Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har spilt gjennom gothic 2, 2 ganger før. Fantastik spill. Nå tenkte jeg å runde det gang til, med den nye addon`en. Ble mildt sagt sjokket da jeg nå netopp oppdaga et helt nytt, STORT kart/område man kan være på. Bare de små questa i den gamle verden var nok for å kjøpe dette, dette er bare helt fantastisk.

Har spilt i 49 timer nå, kommet til chapter 3, av seks ( som mage, er dritgøy :) )

For dere som ikke har prøvd dissa spilla ( gothic 1 og 2 ) , plukk dem opp med en gang. Jeg kan med hånda på hjerte si at de er et av de beste spillene jeg har spilt. Grafikken er faktisk jævlig fin til å være "så utdatert". Stemingen er helt konge.

bare et lite tips fra meg før jeg legger meg :D

natta!

Endret av asad
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg spilte gjennom NoTR på tysk med fan-modden som gir engelsk tekst. Det beste spillopplevelsen jeg har hatt, hadde jeg med denne serien.

5322666[/snapback]

Det er det jeg holder på å få jeg også.Rett og slett utrolig.

ps:

FIkk meg faktisk til å tenke hva slags grafikkhore jeg er blitt i det siste. Nå som vi venter oblivion har jeg fokusert litt for mye på det grafiske tror jeg. Grafikken i Gothic er ikke den beste, men passer spillet utmerket, og bidrar til en unik stemning. SKulle ønske det fantes flere liknende spill.¨

Gothic 3 kommer til å ta av. Verden blir 5 ganger større og har jeg hørt. syke ting. Gothic er en MÅ ha serie for rpg fans.

Skrevet

Har skaffa meg Gothic 2 for ikke så alt for lenge siden jeg også (originalt - har hatt det warez veldig lenge).

Begynte for noen dager siden å spille det på nytt (har spilt i snart 20 timer).

Har også skaffa meg warez-versjonen av Gothic 2 GOLD Edition, altså med NotR. Med en gang jeg har runna G2 igjen, starter jeg på utvidelsen. Så noen bilder fra et nettsted, hvor jeg så ørkener og sånn! Woah!

Når jeg finner NotR i butikkene skal jeg selvfølgelig kjøpe det på flekken. :)

Skrevet (endret)

Ja, det er det. En mer levende verden enn MW og alle har dialog (av skiftende kvalitet vel og merke). Det er en opplevelse ingen gamer bør passere i stillhet.

Endret av Dinsdale
Skrevet (endret)

Er det GOLD versjonen du kjøper da, _LarZen_? Gothic 2 alene får du lett for 100-200kr her i Norge nå altså! (de selger BestBuy versjonen overalt for 99kr) :)

Jeg synes Gothic 2 er et genialt spill. Det bete RPG'et jeg noen gang har spilt. Jeg har vanskelig for å gå tilbake og spille gamle spill om igjen (klarer ikke å spille GTA III og Vice City, er så vant med San Andreas), da gamle spill ofte blir mangelfulle, selv om at de er sjarmerende, men Gothic 2 går jeg tilbake til any day! Som jeg sa, spiller jeg det ATM.

Er du en RPG-fan, og om du liker Morrowind, MÅ du skaffe deg dette!

Når Gothic 3 kommer, vil du nok digge det, men det er lurt å ha spilt G2 først da. Selv jeg kan kanskje ikke gå tilbake til Gothic 2 etter å ha spilt G3! :scared:

BTW: Om du skaffer deg Gothic 2, ikke forvent deg alt for mye av grafikken. Spillet er fra tidlig i 2003, og det var ikke en perle selv da heller.

Personlig grafikken er utrolig vakker, setmningsfull og atmosfærisk, selv om at den er langt fra avansert (Ja, det går faktisk an at grafikk er pen selv om den ikke er så utrolig bra!).

De senere år har jeg og mange andre blitt mer og mer opptatt av grafikken, og vi blir mer og mer kresne. Likevel er det noe med Gothic 2 som gjør til at jeg ikke kunne bry meg mindre om grafikk når jeg spiller det.

Forresten må det nevnes at spilelt er veldig vanskelig i starten, og kontrollene kan godt være knotete når du først starter. Etter hvert som du venner deg til det, og kommer deg lenger ut i spillet, vil du finne ut at spillet er mer vanedannende og avhengighetsskapende enn veldig mange andre spill. Jeg har helt ærlig talt sittet i opptil 4 timer i strekk i løpet av de siste dagene, og dette er langt ifra første gang jeg går gjennom spillet!

EDIT: 2mass: Play osv har det ikke.

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Det er Gold Edition ja, den skal jo inneholde mye bra så er den en må gå for. Gamesmix.com har den vanlige Gothic 2 versjonen til salgs.

Jeg kjøper evnt fra Ebgames.com

Skrevet

Du bør kjøpe LarZen, det MeTa][iC sa oppi her stemmer på en prikk.

Gothic spillene er rett og slett fantastisk. Men vær obs på de ganske være rimelig vanskelig i begynelsen, spesiellt med Night of the Raven som gjør spillet enda vanskeligere.

Og det er sikkert lurt å spille igjennom nr. 2 før G3 kommer. Endel av NPCene går igjen i spillene, og vil tro man mister litt av storyen hvis man ikke kjenner til bakgrunnen til enkelte.

Skrevet (endret)

Noe som jeg synes er kult med Gothic 2 er at om man ikke har spilt det første Gothic, så føles det bare enda bedre enn om man har gått gjennom 1'ern!

Din karakter husker ingen ting fra tidligere hendelser (altså det som skjedde i G1) når man starter i Gothic 2. Når noen av folka fra 1'ern sier noe sånn som "It's me! Don't you remember me?", kan du velge å svare noe à la "oh yeah" eller "um, I don't remember you", etc.

De som ikke har gått gjennom 1'ern er minst like forvirrede som karakteren selv, men etter hvert får man gradvis flere og flere puslebiter av historien å sette sammen, akkurat som at karakteren gradvis kommer på ting som skjedde tidligere (før barrieren falt, osv).

Jeg spilte G1 etter at jeg spilte G2, og jeg er temmelig sikker på at det faktisk er BEDRE enn å spille dem kronologisk! :)

Uansett tror jeg også, som Gromle, at man bør få med seg G2 før G3, i og med at slutten i G2 er som den er. ;)

EDIT: Dæven, EBGames selger jo Gold versjonen for $19.99! Da skal jeg fanken meg bestille den, selv om at jeg har G2 fra før av! DET er fan-support, det! :D

Hvor holder EBGames.com til da? USA?

Endret av MeTa][iC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...