Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var på en plass idag hvor man ikke forventer at det ligger pcer på palle, som skal kastes. men det var det altså, så jeg dro med meg 4 stk Fujitsu Siemens Computers Scenic D i845G

Fsc_Scenic_D_I845g.jpg

disse tar da p4 og maks 2gb ddr1

 

Det er når jeg ser hva bedrifter kaster at en nesten blir deprimert. Seinest igår var det 2 annonser i lokalavisa om at 2 skoleelever trengte pc, anonymt, regner med at det er foresatte med litt lite penger som trengte en enkel pc til skolearbeid osv. Skulle med glede dratt til denne plassen hvor du fant disse og delt ut gratis til frelsersarmeen eller noe...har egentlig ikke tall på hvor mange "brukbare" pc'er jeg har kasta. Den delen av forumet hvor en gir bort datautstyr, skulle vært litt mer kjent gitt for de med dårlig råd.

Lenke til kommentar
var på en plass idag hvor man ikke forventer at det ligger pcer på palle, som skal kastes. men det var det altså, så jeg dro med meg 4 stk Fujitsu Siemens Computers Scenic D i845G

Fsc_Scenic_D_I845g.jpg

disse tar da p4 og maks 2gb ddr1

 

Hei! Har du spesifikasjoner til pc-ane? Kunne du tenkt deg å gi vekk 1 av dei? :innocent:

Lenke til kommentar

Var ute en tur idag.. ikke stort.. et sted fant jeg en liten pose med mobiler.. 2 eldgamle, og en litt nyere.. dem eldste var nokia 3210 og 3310 eller noe sånt.. den nyeste var en SE musikk mobil..

 

Den nyeste har en knust skjerm (ytter skjerm), den slår seg på, men kun hvitt display..

 

Ellers blei det noe bilstereo kabler (strøm og høytaler kabler), dell laptop lader og et par routere..

 

Tenkte på å slakte routerne og ta strøm pluggen fra dem.. men dem passa desverre ikke i laptopen te kameraten min.. så da får vi bare vente ei stund til med å fikse den da :p

Lenke til kommentar

Var utenfor Elkjøp på Gjøvik ca kl 16.20... Da var det en stor Renault av ett eller annet slag som var registrert i Estland. Ut av den kom det ett par-tre karer som forsynte seg grovt av el-retur containeren og dro igjen. At de ikke kan vente til etter stengetid da! :p på Gjøvik er det bare 30-40 meter mellom ICA og Elkjøp så el-retur containeren står på den felles parkeringsplassen mellom de 2. Var stappfullt av folk og biler der men Estlendere lar seg tydeligvis ikke stoppe av det :p

Endret av n00ky
Lenke til kommentar

Eier verken manerer eller folkeskikk de fleste av de folka der.. ihvertfall ikke i det området der jeg bor, kaster jo søppel/pappesker og gammel mat på elreturen der jeg bor, RETT foran folk, midt i åpningstidene..

 

 

Ellers plukka jeg med meg en hendig Athlon 3000+ igår :) 754

 

Men la oss ikke utvikle dette til en polakk/estlender tråd nå da!

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

gizmo: nei dessverre.

disse er totalt barebone dvs uten cpu, ram og disk...så vi putter i det som trengs.

Disse er perfekte elevmaskiner i skolen, så vi trenger dem selv :p

 

men jeg var innom elkjøp idag, låg et thermaltake shark kabbis der men forrige eier hadde gjort sin flid med å ødelegge det med å bore gjennom hovedkortet, cpusokkel, disk etc. eneste jeg klarte redde var 2x 120mm papst vifter og en AeroMate viftestyring

Lenke til kommentar

Tilfeldig 486

 

Prosessor: AMD Am5x86 133 MHz, 16 kB L1

Socket 3 hovedkort med ALi M1487 eller M1489 brikkesett og 128 kB usynkronisert L2 (SRAM)

32 MB minne

S3 Trio64V2, 2 MB EDO, 170 MHz RANDAC (SDAC TrueColor)

Western Digital Caviar AC1270F (270 MB, 4500 rpm, 11 ms, 64 kB cache)

Quantum ProDrive LPS LP240A (240 MB, 256 kB cache)

Mitsumi FX810S (8x)

Windows 95

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har det vert skjennerell lite interesse av Vi som digger EL-retur i det siste?

Før var de jo mange poster til dagen, mens nå kan en post stå i 2 dager uten noe nytt!!

 

Mine funn i det siste: 2stk DVD spillerer. En defekt (cddriven går bare ut) og en som virket 100%. Hadde blitt brukt til utstilling så ledningen var kappet... Framm med en stor sukkerbit, og litt loddetinn så funket den fresh (manglet uheldighvis fjernkontroll :( )

Lenke til kommentar
Tilfeldig 486

 

Prosessor: AMD Am5x86 133 MHz, 16 kB L1

Socket 3 hovedkort med ALi M1487 eller M1489 brikkesett og 128 kB usynkronisert L2 (SRAM)

32 MB minne

S3 Trio64V2, 2 MB EDO, 170 MHz RANDAC (SDAC TrueColor)

Western Digital Caviar AC1270F (270 MB, 4500 rpm, 11 ms, 64 kB cache)

Quantum ProDrive LPS LP240A (240 MB, 256 kB cache)

Mitsumi FX810S (8x)

Windows 95

Hvorfor plukket du den? En smarttelefon har bedre spesifikasjoner. Kanskje du kan installere Windows Mobile på den. :!:

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...