Gå til innhold

Beste måten å få six pack på?


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Topic sier alt.. har lyst på six pack.. og få vekk fettet..

 

Og føler at det er passe tid for å gjøre noe med meg selv nå-

Info:

 

*Jogger 1,7KM 3-5 ganger i uka

*Tar 5 min uavbrutt på hver arm med 2,3KG

*Har et trenings apperat her.. multifunksjon greier.. hvor jeg sitter.. og kan både dra ned en "pinne" med overtak,undertak som jeg fester noen svære vekter til(er vel en 7x7,5kg vekter.. som du kan velge fritt antall..) tar 2x7,5(20ganger) som oppvarming, og senere 3x7,5(25 ganger)

*OG kan også stikke beina mine nedi der. :p er dårlig til å forklare.. et bilde sier jo mye.. men har ikke noe kamera her :( , tar ihvertfall beina mine under.. og løfter denne "bein-pinnen" opp og ned.. men beina selfølgelig, først 1x7,5(35ganger) så , 2x7,5(15-20ganger)

*Alt sammen skjer 3-5ganger i uka.. og når det først skjer.. så er det på samme dagen det skjer.. alt.

*er 13år

*56 kg

*1.60-1.70m høy

 

 

Noe mer Info dere trenger?

 

Spm er: six pack? situps? bør jeg ta situps.. eller er det en annen måte å få sixpack på?

 

Hva bør jeg spise.. og hva bør jeg holde meg unna?

 

Har også noe dritt i skapet som heter: Natural Life, Fignline, kosterstatning for vektreduksjon, drikkepulver.. og masse annet dritt står på den. er dette noe?

 

 

Ønsker både vektreduksjon og å få muskler

 

Ble dårlig formulert dette.. men hjelp meg litt da...

 

Takk for alle svar.

 

MvH pKMb

 

-Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tydelige markeringer er noe som bygges opp over tid, og en såkalt sixpack (synlige magemuskler) bygges opp ved magetrening.

 

Det trengs ikke vekter for å gjøre dette, vekter vil bare gi deg en "utoversixpack" - slik du ser på store kroppsbyggere, det beste er å kjøre på med flere repetisjoner etter hver økt.

 

På iform.no (http://www.iform.no) har de skrevet noen programmer om magetrening, og du finner blant annet noen øvelser på denne siden (http://www.iform.no/trening/magetrening.shtml) - Her vil du finne 4 gode mageøvelser.

 

Et lite rundskriv om motivering, målbevissthet og slikt finner du her (http://www.iform.no/artikler/tydeligemagemuskler.shtml).

 

Synligheten av musklene avhenger av fettprosenten på kroppen din, så om du ønsker et synlig resultat og har høy fettprosent må du kjøre noen øvelser som brenner fett, eksempelvis jogging eller sykling (Kardiotrening).

 

Men det anbefales at du trener hele kroppen når du først skal trene opp en bedre muskulatur - med din unge alder anbefales det at du begynner veldig lett, og gjerne med mange repetisjoner (begynn med 2 sett på 15 repetisjoner for å lære deg øvelsene skikkelig).

Du må også være obs på å varme opp SKIKKELIG, ellers kan dette fort gå ut over musklene dine, og kan medføre langvarige skader.

 

 

(kilde: www.erfaring.com )

 

 

Du skjønner, det er bare å leite igjennom nettet.

F.eks. Gå inn på Google og dermed søk: "Hvordan få sixpack". Har allerede funnet en del :w00t:

 

 

Edit: Inni qouten står det "i din unge alder". Dette utdraget er svaret på en gutt som spør om, "hvordan få sixpack på kortest mulig tid!"

Endret av HeX
Lenke til kommentar

Det første du må komme på er at du stadig vokser så ikke kutt på alle karbohydratene i kostholdet, men få i deg en litt mindre mengde siden du vil ha bort fettet, jeg spiser nesten bare protein rik mat som kylling og biff med masse grøsnaker. Det + regelmessige små måltider er viktig når det kommer til fett forbrenning.

 

Men ikke press deg for hardt du er bare 13 år og det er litt tidlig å begynne å tenke for mye på sånt. Klarer du å droppe godis å brus er mye gjort!

 

Lykke til på stranda i sommer da :)

Lenke til kommentar
Er nok, dessverre, bare slanking som hjelper.. Jogging osv.. =(

5354421[/snapback]

Tja. Ville ikke slanket meg. Det fører til tap av muskelmasse.

Men en deff ville vært bedre. Beholde muskelmassen, mens du går ned i fettprosent. Men dette er ikke noe jeg anbefaler en 13-åring. Når du er såpass ung, så synest ikke jeg at du skal drive seriøs satsing. Trening skal være gøy.

Å holde seg i form med fysisk aktivitet er det viktigste når du er ung, mener jeg.

Begynn på fotball, håndball, langrenn eller lignende. Litt styrke på siden skader vel ikke direkte. Men synest ikke du skal begynne å trene med få repetisjoner. Hold deg til ~20 reps med lette vekter.

I den fasen du er nå vokser du veldig fort, så hard belastning på ledd o.l er ikke så gunstig.

Lenke til kommentar
Tja. Ville ikke slanket meg. Det fører til tap av muskelmasse.

Men en deff ville vært bedre. Beholde muskelmassen, mens du går ned i fettprosent.

5355746[/snapback]

Deff er det samme som slanking. Å du taper muskelmasse uansett ved tap av fett, det er umulig og gå ned i fettprosent å samtidig ikke miste muskelmasse.

 

Jeg hater btw og deffe, finnes ingenting verre enn å se armene krympe bare for at man skal få noen femie ruter på magen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
En får vel uansett ikke noe serlig synlige magemuskler bare ved å slanke vekk fettet.

5356350[/snapback]

Alle har magemuskler, bare fettet som skjuler dem. Selvfølgelig om du ikke beveger kroppen i det hele tatt vil de ikke være fullt så synlig, men alle har dem.

 

Å 95% vil kunne se dem om de trimmer vekk overflødig fett.

Lenke til kommentar
En får vel uansett ikke noe serlig synlige magemuskler bare ved å slanke vekk fettet.

5356350[/snapback]

Alle har magemuskler, bare fettet som skjuler dem. Selvfølgelig om du ikke beveger kroppen i det hele tatt vil de ikke være fullt så synlig, men alle har dem.

 

Å 95% vil kunne se dem om de trimmer vekk overflødig fett.

5356380[/snapback]

 

Jeg vet at alle har magemuskler, har jeg sakt noe som indikerer noe annet? Magemusklene er vel som alle andre muskler, trener du de ikke, så vokser de ikke, dermed blir de, som jeg sa, nesten ikke synlige, uansett hvor lite fett en har på magen.

Lenke til kommentar
Jeg vet at alle har magemuskler, har jeg sakt noe som indikerer noe annet? Magemusklene er vel som alle andre muskler, trener du de ikke, så vokser de ikke, dermed blir de, som jeg sa, nesten ikke synlige, uansett hvor lite fett en har på magen.

5356414[/snapback]

 

En får vel uansett ikke noe serlig synlige magemuskler bare ved å slanke vekk fettet.

 

Ikke så hårsår :) Var ikke ment som noe myntet på deg, bare en generell forklaring.

Lenke til kommentar
Jeg vet at alle har magemuskler, har jeg sakt noe som indikerer noe annet? Magemusklene er vel som alle andre muskler, trener du de ikke, så vokser de ikke, dermed blir de, som jeg sa, nesten ikke synlige, uansett hvor lite fett en har på magen.

5356414[/snapback]

 

En får vel uansett ikke noe serlig synlige magemuskler bare ved å slanke vekk fettet.

 

Ikke så hårsår :) Var ikke ment som noe myntet på deg, bare en generell forklaring.

5356435[/snapback]

 

Nei, bruker å bli det når jeg ikke får sove :p

Lenke til kommentar
Tja. Ville ikke slanket meg. Det fører til tap av muskelmasse.

Men en deff ville vært bedre. Beholde muskelmassen, mens du går ned i fettprosent.

5355746[/snapback]

Deff er det samme som slanking. Å du taper muskelmasse uansett ved tap av fett, det er umulig og gå ned i fettprosent å samtidig ikke miste muskelmasse.

 

Jeg hater btw og deffe, finnes ingenting verre enn å se armene krympe bare for at man skal få noen femie ruter på magen.

5356325[/snapback]

Tja, når du 'slanker' deg, da bryr du deg vel ikke så mye om muskelmasse. men under en deff er målet å gå ned i fettprosent, og beholde mest mulig muskelmasse.

Lenke til kommentar

Du burde vente. Om ikke lenge kommer du til å gro veldig mye i lengden (antakeligvis), og da trenger du de ekstra kiloene med fett som skiller magemusklene og magehuden din. Du kommer garantert til å bli en del tynnere, og i og med at du nå bare veier 56 kg, noe som absolutt ikke er mye, er du ikke på noen måte overvektig.

 

Hvis du slanker deg nå, og det må du gjøre for å få sixpack, så må du spise som et h... for å legge på deg de samme kiloene igjen om kanskje mindre enn et år. I 14-15-års alderen er de fleste gutter med vanlig kosthold og aktivitetsnivå veldig tynne i forhold til høyden, og det er ikke noe særlig å trakte etter.

 

I ytterste konsekvens, hvis du tar slankingen for alvorlig, kan det hemme veksten din. Dette sier jeg selvsagt bare for å skremme deg fra å slanke deg, for du har ingen grunn til det.

 

Hvis ingen fikk det med seg, gjentar jeg det igjen; for å få sixpack må man slanke seg, end of story.

Lenke til kommentar
Joda, men det er jo veldig mange slanke og tynne mennesker som ikke har six-pack fordeom. Når så du sist en anorektiker med six-pack? altså... jeg kjenner mange tynne mennesker som ikke heller er i dårlig form, og de har ikke six-pack

5381919[/snapback]

Dårlige gener eller et siste fet lag som kroppen kniper seg til siden den mangler både fett og muskler. En anoretiker er ikke et vanlig tilfelle siden alle musklene på kroppen er tært vekk.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Vis jeg tar 2 sett x 15-20 sit-ups annenhver dag, og tar 2 sett x 5min 2,3KG vekt på hver arm de andre dagene.

 

5min pause , /m eller /u vann?

 

Høres greit ut?

Og øker når jeg føler for det, men ikke for mye, siden dette kan hemme vekst som dere sier

Endret av pkmb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...