Gå til innhold

Uhøffelig å spørre etter lvl 60 hjelp?


Anbefalte innlegg

Men sant skal sies! Dem fleste som spør om hjelp spør bare en gang og slutter å spørre når jeg sier nei.

 

Noen whiner mer, og dette er først å fremst norske gutter på rundt 13 år som har lagt sin "elsk" på meg fordi dem tilfeldigvis var i gruppe med en low lvl guild mate som jeg hjalp i en low lvl instance. Dem har addet meg som venn og whisper meg konstant om hjelp til å grinde etter noob-über-items. Dem mangler fullstendig innsikt i hvordan man forholder seg til fremmede personer man møter på sin vei og burde hatt i ræven med flat hånd!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager, men jeg har to alli på BL så det funker dårlig:\

Det er forskjell på "plx lead the way in mc" og å spørre pent noen man har i friends listen?.

5381783[/snapback]

 

Ja, klart det jeg sier aldri nei til å hjelpe folk jeg kjenner i guilden eller har på friends listen :=)

Poenget med det jeg skrev var "randoms" som den siste tiden har blitt en pest og plage på horde siden BL. :(

Lenke til kommentar

Golden rule of thumb...

 

Spør pent, bruk /whisper , ikke spør i /1 .

Ikke bruk forkortelser på ord, setningene blir så mye lettere og penere å lese med fulle ord. Forkortelser på steder/instancer osv er helt greit.

 

Ta et nei for et nei og si " No problem, thank you for your time"

Lenke til kommentar
Men sant skal sies! Dem fleste som spør om hjelp spør bare en gang og slutter å spørre når jeg sier nei.

 

Noen whiner mer, og dette er først å fremst norske gutter på rundt 13 år som har lagt sin "elsk" på meg fordi dem tilfeldigvis var i gruppe med en low lvl guild mate som jeg hjalp i en low lvl instance. Dem har addet meg som venn og whisper meg konstant om hjelp til å grinde etter noob-über-items. Dem mangler fullstendig innsikt i hvordan man forholder seg til fremmede personer man møter på sin vei og burde hatt i ræven med flat hånd!

5381811[/snapback]

 

Huff, de er der og ja..

En av grunnene til at jeg blir så arg på slike plz og plx boost meg, i need that axe.. meldinger skyldes folk jeg har hjulpet tidligere.

En warrior skrev noe på norsk i zeppen en dag, husker ikke helt hva det var, men jeg angrer enda på at jeg skrev "jasså du og er fra Norge?"

 

Etter det begynte han og whispere meg, fikk spørsmål om ditt og datt, ingen problemer her. SÅ begynte vi å prate om våpen og jeg anbefalte han å gjøre warrior questene for å få seg whirlwind axen. Sa jeg skulle hjelpe han med den.

Brukte 3 timer den dagen med alle charmene han trengte, og i STW med bones. Så at tiden begynte å dra ut, så jeg dro like så godt til AH og kjøpte resten av charmene han trengte så det skulle gå raskere (brukte vel 5g på det).

Så dro vi til bossen og jeg hjalp han med den og.

Det her er vel snart en måned siden, og etter noen dager fikk jeg.. Kan ikke jeg få litt gull av deg?? Da forklarte jeg han : Jeg har hjelpet deg med våpenet ditt, og svart deg på mange spørsmål. Så jeg må og fortelle deg at du må aldri gå rundt og tigge gull av spillere, omtrent ingen liker det, vær så snill ikke gjør det igjen.

Tenkte ikke noe mer over det her heller.

Dagen etter fikk jeg en whisper fra en helt ukjent spiller (også Norsk) Vær så snill få litt gull da.. Spurte hvem han hadde fått navnet av, og ja det var han jeg hjalp med øksa.. Sendte han straks en whisper og fortalte han i klartekst at jeg ikke driver Blåkors så slutt å be folk tigge gull av meg..

Han beklaget det og lovet ikke gjøre det igjen..

Et par dager gikk og så kom det.. "Trenger 5gull for å kjøpe det våpnet her"

Rett på ignore (faktisk første jeg noen gang har ignorert)

Han lagde seg en alt og snakket til meg via han, etter noen dager snakket jeg til han tilbake og fjernet ignoren. Har gått bra, ikke noe tigging eller slikt nå men det har gått ut over min tidligere GM, som var som meg snill og hjalp til.. Etter en SM run har han begynt med han som han holdt på med meg. Og ja, han spurte meg om å booste han i SM først.. Spurte til slutt om hvor gammel han var for det her virket som en som var vant til at alt og alle gjorde ting for han, viste seg at han var 12 år..

 

Så kommer vi til poenget.. Jeg forklarte han før nyttår at han måtte spille med grupper, og ikke legge alt til en 60 for da lærer man ingenting.

Han spurte meg helt desperat mens jeg var i SM om taunt, at de i gruppa klagde på han for han ikke taunta mobs, så sa jeg. under def. stance finner du den. :=)

Hva er det? fikk jeg til svar... Etter litt forklaring så viste det seg at han aldri hadde gjort questen for def. stance, så han hadde det ikke i lvl 43.. Huff...

:ermm:

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Ja LOL...der har vi dem igjen ja..kidsa på 12-13 år..norske sådan. Tror jeg skal hive dem to som har addet meg som venn på ignorelista med en gang. Det blir også første gang jeg bruker ignore, men jeg klarer simpelten ikke mer mas fra dem...jeg blir gal!

 

Holdt på å sprekke fullstendig og kaste pc'en ut vinduet her forleden kveld da jeg spurte ham om hvorfor han ikke kunne finne seg gruppe med folk på sitt eget lvl. Han svarte; FORDI DET ER SÅ KJEDELIG!

Lenke til kommentar

Vennligst ro dere med krangling og korrigering av bruk av "hvem" og "hvilken".

 

Selv hjelper jeg stort sett bare folk jeg kjenner. De har gjerne alter som de vil få opp i level fort, og det ser jeg egentlig ikke noe problem med når de allerede har lvl60-chars og inngående kjennskap til sin og andres klasser.

 

Ukjente lowbies som maser om hjelp gidder jeg ikke. Det er så mye å ta seg til i spillet, så jeg bruker heller tid på å gjøre min char kraftigere.

Lenke til kommentar
Ja LOL...der har vi dem igjen ja..kidsa på 12-13 år..norske sådan. Tror jeg skal hive dem to som har addet meg som venn på ignorelista med en gang. Det blir også første gang jeg bruker ignore, men jeg klarer simpelten ikke mer mas fra dem...jeg blir gal!

 

Holdt på å sprekke fullstendig og kaste pc'en ut vinduet her forleden kveld da jeg spurte ham om hvorfor han ikke kunne finne seg gruppe med folk på sitt eget lvl. Han svarte; FORDI DET ER SÅ KJEDELIG!

5381984[/snapback]

 

Den har jeg fått og :(

Det var til og med jeg hadde på social lista ---> Ignored (Han var dog ikke Norsk)

Er kanskje ikke så rart våre holdninger til å ikke hjelpe randoms er på prioriteringslisten om dagen..

Det er etter min mening slike, unnskyld utrykket idioter som ødelgger wow og forpester miljøet. For mange slike endrer holdningen til dedikerte spillere i det lange løp.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Så kommer vi til poenget.. Jeg forklarte han før nyttår at han måtte spille med grupper, og ikke legge alt til en 60 for da lærer man ingenting.

Han spurte meg helt desperat mens jeg var i SM om taunt, at de i gruppa klagde på han for han ikke taunta mobs, så sa jeg. under def. stance finner du den. :=)

Hva er det? fikk jeg til svar... Etter litt forklaring så viste det seg at han aldri hadde gjort questen for def. stance, så han hadde det ikke i lvl 43.. Huff...

:ermm:

5381961[/snapback]

 

Viser til mitt tidligere innlegg. Aldri hjelp lowbies med quests, instancer osv. Det du da gjør er å "oppdra" dem til å bli tiggere og forferdelige gruppespillere. Eneste jeg mener er rett å hjelpe lowlevels med, er warrior questet for den øksa. Den questen er rett og slett forferdelig vanskelig å gjøre alene for en warrior på den levelen questen er ment å gjøres.

Lenke til kommentar
Viser til mitt tidligere innlegg. Aldri hjelp lowbies med quests, instancer osv. Det du da gjør er å "oppdra" dem til å bli tiggere og forferdelige gruppespillere. Eneste jeg mener er rett å hjelpe lowlevels med, er warrior questet for den øksa. Den questen er rett og slett forferdelig vanskelig å gjøre alene for en warrior på den levelen questen er ment å gjøres.

 

Høres ut som om det heretter må bli min offisielle politikk! For å hjelpe dem er å gjøre dem en bjørnetjeneste som du (og min venn Darkrevan) sier!

 

Da er saken klar! No more noob-support! (annet enn RL venner såklart og guildies)

Lenke til kommentar
Viser til mitt tidligere innlegg. Aldri hjelp lowbies med quests, instancer osv. Det du da gjør er å "oppdra" dem til å bli tiggere og forferdelige gruppespillere. Eneste jeg mener er rett å hjelpe lowlevels med, er warrior questet for den øksa. Den questen er rett og slett forferdelig vanskelig å gjøre alene for en warrior på den levelen questen er ment å gjøres.

 

Høres ut som om det heretter må bli min offisielle politikk! For å hjelpe dem er å gjøre dem en bjørnetjeneste som du (og min venn Darkrevan) sier!

 

Da er saken klar! No more noob-support! (annet enn RL venner såklart og guildies)

5382080[/snapback]

 

Grei politikk, men hjulpet en random hvis han hadde en god grunn :).

Eks: Gruppa har sloss seg gjennom Uldaman og er nå på siste boss men klarer ikke ta den ned alene. Da hadde jeg hjulpet hadde jeg hatt tid :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...