MysticoN Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Vet ikke om dette er riktig plass og poste men jeg prøver meg:) dette kan hørest ut som et sikkerlig teit spm.. men jeg må bare spørre.. jeg kjøpte meg denne her er en dag siden min gammle cd-brenner sluttet å virke.. dette er min første dvd-rom/brenner.. det første jeg merka var at det ikke var med noen cd'er eller noe annet.. Dvd brenneren kom i i en bobleplast pakke. den virker fint, men jeg får ikke spillt av vanlige musikk cd'er på den.. er det et spesielt program jeg må bruke eller noe? har prøvd med winamp og powerdvd. vist ikke noen vet noe om dette, finnest det et mp3 programm som gjør slik at jeg kan kopiere sangene på cd-ene til HD? dette er orginal cd'er som jeg vil ha til min egen pc. så dette er ikke snakk om pirat kopiering:) følte bare at jeg måtte si det så denne ikke vart låst. vel håper at noen kan hjelpe meg her.. takker!
MysticoN Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Skrevet 23. desember 2005 ser ut som at windows har lakt til noen SCSI cd rom drivers på denne dvd brenneren.. og det skal no ikke være lett å finne drivers til den heller da....
PROuser Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Du skal normalt kunne bruke Windows Mediaplayer til å spille av musikken med.. Der kan du også legge inn musikken på hardisken, enten som wma eller som mp3 filer...
cypionate Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 prøv å søke etter drivere på google.com, eller si hva brenneren heter, så skal jeg prøve å finne driver til deg....
MysticoN Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Skrevet 23. desember 2005 NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) som sakt så fulgte det ikke med en eneste kabel/brosjyre/cd når jeg kjøpte den...
MysticoN Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Skrevet 23. desember 2005 virker som om at det skal bli vanskelig å få spillt av musikk platene mine på min nye dvd-rom med det første.. er det noen som vet om et program som gir meg muligheten til å kopiere musikken min over til pc?
cypionate Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 ja, det vet jeg:P bruk windows media player så "ripper" du cden over til en valgt mappe... men det anbefales sterkt at du "søker etter albuminformasjon" for å få navnet på sangen og artist:P
Tordenflesk Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Koblet til audio-kabelen? 5329933[/snapback] Det er snart 6 år siden den ble unødvendig.
Håvard Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Koblet til audio-kabelen? 5329933[/snapback] Det er snart 6 år siden den ble unødvendig. 5330148[/snapback] Jeg måtte ha den på den gamle pcn min (ikke så gammel, husker ikke navn på hk da..), Så det er verdt et forsøk.. Og da kan man jo bare ta den som satt fra den gamle cd rommen, og plugge i den nye
Zerblat Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 (endret) Det er snart 6 år siden den ble unødvendig. 5330148[/snapback] Nope, analog output fra CD-rom går via den. Er en grunn til at det fortsatt finnes connector for det på hovedkort. Edit: Typo. Endret 23. desember 2005 av Zerblat
Tordenflesk Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Du skal egentlig aldri trenge den kabelen hvis du kjører 2K/XP. Kjører du ME/98 eller eldre trenger du den.
Håvard Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Du skal egentlig aldri trenge den kabelen hvis du kjører 2K/XP. Kjører du ME/98 eller eldre trenger du den. 5330278[/snapback] De skal ikke nei... Men det er i teorien Prøvde uten, på en annen data som sto her (ganske ny), og da ble det ikke lyd.. Så det er verdt et forsøk..
MysticoN Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Skrevet 23. desember 2005 (endret) tok vist feil med det at dvd rommen virket.. siden windows har valgt en SCSI cd-rom driver til den så får jeg ikke brukt den til NOE:( edit: fant denne driver siden.. men har ikke PEILING på hvilken driver jeg skal laste ned.... Endret 23. desember 2005 av MysticoN
endrebjo Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Har du ikke mulighet til å velge noen andre drivere i 'Enhetsbehandling'? (Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling) Kanskje det hjelper å installere en brikkesettdriver eller noe sånt.
MysticoN Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Skrevet 24. desember 2005 etter å sett lit nøye på min nye "enhet" har jeg funnet ut at det var en cd-rom eller cd-brenner.. det meste sier at det er en defekt cd-rom/brenner.. jaja.. ikke noen cd/dvd titting på meg i jula.. BRENN komplett...
Tordenflesk Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 BRENN komplett...Og hva har komplett med dette å gjøre? Tror du de har annsatt noen til å sitte på bakrommet å ødelegge hardware?
MKE Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Vet ikke om dette er riktig plass og poste men jeg prøver meg:) dette kan hørest ut som et sikkerlig teit spm.. men jeg må bare spørre.. jeg kjøpte meg denne her er en dag siden min gammle cd-brenner sluttet å virke.. dette er min første dvd-rom/brenner.. det første jeg merka var at det ikke var med noen cd'er eller noe annet.. Dvd brenneren kom i i en bobleplast pakke. den virker fint, men jeg får ikke spillt av vanlige musikk cd'er på den.. er det et spesielt program jeg må bruke eller noe? har prøvd med winamp og powerdvd. vist ikke noen vet noe om dette, finnest det et mp3 programm som gjør slik at jeg kan kopiere sangene på cd-ene til HD? dette er orginal cd'er som jeg vil ha til min egen pc. så dette er ikke snakk om pirat kopiering:) følte bare at jeg måtte si det så denne ikke vart låst. vel håper at noen kan hjelpe meg her.. takker! 5329069[/snapback] windows xp med windows mediaplayer (wmp) skal alt gå lett... har du koblet lyd kabelen til spilleren ? 3 kabler skal kobles til ide,strøm,lyd om du ikke har det så kan du rippe cden med wmp
MysticoN Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Skrevet 24. desember 2005 BRENN komplett...Og hva har komplett med dette å gjøre? Tror du de har annsatt noen til å sitte på bakrommet å ødelegge hardware? 5331363[/snapback] vel for det første: så er jeg ganske sikker på at når du kjøper en dvd-brenner, dvd-rom, cd-brenner eller cd-rom så burde d følge med ei eske som tilhører det produktet, sant noen cd'er (F.eks nero for brennere). og kanskje en såkalt lyd ledning. for det andre: når jeg får en DVD-Brenner av en kompiss til julegave (ja jeg åpnet den før jul siden det ikke er så morro og være uten cd/dvd-rom i en lengre periode) så forventer jeg no at jeg får det den dvd-brenneren jeg bestillte og ikke en cd-brenner som er defekt.. sier ikke at det er en B-vare, men det så ut som det på måten den kom til meg. litt bobbleplast i en liten grå eske uten noe. MEN siden jeg no har funnet ut hva problemet er så får jeg no bare ta det opp med komplett og snakke med de som på en fin måte får å få ordnet dette asap.. og ikke diskutere dette her lengre.. for denne posten passer vel bare dårligere og dårligere på et windows forum:) takker for all svar:)
Zerblat Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 sier ikke at det er en B-vare, men det så ut som det på måten den kom til meg. litt bobbleplast i en liten grå eske uten noe. 5331547[/snapback] Bulk heter det. Greiere enn å betale mer for retail for ting du ikke trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå