Gå til innhold

Quake 4 demo på Xbox Live!


Doogle

Anbefalte innlegg

Xbox Live er i støtet om dagen; først demo av Condemned og nå Quake 4-demoen på samme dag :)

 

Flotte greier - Live er uten tvil Xbox 360 sin killer-app! Supert å få bl.a. demoer levert rett inn i konsollen uten noe dilldall.

5355835[/snapback]

 

Ja, helt enig. Er spent på om Sony klarer å lage noe som slår Live-tjenesten til Microsoft. Den er helt klart 360 sin killer-app :)

5355891[/snapback]

 

Det gjør de nok ikke. Men det betyr lite i det store og hele. Tipper maks 20% av 360 eiere vil noengang bruke Live.

 

Dårlig online service hindret jo ikke PS2 fra å dominere fullstendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det gjør de nok ikke. Men det betyr lite i det store og hele. Tipper maks 20% av 360 eiere vil noengang bruke Live.

 

Dårlig online service hindret jo ikke PS2 fra å dominere fullstendig.

5362526[/snapback]

 

Nå er jo bredbåndspenetrenasjonen "litt" høyere nå enn den var når PS2 kom. Live! er virkelig helt genialt og håper Sony skjønner dette og kommer med et bra system de og.

Lenke til kommentar

Mulig eg har oppfattet deg feil, Men Federov det virker som du alltid har noe i mot 360 uansett ka det måtte vere. MEn at max 20% vil noengang bruke live er no eg ikkje vil foholde meg til ;) Gjenstår vel bare å se om Sony har funnet på noe smart og godt denen gang, de ser nok muligheten de også skulle en tru.

 

Grunnen til at Sony dominerte var jo antall spill til konsollen, men det skulle vel bare mangla da den kom xboks ganske lenge i forkjøpet.Snakker vi online tjeneste er vel saken en ganske annen.

 

Men eg gleder meg ihvertfall til å få testa ut Live, har aldri eigd en xboks eller aldri teste Live i noen form, så dette blir sikkert bra.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Det gjør de nok ikke. Men det betyr lite i det store og hele. Tipper maks 20% av 360 eiere vil noengang bruke Live.

 

Dårlig online service hindret jo ikke PS2 fra å dominere fullstendig.

5362526[/snapback]

 

Nå er jo bredbåndspenetrenasjonen "litt" høyere nå enn den var når PS2 kom. Live! er virkelig helt genialt og håper Sony skjønner dette og kommer med et bra system de og.

5362559[/snapback]

 

Stemmer. Derfor tipper jeg de tredobler Live userbasen denne gangen, noe som vil gi ca 20%.

Lenke til kommentar

 

Stemmer. Derfor tipper jeg de tredobler Live userbasen denne gangen, noe som vil gi ca 20%.

5363013[/snapback]

 

Antall personer som har bredbånd har mer enn tredoblet seg de fleste steder vil jeg tro og jeg har enda ikke hørt om en person som har en Xbox360 uten å koble den til nettet. Vil si at det er omtrent halve opplevelsen.

Lenke til kommentar

 

Stemmer. Derfor tipper jeg de tredobler Live userbasen denne gangen, noe som vil gi ca 20%.

5363013[/snapback]

 

Antall personer som har bredbånd har mer enn tredoblet seg de fleste steder vil jeg tro og jeg har enda ikke hørt om en person som har en Xbox360 uten å koble den til nettet. Vil si at det er omtrent halve opplevelsen.

5363127[/snapback]

 

Selvsagt ikke. Men så er de som kjøper den nå hardcore folka også. Etterhvert når hvermanssen og unger kjøper så blir det annerledes. Og jeg mener Gold selvsagt.

Så lenge folk må betale for å spille vil det aldri bli særlig populært.

 

PS2 er gratis og derfor spiller faktisk fler online der også enn på Xbox enda online delen suger maks.

 

Pluss at mange folk ikke vil styre med routere og koblinger fra PC`en til konsoll. Ganske skremmende for mange slike ting eller blir sett på som for mye styr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

 

Stemmer. Derfor tipper jeg de tredobler Live userbasen denne gangen, noe som vil gi ca 20%.

5363013[/snapback]

 

Antall personer som har bredbånd har mer enn tredoblet seg de fleste steder vil jeg tro og jeg har enda ikke hørt om en person som har en Xbox360 uten å koble den til nettet. Vil si at det er omtrent halve opplevelsen.

5363127[/snapback]

 

Selvsagt ikke. Men så er de som kjøper den nå hardcore folka også. Etterhvert når hvermanssen og unger kjøper så blir det annerledes. Og jeg mener Gold selvsagt.

Så lenge folk må betale for å spille vil det aldri bli særlig populært.

 

PS2 er gratis og derfor spiller faktisk fler online der også enn på Xbox enda online delen suger maks.

 

Pluss at mange folk ikke vil styre med routere og koblinger fra PC`en til konsoll. Ganske skremmende for mange slike ting eller blir sett på som for mye styr.

5363267[/snapback]

 

 

Det at PS2 sin "live" del er gratis tror jeg ikke skremmer mange. Jeg ble skremt bort av den prisen på xb live og tenkte, "hvorfor skal de få betalt for noe slikt? På pc er det jo gratis å spille på nett!"

Jeg gadd aldri å betale for live. Jeg fikk en gratis prøvetid på 2 mnd og etter det har jeg forstått hvor mye bedre live tjenesten er enn alt mulig annet på både pc og ps og at dette er så bra utviklet og vedlikeholdt at det er verd pengene.. Og jeg har prøvd både nEXBC og xkai og spill på pc..

Lenke til kommentar
Pluss at mange folk ikke vil styre med routere og koblinger fra PC`en til konsoll. Ganske skremmende for mange slike ting eller blir sett på som for mye styr.

5363267[/snapback]

 

yo, helt enig. Det skremmer mange. Er ikke bare datanerder på denne kloden.

 

Husker første gang jeg satt opp en router i hjemmenetverket mitt. FOR ET FUCKINGS STYR. Holdt på med service linja til router produsenten i flere dager, da de heller aldri tok phonen.

 

Mange tror det bare er plug and play på xboxen og dataen generelt når man skal koble sammen router og modem, men du må slå av branmur slå på branmur, tillate innganger og utganger OSV !

 

Har sett flere aper på teamxbox forumet osv som sliter med å få komme seg på Liven selv om de har allt utsyret i orden. Alltid noe som sperrer osv. Så de gir rett og slett faen. Enkelt og greit.

 

Hell, jeg sleit med å komme meg på nett med pspen på min trådløse router, fikk et sånn error nummer hver gang, og den er jeg hvertfall ikke alene om. Så jeg ga opp, så gikk det noen uker snuste litt på nettet og der fant jeg en online-review om hvordan man kobler seg på pspen og han fikk akkurat samma problem. Slo rett og slett av WEP'en og så funka det fett.

 

Vanskelig skal det være ja !

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
På de fleste rutere er det vel bare plug and play? Funket fint hos meg iallefall.

5367913[/snapback]

 

Det er greit, men med min så må jeg åpne porter og piss for å få Voice, joine games osv... men får det ikke til :ermm:

5367945[/snapback]

 

Ja, nettopp ! Du må tillate og åpne porter. TCP osv Er noe styr det der. Hvilken vanlige mann i gata vet det der liksom ?? Er ikke rart folk gir opp med oppkoblinga, routern støver bort.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

min også er sånn-- Hver gang det går en dag i mellom så må jeg åpne eller lukke noen porter for at det skal funke.. Det er noe forskjellig hver gang, og noen ganger så hender det at det holder med å skru en ting av og på så funker det.. Rare greier.. Hadde jeg ikke vært så interessert i å få til ting og å spille på nett så hadde jeg ikke giddi...

 

Så live delen er nok bare et argument for "oss hardcoregamere " enda..

Lenke til kommentar

Nå funka det! :D

 

Fant ut at modemet gir ut en ip-adresse til routeren, den er da hos meg 10.0.0.4.

Routeren tar da med sin DHCP påslått og deler videre ut ip-adresser med start 192.168.0.xxx (min er da 192.168.0.100).

Jeg har hele tiden tuklet i selve routeren med porter og piss, men fant nå ut at det var MODEMET som jeg måtte åpne porter på.

Jeg gikk inn der via telnet. (start/kjør/"cmd"/telnet 10.0.0.1 for oss NGT brukere).

 

(Dette er for Netopia modemet. På andre har du muligheten til å bruke browseren din.)

 

Uansett,

her inne vil du trenge passord osv, hvis du ikke gidder å ringe support kan du prøve brukerid: admin eller administrator

passord: noway

 

Hvis ikke må du stelle deg i kø :tease:

 

Håper dette hjelper, hvis ikke kan jeg legge ut en guide som fungerer helt perfekt litt senere ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
min også er sånn-- Hver gang det går en dag i mellom så må jeg åpne eller lukke noen porter for at det skal funke.. Det er noe forskjellig hver gang, og noen ganger så hender det at det holder med å skru en ting av og på så funker det.. Rare greier.. Hadde jeg ikke vært så interessert i å få til ting og å spille på nett så hadde jeg ikke giddi...

 

Så live delen er nok bare et argument for "oss hardcoregamere " enda..

5367998[/snapback]

 

Da forstår jeg at det kan virke håpløst ja..

Det beste er å kjøpe seg en "gamer" ruter eller noe som man vet ikke trenger konfiguering. Ruteren min trenger bl.a. ikke det (Zyxel 600 og noe).

Man finner sikkert inf om dette på xbox offisielle hjemmeside..

Lenke til kommentar
Så lenge folk må betale for å spille vil det aldri bli særlig populært.

5363267[/snapback]

Prøv bedre Fedorov. World of Warcraft, 5 millioner brukere, 100 kr i måneden, for å spille ETT (1) spill, det kan ikke bli populært når det koster penger neida.

 

40 kr i måneden for å kunne spille alle spillene du har er plutselig ikke så skremmende lengre.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...