Gå til innhold

Kjøpte Mafia i dag og fikk 2 stk. CD 3


Anbefalte innlegg

Etter en lang kjedelig dag på jobb, hadde jeg tenkt å sette meg ned og teste mafia. Stakk innom Spaceworld og kjøpte spillet, kommer hjem og bryter forseglingen, og finner da 2 stk. cd 3 og en av cd 2. Altså ingen cd 1. Selvsagt oppdagde jeg dette når det er for sent og må nå vente til mandag. En hell søndag er nå spolert.

 

Hvor stor eg egentlig sannsynligheten for å få 2 stk. av samme cd?? Typisk at cd 1 måtte mangle!!!

 

S¤"!#¤tans uflaks!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som mange butikker gjør feil når dei ansetter nye folk er at dei er bare intresert i skuleflinke folk som knapt har interesse innen multimedia, it og spel.

 

Har du ikkje videregåande utdanning, så får du som oftast aldri jobben, enten det er på Elkjøp eller spaceworld.

 

Altså når du søker så legger du gjerne til vitnemålet, har du godkjente karakterer (4 og oppover) så veit dei at du vil heilt sikkert gjøre ein god jobb....enda om du har null erfaring med it.

 

Eg trur eg aldri har møtt ein ansatt på Expert, Elkjøp eller Spaceworld så veit kva agp eller cpu eller ram står for.

 

Eg har opplevd at dei begynner å anbefale spel som dei aldri sjølv har testa, feks dei begynner å snakke om at Total Annihilation er eit racer spel med mange forskjellige kjøretøy o_Ô

 

Han forstod ingenting da eg sa at det egentleg var eit real time strategy spel

Lenke til kommentar

Spaceworld er tull. De begynte tidlig med IT og multimedia, men nå er de utdatert til de grader. Spaceworld er for dem som ikke vet de ikke må handle på Elkjøp, men som ennå ikke, av en eller annen grunn?, har oppdaget at det er netthandel som gjelder. Folk på nettbutikker har peiling, Elkjøp, LEfdal osv har ikke det. Spaceworld burde ha det sien de har holdt på så lenge, men det virker som det skorter der også. Ellers er de dritdyr.......og vi er jo ikke dumme...er vi vel..

Lenke til kommentar

Nå har jo enkelte Spaceworld butikker begynt med å ta ut manualen og seff. cd'ene slik at ingen kan knabbe cd-key koden. Det er jo ganske greit.

 

Men jeg jobber på Spaceworld. (16år)

Og akkurat nå er det jeg som må svare på data- spørsmål pga data ansvarlig har slutta.

(takk gud for at jeg kan en del om Pc)

Men det med at man har fått feil cd , er rein tilfeldighet. Der jeg jobber tar vi ut cd'ene fra coveret en etter en slik at ikke blir no sånt tullball.... Det hender også at leverandøren sender feil trykket manualer ( ikke cd-key )

 

Spaceworld dyrt ???

Ja. Er i grunn enig det. Men du kan ikke sammenligne det med lefdal og elkøp!

Lefdal og elkjøp selger også hvitevarer. dem har mye større dekning over varer . Dvs. kjøper dem mange spill, for dem dem for en billigere penge inn.Men det finnes også varer dem ikke tjener noe på i det hele tatt!

 

Eks. Ringenes Herre DVD 179,- på Lefdal...

Inn prisen er 175,- !!!! (har sjekket opp dette ja)

(Seff. er jo dette bra for kunden, men se det fra butikkens del)

Høyere priser i butikkene = Butikken tjener mer penger. Alle får lønn ( og lønna er ikke høy!!)

 

Takk

Edit : Skriveleif

_________________

" Even the smallest person can change the course of the CPU..."

 

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-09-09 13:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-09 13:02, atticus skrev:

Eks. Ringenes Herre DVD 179,- på Lefdal...

Inn prisen er 175,- !!!! (har sjekket opp dette ja)


 

Lol.. Og jeg er Julenissen.

Må ikke tro at innkjøps prisen er 175,-. For det er den bare ikke. Sier seg selv i grunn. De selger jo ikke dem med underskudd heller da. (Altså steder som selger dem til under 170,-)

 

Innkjøps prise er nok bare litt over 100,-. :razz:

Lenke til kommentar

Innpris for meg er revnende likegyldig. Jeg handler der det er billigst,best service og høyest leveringssikkerhet. Om Spaceworld taper penger hvis de selger til konkurrerende priser så er det deres problem. Da får de rasjonalisere eller gå konk. Den sterkeste overlever. Jeg handler ikke på Spaceworld for å være snill med dem...."ja det er dyrt for dere i innkjøp og høy husleie har dere sikkert også, så da handler jeg her"......haaallo. Skal man konkurrere må man følge med i tiden, og det har ikke SW, engang var de enerådende og den butikken som hadde peiling osv.. men de har ikke greid å følge med i tiden, så jeg tror at dem kommer til å gå konk hvis de ikke gjør noe snart.

Skulle kjøpe USB-kabel på Lefdal her da jeg plutselig kom på at vi selger dem der jeg jobber. Prisen på Lefdal var nesten 400 kr. Hos oss kostet den 10 kr inn, og vi selger ikke mye slike kabler så Lefdal betaler nok enda mindre enn 10 kr. Derfor har de flere hundre prosent fortjeneste. Tenk på det neste gang du handler der.

 

Betal ikke mer enn du må. Data er ikke luksus lenger og da kan ikke forhandlere ta blodoverpriser.

 

Kjøp på nett!

Lenke til kommentar

Lol.. Og jeg er Julenissen.

Må ikke tro at innkjøps prisen er 175,-. For det er den bare ikke. Sier seg selv i grunn. De selger jo ikke dem med underskudd heller da. (Altså steder som selger dem til under 170,-)

 

Innkjøps prise er nok bare litt over 100,-. :razz:

 

 

 

Joda, mange forretninger selger faktisk med tap.

Elkjøp solgte Ringenes Herre til 179, og de solgte med tap på ca 20kr per DVD.

Men det er noe som heter "Lokkeprodukter", og om de selger noe dritbillig, satser de på at siden de først er innom butikken, så kanskje de kjøper seg noe annet mens de først er der(som de har høy fortjeneste på).

Lenke til kommentar

Spaceworld? Where else kan du kjøpe Icewind Dale I for 249,- og Diablo I for 299,-? Spaceworld er nærmest ulovlig dyrt.

 

Fra alvor til spøk: Neste mål for Osama Bin Laden burde være alle Spaceworld butikkene i den vestlige verden.

 

For å gjøre meg litt politisk korrekt: Ingen mennesker burde være ofre i disse handlingene, selvsagt.

Lenke til kommentar

Jaja.. Hadde jeg ikke jobbet på Spaceworld hadde jeg vel sagt det samme som dere.

Men det er sant at butikker selger varer til AltforBilligSettFraButikkensSide...

Men når det gjelder Spaceworld som spill butikk bør man heller ta turen innom en annen butikk..

(Untatt meg da som kjøper det til "meg" pris :smile: )

 

Men gidder ikke å diskutere dette her mer..

 

Ha en fortreffelig aften

Lenke til kommentar

Spaceword (elkjøp, expert osv.) er sånn at om de ikke tjener sin avanse taper de penger.

 

Ex. Et headsett koster 400 å ta inn, de skal ha 200 i avanse. altså utpris 600,-

 

Om de selger headsettet for 599,- taper de penger etter hva deres beregning er.

 

(Har ikke tatt utgangspunkt for ekte priser eller avanser, men spaceworld sin avanse er 400% tror jeg ... leste dette engang)

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dere om at spaceworld er dyrt, men de slår på langt nær kontorcenteret i førde! Hvor ellers kan man finne Masters of Orion 2 til kr 449? Dette er helt utrolig dyrt! Dette gjelder også for en del andre spill, og ALT annet! De selger til og med cd'er som er "part of a sowtware bundle. Not to be sold separately". Alle i førde som leser dette.. Boikott kontorcenteret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...