Gå til innhold

Pinnacle studio og citroen= sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er muligens svært mange år siden du var borti Citröen? Jeg har hatt seks Citroën'er og har hatt minimalt med problemer. Har også lest at de har blitt enormt mer driftssikre enn de var for ca. 20 år siden. Derimot hersker det nok stor enighet om at Studio er noe dritt - alle fora for videoamatører er jo dominert av innlegg fra folk med Studio-problemer.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Det jeg undrer meg litt over, hvis "alle" mener det er noe dritt...hvorfor fortsetter "alle" å kjøpe det? :hmm:

 

Ryddig pc, NYE drivere og ordnung, evnt formater/legg inn windows på nytt løser mange problemer. Du kan ikke ha en pc som er rotete om du skal røre noe som heter videoredigering, punktum finale!

Men pinnacle studio er ikke det mest stabile her i verden, men det hjelper ikke om man har en litt rotete pc, med litt gamle drivere. Dette gjelder og dyrere software, Avid Liquid 7 kan og være kranglete om du har "feil" drivere. Studio er og vil alltid være ett elkjøp program.

 

[oftopic]

Hva angår Citroen og franske biler generellt sett, selv studio er mer holdbart enn plastic fantastic selvantennende franske blikkbokser som detter fra hverandre. Man havner ikke på bunn i forbrukerundersøkelser i feks. england uten grunn, for å sitere Topgear "that's why they are burning in paris" :lol:

[/oftopic]

Lenke til kommentar

Vel det som er tilfellet er jo at uansett hvor ryddig du har det med drivere så klusser studio til stadighet. Det er ingen andre programmer som gjør det. En grunn til at så mange bruker det er jo prisen samt at jeg må jo inrømme at når det først virker så er det lett å bruke. Angående Citroen så hørte jeg at Bush truet med å angripe Frankrike vis de ikke sluttet å lage dette skrotet, De anså det som en terrortrussel :blush:

Lenke til kommentar
En grunn til at så mange bruker det er jo prisen samt at jeg må jo inrømme at når det først virker så er det lett å bruke. Angående Citroen så hørte jeg at Bush truet med å angripe Frankrike vis de ikke sluttet å lage dette skrotet, De anså det som en terrortrussel :blush:

5376272[/snapback]

Jeg tror heller at grunnen til at så mange bruker Studio, er at det stort sett er eneste programmet som selges i butikkene hvor man kjøper videokameraer. Når det gjelder Bush' trusler om å angripe Frankrike, så hadde han jo som kjent også mange "gode" grunner for å angripe Irak. Da stoler jeg nok mer på mine egne erfaringer. Jeg hadde selvsagt ikke kjøpt seks Citröen hvis de stadig gikk i stykker. Forøvrig hadde jo Bush god grunn til å kaste dritt på Frankrike, siden Frankrike helt fra starten var imot Irak-krigen.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar
Tror Studio og citroen har samme konstruktør, like ustabile og upålitelige begge to. De burde vel egentlig sittet inne for alle de problemene de lager for folk :cool:

5357186[/snapback]

 

 

Okey kanskje er ikkje pinnacle studios et vanvittig program, men sjøl har eg redigert med programmet i 1 og eit halvt år. Har klikka fleire gongar, men pinnacle er eit UTRULIG krevande program! Redigerte ein film på ein måned før jul, og det klikka kanskje 1 gong. Då hadde me veldig god pc då men! Ikkje klag så, for viss du spør 10 personar på gata om dei vett om eit redigeringsprogram så nevne di pinnacle dei så nevne nåke! Pinnacle er eit utrulig populert program, og enkelt, så no er nok filmane våre litt for profosjonelle til å bruka et sånn program. Siden eg er innpå da allerede, nåken så har ett tips på kva program?

Lenke til kommentar
Har klikka fleire gongar, men pinnacle er eit UTRULIG krevande program!
Pinnacle er ikkje eit program.
Ikkje klag så, for viss du spør 10 personar på gata om dei vett om eit redigeringsprogram så nevne di pinnacle dei så nevne nåke! Pinnacle er eit utrulig populert program,
Fordi det er det einaste (eller eit av svært få) som ein kan kjøpe på Expert og Elkjøp.
og enkelt, så no er nok filmane våre litt for profosjonelle til å bruka et sånn program. Siden eg er innpå da allerede, nåken så har ett tips på kva program?
Heilt feil tråd å spørre i. Har du forresten lagt merke til den tråden som ligg øvst i dette forumet, og heiter Guiden til redigeringsprogram? Les der, og søk litt i forumet, so finn du nok svar.
Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall et program som heter Pinnacle Studio Plus 10 innpå maskina mi, og det er en stor skuffelse fra ende til annen i mitt tilfelle. Til tross for nyeste oppdatering. Pause, pause og atter pause under "Edit"-mode, hver lille ting jeg gjør. Og det er kun i studio at jeg opplever problemer. Maskina mi er i allment god form for tiden. Synes det yter atskillig tregere enn versjon 9, som jeg faktisk ble riktig fornøyd med etter de siste patchene.

Det er så skuffende at det ikke går ann å selge et ferdig og høvelig bug-fattig produkt! Jeg føler meg som beta-tester :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har i alle fall et program som heter Pinnacle Studio Plus 10 innpå maskina mi, og det er en stor skuffelse fra ende til annen i mitt tilfelle. Til tross for nyeste oppdatering. Pause, pause og atter pause under "Edit"-mode, hver lille ting jeg gjør. Og det er kun i studio at jeg opplever problemer. Maskina mi er i allment god form for tiden. Synes det yter atskillig tregere enn versjon 9, som jeg faktisk ble riktig fornøyd med etter de siste patchene.

Det er så skuffende at det ikke går ann å selge et ferdig og høvelig bug-fattig produkt! Jeg føler meg som beta-tester :thumbdown:

5380560[/snapback]

Ja og sånn har det vært med studio siden det kom med stadig nye bløffmeldinger om at nå kommer en ny patch eller versjon så nå blir det stabilt! Jeg mener nå det at kjøper du en bil så skal du vel ikke ringe verkstedet hver dag for å spørre hvordan du skal få starte. Og angående Citroen så er det vel som med studio at folk kjøper fordi det er billig, ikke på grunn av at det er stabilt :cool:

Lenke til kommentar

Men hvis så mange er misfornøyd hvorfor sendes ikke programvaren i retur?

 

Hvorfor folk kjøper citroen,koreanske og studio er ett godt spørsmål...billig stemmer for studio og koreanske blikkbokser. Franske biler er design som detter fra hverandre og koster like mye som andre "vanlig" biler i dette landet, derfor er det ett enda større mysterium hvorfor de selger noe i det hele tatt. :tease:

 

Det er synd at studio er så ustabilt når det er så brukervennlig, men noe må det gå ut over virker det som. Det lille jeg har sett av tester Adobe Premiere elements Vs. Studio så trekkes studio fram som brukervennligheten selv og premiere elements litt mer avansert, men fremdeles brukervennlig nok om man har brukt litt pc i hverdagen ellers.

Avid Xpress, Liquid er DØNN stabile(er inne i godt over 12 timer med Liquid 7 kjørende på en 3 år gammel maskin....), men vanskligere å bruke og koster fra 2-3x så mye. Her legges det ikke altfor mye vekt på brukervennlighet for elkjop kunder, men stabilitet er alfa omega, det er stikk motsatt for en elkjøp kunde, han/hun bryr seg om hun/han får satt sammen noen minutter av poden på skia i julegave å vise til resten av familien ikke om programvaren funker under stressende redigering for å rekke deadline før sending.

Skal man redigere litt "seriøst" så tørr jeg påstå at programvare til 4-5000 ikke er så galt, MANGE har Microsoft Office som koster nesten like mye og bruker kanskje 10% av funksjonene.

Lenke til kommentar

Før folk begynner å hisse seg for mye opp, se på ting med litt humor...

 

Studio er legendarisk ustabilt, franske biler har ett dårlig rykte og engelske var en periode enda værre, eldre Rangerovere har ikke fått kalle navnet den engelske pasienten uten grunn...

Og ja jeg kjører landrover.....love or hate it forhold, når du står midt i ett kryss i oslo sentrum, bilen hadde vært på full service 15minutter førog bilen stopper og sperrer da hater du allt det står landrover på, MEN når det snør på en fjellovergang, er 30m sikt og alle står i grøfta jeg ruller rolig og kontrollert forbi i en varm bil...om det er ubetalelig vet jeg ikke...men du er glad i bilen akkurat da.

 

Du skal ikke for mange år tilbake før redigeringsmulighetene i studio kostet like mye som en bil og brukervennlighet kunne man vel bare drømme om.

 

Jeg bruker riktignok Avid Liquid, men de få gangene jeg har hatt problemer og det har vært snakk om video som skal leveres, vises på storskjerm og du har 15min på å finne ut på hvor i H******lyden ble av. Da har hvertfall jeg klart å se på ting med litt brutal humor og stille tankene tilbake noen år hvor du ikke kunne sitte i bilen/hotellrommet med en laptop på 2,6kg, fargekorrigere og legge på overganger, speede opp videon osv uten å ha med deg ett monster av en pc.

 

Hvis ting hadde vært for lett ville halve morroa vært borte er det noe som heter, og den gjelder for både biler og allt teknisk utstyr, hadde allt funket med en gang og vært lett ville vi hatt fordømmt mange arbeidsledige i verden... :cool:

 

Ja, jeg begynner å få noen timer bak skjermen med redigering som hobby og vet å takle de fleste problemer UTEN å ta livet av pcn eller noe annet i nærområdet.

 

Har du mye problemer, formater, last ned ALLE patcher til windows, last ned nyeste drivere til ALLT av deler du bruker i pcn, flash bios med nyeste release og ha en egen systemdisk/partisjon. Er det fremdeles problemer, returner softwaren og prøv noe annet, feks. Premiere Elements, Ulead har vel og noe brukervennlig, Studio er ikke den eneste programvaren som er brukervennlig!

 

Kall meg gjerne sær, men å løse problemer er en del av morroa/utfordringen... :p

Lenke til kommentar
Pause, pause og atter pause under "Edit"-mode, hver lille ting jeg gjør. Og det er kun i studio at jeg opplever problemer. Maskina mi er i allment god form for tiden. Synes det yter atskillig tregere enn versjon 9, som jeg faktisk ble riktig fornøyd med etter de siste patchene.

tomcse, hva slags maskin kjører du det på? Jeg er blitt fortalt at Pinnacle nå jobber med å forbedre ytelsen på maskiner tett på minimumskravet. Studio 10 er en betydelig mer krevende pakke enn 9'ern, blant annet fordi mye av det bak kulissene nå er hentet fra den tyngre pakken Liquid Edition.

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
Pause, pause og atter pause under "Edit"-mode, hver lille ting jeg gjør. Og det er kun i studio at jeg opplever problemer. Maskina mi er i allment god form for tiden. Synes det yter atskillig tregere enn versjon 9, som jeg faktisk ble riktig fornøyd med etter de siste patchene.

tomcse, hva slags maskin kjører du det på? Jeg er blitt fortalt at Pinnacle nå jobber med å forbedre ytelsen på maskiner tett på minimumskravet. Studio 10 er en betydelig mer krevende pakke enn 9'ern, blant annet fordi mye av det bak kulissene nå er hentet fra den tyngre pakken Liquid Edition.

 

/Øystein :roll:

5397368[/snapback]

 

Hei

 

Det kjører på Athlon 64 @ 2,5GHz, 1024MB PC3200 DDR, GeForce 6800GS PCIe, WD 400GB 16MB SATA + WD 320GB 8MB SATA.

 

Kanskje jeg skulle prøve en total uninstall og cleanup av studio for så å legge det inn på nytt...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...