Gå til innhold

Hva er en RP server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjer ingenting annet på en RP-server i forhold til en vanlig PvE-server. De er helt like, bortsett fra at spillerene lever seg inn i rollen som f.eks. en dwarf eller hva man enn spiller, som mr. discspace sier.

 

Jeg har spilt litt på en RP-server, og jeg synes spillerne der er mye hyggeligere og mer modne enn på andre servere. Det er jo du selv som bestemmer hvor mye du vil rollespille, og jeg syntes det alltid var morsomt å møte på night elves som begynte å snakke om Elune, slektstreet deres, osv osv ^_^ Jeg gadd ikke RP'e så mye selv, er egentlig bare å være høflig tilbake, og svare på noenlunde samme måte :)

Lenke til kommentar

Som det sies RP er egentlig bare et annet navn for PVE.

 

Men noen forskjeller er det

 

F.eks. Du skal ikke har futuristiske navn, men eventyrlige. Kan ikke kalle deg Cyber Guy.

 

Også guilder må ha noe med en liten fantasi trøkk i, åsså ikke Cyber Guys da :p

 

Dessuten vil det automatisk bli mindre fokus på pvp og grinding. Og mer teamwork og questing.

 

Alt i alt, bare tull... Du kan gjøre det samme på PvE servere, og pvp for den del.

Lenke til kommentar
feil, du får ikke rollespill delen. Det er jo den nettopp den delen som gjør det vits å spille på RP servere...det og mye, mye mindre 14tiss folk (mentale 14tisser, ikke nødvendigvis alder)

5387377[/snapback]

 

Vist du sier nei til det jeg sa om at du kan gjøre det samme på PvE og PvP så fatter jeg ikke hvorfor du sier nei....

 

Kan du da liksom ikke rolle spille på PvE, da tror jeg ikke du vet hva et rolle spill er. Fordi det er ikke i teorien å gjøre quester, men å bygge en karakter med særpreg. Grinder du er jo det dine særpreg.

 

På en RP server skal "alle" være litt sånn gammeldags, fantasi inspirert. Gjerne ligget og ventet 3 dager i telt for å se ringenes hærre. Eventuelt sovet 4 dager uttafor spaceworld når WoW kom i butikkene. Det er DET som er meningen med det.

 

Jeg spilte på RP server mens jeg spilte everquest, men måtte bare flytte charn min for mange av de som var det levde seg så inn i det at jeg fikk sår på membran. Husker en gang jeg spurte om en fyr ville gå i party, så svare han "Is that what you are seeking"

 

Mange av de som sitter på RP serverne bruker sikkert mer til på å leve seg inn i wow en den virkelige verden.

 

Men min mening, kanskje ikke den rette for deg men :hmm:

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Poenget her er at f.eks. grinding er ett særpreg for deg som spiller, ikke nødvendigvis for karakteren din. det er her det store skille mellom rollespillere på RP servere og vanlige er (eller iallefall burde være). Rollespillere burde tenke mer som skuespillere i det at de skal/bør finne motivasjonen til karakteren sin og spille utifra det, istedet for å spille utifra deres egen/spillerens motivasjoner...

 

Jeg vet det finnes de som tar det så til de grader "over the top", skrive "ye olde english" greier, men i min mening er det ikke det som er meningen nei. (jeg misliker også slike folk, men mest fordi jeg mener det ikke er riktig. For det første så er det utrolig vanskelig å gjøre det korrekt og konsekvent, for det andre høres det utrolig dumt ut. Normal engelsk med en viss grad av innlevelse takk.)

 

En større grad av innlevelse i verden, mindre leveljag og mer fokus på character utvikling (ikke i form av levler da, men utvikling.) Det er mangelen på mer slike, non combat relaterte ting i spillet som fikk meg til å slutte, alt dreide seg jo bare om grinding tilslutt, eller pvp jag.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Er enig med deg MrLee, de fleste er opptatt av å komme seg til level 60 på kortest mulig tid, kjøper seg gjerne en account med en level 60 til 2000+ Da går du glipp av 2/3 av spillet. Jeg er selv bare level 40, men har jeg ofte stoppet opp med levling for å skaffe items, drive litt pvp og dank i orgrimmar.

 

Å powerlevle er ikke rollespilling, Men å spille i greit tempo, følge med irundt deg, gjorde quester, leste questene ikke bare gjøre dem og ikke minst ta sef tid til å utforske den store, nesten alt for store værden.

 

Det er her jeg synes wow bommer litt, for de legger ikke akkurat opp til rollespilling. Questene du får er som regel "finn det" "Drep det" også ser du bare hva questen går ut på også gjør du den, ferdig med saken.

 

Kjenner du mange som faktisk leser boken de kommer over, og questene de gjør. Gjør de da det, burde de være på rp server, om de ikke allerede er der.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...