Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Dagens: (har begynt å hjelpe litt her igjen nå :) )

En pc som så hel ut i første øyakast, men ved en nærmere titt så jeg at hele kabinettet var brettet omtrent..

Men reddet litt innmat fra den.. 2x 512MB Twinmos DDR1 brikker.. desverre er dem litt bøyd, og den ene hadde en sprukket chip, men den andre kan nok funke.

Og en Pentium 4 socket 478 CPU (2.8ghz)

 

En nesten komplett HP pc.. 2x 256MB Ram, cd-brenner og dvd-rom, AMD Athlon et eller anna (tilsvarer 2.08 Ghz eller noe sånt).

Kun harddisk er tatt ut (har vært en 80GB).

 

Div orginale spill og programmer.

 

En eske med div krypmpestrømper og XLR kontakter til å lodde på kabler (både han og hun kjønn, helt nytt).

 

Karaoke byggesett (sånn lodde sammen selv opplegg :p, helt nytt og "uloddet" :p ).

 

2 laptoper, ACER maskiner.. en pentium 2 og en pentium 3..

Begge starter opp, men mangler harddisker og fester.

Regner med at pentim 3 maskina blir dele maskin for en mye nyere maskin om skjermen passer.

 

Ellers var det vel ikke stort mer å nevne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 laptoper, ACER maskiner.. en pentium 2 og en pentium 3..

Begge starter opp, men mangler harddisker og fester.

Regner med at pentim 3 maskina blir dele maskin for en mye nyere maskin om skjermen passer.

 

Ellers var det vel ikke stort mer å nevne.

 

Har ikke lyst til å donere bort den pentium 2 Aceren vel? :p trenger en helt enkel laptop til ett lite prosjekt jeg har...

Lenke til kommentar
Tilfeldig 486

 

Prosessor: AMD Am5x86 133 MHz, 16 kB L1

Socket 3 hovedkort med ALi M1487 eller M1489 brikkesett og 128 kB usynkronisert L2 (SRAM)

32 MB minne

S3 Trio64V2, 2 MB EDO, 170 MHz RANDAC (SDAC TrueColor)

Western Digital Caviar AC1270F (270 MB, 4500 rpm, 11 ms, 64 kB cache)

Quantum ProDrive LPS LP240A (240 MB, 256 kB cache)

Mitsumi FX810S (8x)

Windows 95

Hvorfor plukket du den? En smarttelefon har bedre spesifikasjoner. Kanskje du kan installere Windows Mobile på den. :!:

 

Hehe, den var god :p

Lenke til kommentar
Det meste funker jo etter man har tørket det 1-3 døgn (kommer ann på hvor fuktig det er).

 

Fant en iPod som hadde liggi ute i snøen en vinter med det resultat at det var vann og fukt overalt. tok å dyppa kretskortene i elektrorens (fuktdrivende) og la de til tørk i ett par dager. Funka fin-fint etter det :)

Lenke til kommentar

Dagens:

16 ports SMC 10/100Mbit switch (våt, så den er utesta).

 

2x 1.6Ghz Pentium 4 CPU'er (lå 3 maskiner der, men dem var møkkete og ripete.. så jeg tok bare CPU fra 2 av dem, var sånne ganske lave Compaq maskiner).

 

Dell bærbar pc med lader, Pentium 3, 1Ghz, 20GB harddisk, 1x 256MB ram (sd-ram?), cd-rom, men nettverk har den ikke, eller, satt et 10MBits PCMCIA kort i den, men kablen manglet :p

Står "Designed for Windows XP" på den, men under er det lisens for NT Workstation 4.0 :p

Pc'en starta på første forsøk, men bios instillingene var slettet, fikk på plass disse så bootet den rett inn i Windows 98 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Jeg vil gjerne høre hva du fant! :)

Ok... men du vet vel at jeg må ta livet av deg etterpå? ;)

 

Det dreier seg om et testinstrument som er blitt med ved en feiltagelse på lasset når noen har kastet noe.

Lasermåler?.. :dontgetit:

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Dagens:

Et Nikon Coolpix 3200 digital kamera.

Så ut til å fungere helt som det skulle, fram til at jeg prøvde å zoome.. ingenting skjedde.. prøvde å ta bilde.. ingenting skjedde.. noen forslag til hva det kan være?

Ellers funker kameraet fint, kunne til og med se på bilder som var lagret på det.

 

Ellers fant jeg også en socket 478 pentium 4 CPU, 1.8Ghz.. blitt noen socket 478 cpu'er i det siste gitt :p

Kunne tatt med en nesten komplett pc.. ganske grei og liten ASUS pc.. men dekslet var bøyd, og resten av kabinettet hadde fått en real smell.. så da tok jeg bare CPU'en.. orka ikke å stresse med hovedkortet.

 

*edit*

Kameraet var nok bare vått.. testa det igjen litt seinere på dagen idag.. og da funka zoom funksjonen delvis.. (zooma seg helt inn av seg selv).. slo det av og venta en times tid til.. da funka det som det skulle ;)

Tar faktisk helt greie bilder til å bare være 3MPix kamera :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...