Gå til innhold

Cry On annonsert til Xbox360


SteveVice

Anbefalte innlegg

Cry On er den nyeste av 3 ekslusive titler til Xbox360 fra studioet Mistwalker.

spillet er et action-rpg, og mye mer en det vites ikke, men skaperen av spillet Hironobu Sakaguchi har lang erfaring i sjangeren. Sakaguchi forlot tidligere i år Sony og Square-Enix leiren og satte ut på eventyr og startet sammen med en rekke andre artister som har brutt ut av Square Enix, Mistwalker og slo seg til ro i Microsoft leiren. Blant de andre som forlot Square finner vi navn som Nobuo Uematsu, mannen som lagde spill musikken til Final Fantasy serien.

 

Og rullebladet til herr Sakaguchi er ikke stort verre:

 

Final Fantasy

Final Fantasy II

Final Fantasy III

Final Fantasy IV

Final Fantasy V

Final Fantasy VI

Final Fantasy VII

Final Fantasy Tactics

Final Fantasy VIII

Final Fantasy IX

Final Fantasy X

Final Fantasy X-2

Xenogears

Chrono Trigger

Chrono Cross

Vagrant Story

Kingdom Hearts

 

Bare hans bakgrunn burde være nok til å bli interessert.

Andre spill han holder på med ekslusivt for Xbox360 er Blue Dragon og Lost Odyssey

 

943_0001.jpg

943_0002.jpg

943_0003.jpg

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ÆSJ, jeg hater virkelig sånn fantasy spill ! Har aldri spillt Final Fantasy eller sett noen spille det. Bare av og se på den japanske dukken der så blir jeg tokig !  Hva er det som er så fett med sånne spill ?

5317495[/snapback]

Flott og konstruktivt innlegg :thumbup:

 

Thanks for sharing...

Lenke til kommentar
ÆSJ, jeg hater virkelig sånn fantasy spill ! Har aldri spillt Final Fantasy eller sett noen spille det. Bare av og se på den japanske dukken der så blir jeg tokig !  Hva er det som er så fett med sånne spill ?

5317495[/snapback]

Og jeg hater virkelig sånne fjortisser. Ingen andre som kan være så fordømmende at de f.eks aldri trenger å prøve noe for å ha en mening om at det er pyton.

Det som er fett med sånne spill er at de putter deg inn i en lang reise, noe helt annet enn action spill en runder på 10-20 timer. RPG spill er som regel de spillene med de dypest og mest engasjerende historiene (dersom du har tid til å spille slikt). Og er et fint avbrekk fra hack n' slash spill. Den japanske typen RPG's er noe som har vert en mangel på den første xboxen, noe som ser ut til å rette seg ut allerede i begynnelsen av xbox360'en. Ikke bare er det et friskt pust for xbox, men det kommer til å trekke enormt i det japanske publikumet, da de gjerne bytter konsoll dersom favoritt spillskaperen deres gjør det.

Lenke til kommentar
ÆSJ, jeg hater virkelig sånn fantasy spill ! Har aldri spillt Final Fantasy eller sett noen spille det. Bare av og se på den japanske dukken der så blir jeg tokig !  Hva er det som er så fett med sånne spill ?

5317495[/snapback]

Og jeg hater virkelig sånne fjortisser. Ingen andre som kan være så fordømmende at de f.eks aldri trenger å prøve noe for å ha en mening om at det er pyton.

Det som er fett med sånne spill er at de putter deg inn i en lang reise, noe helt annet enn action spill en runder på 10-20 timer. RPG spill er som regel de spillene med de dypest og mest engasjerende historiene (dersom du har tid til å spille slikt). Og er et fint avbrekk fra hack n' slash spill. Den japanske typen RPG's er noe som har vert en mangel på den første xboxen, noe som ser ut til å rette seg ut allerede i begynnelsen av xbox360'en. Ikke bare er det et friskt pust for xbox, men det kommer til å trekke enormt i det japanske publikumet, da de gjerne bytter konsoll dersom favoritt spillskaperen deres gjør det.

5319843[/snapback]

 

 

Helt enig... Dere må bare slutte å uttale dere uten å ha ha prøvd den type spill...

Jeg synes det er rent lite som slår et virkelig godt RPG, og jeg liker alle sjangere!

Final fantasy er helt fantastisk, å vi får virkelig håpe på at dette kan bli et rollespill med final fantasy kvalitet..

Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
ÆSJ, jeg hater virkelig sånn fantasy spill ! Har aldri spillt Final Fantasy eller sett noen spille det. Bare av og se på den japanske dukken der så blir jeg tokig !  Hva er det som er så fett med sånne spill ?

5317495[/snapback]

Og jeg hater virkelig sånne fjortisser. Ingen andre som kan være så fordømmende at de f.eks aldri trenger å prøve noe for å ha en mening om at det er pyton.

Det som er fett med sånne spill er at de putter deg inn i en lang reise, noe helt annet enn action spill en runder på 10-20 timer. RPG spill er som regel de spillene med de dypest og mest engasjerende historiene (dersom du har tid til å spille slikt). Og er et fint avbrekk fra hack n' slash spill. Den japanske typen RPG's er noe som har vert en mangel på den første xboxen, noe som ser ut til å rette seg ut allerede i begynnelsen av xbox360'en. Ikke bare er det et friskt pust for xbox, men det kommer til å trekke enormt i det japanske publikumet, da de gjerne bytter konsoll dersom favoritt spillskaperen deres gjør det.

5319843[/snapback]

 

Bra det ikke er noen fjortisser her da.

Lenke til kommentar
Sakaguchi forlot tidligere i år Sony og Square-Enix leiren og satte ut på eventyr og startet sammen med en rekke andre artister som har brutt ut av Square Enix, Mistwalker og slo seg til ro i Microsoft leiren. Blant de andre som forlot Square finner vi navn som Nobuo Uematsu, mannen som lagde spill musikken til Final Fantasy serien.

5317453[/snapback]

 

Ikke for å være negativ, men du fremstiller det som om fyren jobber i MS.

Men de spilla blir sikkert kanon.

 

Men hvor mye Mist Walker kommer til å produsere med Microsoft som publisher vet jeg ikke.

 

Allerede idag kom nyheten om at AQ Interactive skal bli eget publisherselskap.

MistWalker er et lite studio, som samarbeider med Artoon og Feel Plus på to av titlene som MS skal publisere. På Cry On samarbeider de med Cavia.

 

I dag kom nyheten om at AQ Interactive, skal publisere for nettopp Artoon, Feel Plus, Cavia og nettop MistWalker.

 

En gladnyhet til Nintendo-gutta er at AQ er en av de første tredjeparti som vil produsere for Revolution.

De holder også på med 2 rollespill for PSP.

En god del multikonsoll (For det meste 360/PS3).

Og to titler for PS3.

 

Mere info her: http://xbox360.ign.com/articles/677/677699p1.html

Lenke til kommentar

Har absolut ikke tenkt å ha noen konsollkrig i denne tråden.

Mistwalker har 3 prosjekt Lost Odyssey, Blue Dragon og Cry On

Alle 3 titlene er Xbox360 exclusive.

Hva utgiverene deres driver med har ingenting med denne tråden å gjøre.

Ingenting mer å si om den saken, her handler det om Cry On og Xbox360, jeg fortalte bare litt om bakgrunnen til personene som står bak prosjektet, er du så hårsår at du ikke tåler bakgrunnen så får du bare slutte å lese.

 

Skriver du inn noe mer som kan føre til at tråden blir dratt off-topic til en konsoll-tråd så rapporterer jeg deg.

Lenke til kommentar
Skriver du inn noe mer som kan føre til at tråden blir dratt off-topic til en konsoll-tråd så rapporterer jeg deg.

5320945[/snapback]

 

Jeg må jo få lov til å fortelle deg at utviklerene av disse spilla har ingått avtale med ny publisher, når du hevder at de har slått seg til ro i microsoft-leira.

Har ikke sagt noenting negativt om den fantastiske xbox'en eller de spilla du nevnte jeg.

 

Litt merkelig at du klager på meg og ikke de som snakker om fjortisser, da jeg tross alt holdt meg on-topic.

 

Du får rapportere meg da.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Skriver du inn noe mer som kan føre til at tråden blir dratt off-topic til en konsoll-tråd så rapporterer jeg deg.

5320945[/snapback]

 

Jeg må jo få lov til å fortelle deg at utviklerene av disse spilla har ingått avtale med ny publisher, når du hevder at de har slått seg til ro i microsoft-leira.

Har ikke sagt noenting negativt om den fantastiske xbox'en eller de spilla du nevnte jeg.

Du får rapportere meg da.

5321046[/snapback]

Du tar deg for lett nær av ting

Grunnen til at jeg skrev som jeg skrev var fordi Sakaguchi i en årrekke har utviklet bare for PS2, han har laget alle Final Fantasy spillene til dags dato bortsett fra XI og nå har han forlatt Square enix og de 3 neste spillprosjektene hans er 3 stk ekslusive xbox360 spill. Jeg sa ikke at Mistwalker er blitt kjøpt opp av MS Game Studios. Det virker bare som de har funnet seg godt til rette på Xbox360 etter å ha vert en bortimot eklusiv Sony utvikler.

Lenke til kommentar
ÆSJ, jeg hater virkelig sånn fantasy spill ! Har aldri spillt Final Fantasy eller sett noen spille det. Bare av og se på den japanske dukken der så blir jeg tokig !  Hva er det som er så fett med sånne spill ?

5317495[/snapback]

Og jeg hater virkelig sånne fjortisser. Ingen andre som kan være så fordømmende at de f.eks aldri trenger å prøve noe for å ha en mening om at det er pyton.

Det som er fett med sånne spill er at de putter deg inn i en lang reise, noe helt annet enn action spill en runder på 10-20 timer. RPG spill er som regel de spillene med de dypest og mest engasjerende historiene (dersom du har tid til å spille slikt). Og er et fint avbrekk fra hack n' slash spill. Den japanske typen RPG's er noe som har vert en mangel på den første xboxen, noe som ser ut til å rette seg ut allerede i begynnelsen av xbox360'en. Ikke bare er det et friskt pust for xbox, men det kommer til å trekke enormt i det japanske publikumet, da de gjerne bytter konsoll dersom favoritt spillskaperen deres gjør det.

5319843[/snapback]

 

He he. Crocket - jeg er enig med deg og faktisk litt med Ibiza også. Disse japanske RPG'ene er noe av de få tingene jeg har styrt unna i min 23 år lange spillkarriere. Har prøvd noe Final Fantasy greier for noen år siden.. men.. Ibizaonice uttrykker seg vel noe .... bombastisk og unyansert.. Men disse japsetingene har jeg heller aldri helt fiksa. Derimot har jeg spilt Kotor og en del andre RPG fra den "vesten" og likt det veldig bra.

 

Som deg ser jeg positivt på at kanskje man kan fange et større asiatisk publikum med slike titler. Men,,, veit ikke om jeg kommer til å plukke de opp.

 

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Skriver du inn noe mer som kan føre til at tråden blir dratt off-topic til en konsoll-tråd så rapporterer jeg deg.

5320945[/snapback]

 

Jeg må jo få lov til å fortelle deg at utviklerene av disse spilla har ingått avtale med ny publisher, når du hevder at de har slått seg til ro i microsoft-leira.

Har ikke sagt noenting negativt om den fantastiske xbox'en eller de spilla du nevnte jeg.

Du får rapportere meg da.

5321046[/snapback]

Du tar deg for lett nær av ting

Grunnen til at jeg skrev som jeg skrev var fordi Sakaguchi i en årrekke har utviklet bare for PS2, han har laget alle Final Fantasy spillene til dags dato bortsett fra XI og nå har han forlatt Square enix og de 3 neste spillprosjektene hans er 3 stk ekslusive xbox360 spill. Jeg sa ikke at Mistwalker er blitt kjøpt opp av MS Game Studios. Det virker bare som de har funnet seg godt til rette på Xbox360 etter å ha vert en bortimot eklusiv Sony utvikler.

5321100[/snapback]

 

Ja, ifølge den artikkelen jeg linket til kommer AQ til å publisere Cry On, istedetfor Microsoft som har stått på Ign tidligere.

Men det blir spennede å se hva de kommer til å klare å lage.

 

Spill som Oniyome Nikki (PSP), må jo bare bli bra.

Der du skal spille som Kazuma, en stakkars mann som sliter med en kone som mishandler han, og plagsom datter. Spillet er basert på en 66 episoders internett blogg. Spillerene kan også lage egne episoder, som du bytter over internett.

Kommer også et rollespill til PSP'en fra de.

 

Ser det er endelher i tråden som ikke håper at Cry On skal være slikt typisk japansk rollespill over, det skal være ett action adventure der du kan styre hovedpersonen Sally eller sandmosteret Bogle. Jeg vil tippe at det blir et sikkert både mere utfordrende og flottere enn Kameo, som er vell det beste 360 i dag, i den genren. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...