se selve bevegelsen. Denne 10.000 rpm-disken med ca 4,5ms søketid er garantert ikke noe tregere.

Lenke til kommentar

Dette er da ikke nytt.

 

Det er ca. 10 år siden jeg så en harddisk med et vindu inn på siden riktignok, men den viste det viktigste: armen til lese/skrivehodet. Allerede den gang beveget det seg så fort at en ikke kunne se selve bevelegsen.

 

Armen hadde en blank flate, så det var f.eks. mulig å bruke en laserpeker slik at det reflekterte lyset indikerte aktiv sektor.

 

Når selskapet hyper dette opp i skyene blir det ufrivillig humor for meg.

Lenke til kommentar
overklokking.no hadde en artikkel der de monterte et vindu på en HD. "kewl" tenkte jeg da. Det gjør jeg også nå.

Jeg har ikke interesse av en slik sjøl, men den blir nok en hit for diverse "Pimp my computerbox" prosjekter :)

Dette faller under kategorien for gjenstander som er totalt unyttige og hvis innkjøp grenser til umoralsk pengesløsing.

Jeg skal ha en :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...