Gå til innhold

AMD demonstrerte ny dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grr... Forumet roter det tydeligvis ennåe mer til. Jeg får brøve å poste en gang til:

 

Noen som vet om denne prosessoren vil være 90nm eller 65 nm?

5311258[/snapback]

Sikkert 90nm i første omgang. AMDs 65nm skal i følge veikartet ikke komme før en god stund etter Sokkel S1.

 

Jeg synes det er litt rart om de får plass til å øke fra enkel til doble minnekanaler ved å gå ned fra 754 til 638 pinner, særlig når man vet at DDR2 bruker flere pinner enn DDR.

 

Nanvet Yamato synes jeg er greit. Det klinger litt japansk og japan er jo et stort forbilde på mobil teknologi. Det eneste jeg ikke liker ved dette er at de binder seg litt vel mye til Nvidia og at produsentene er på vei bort fra å fokusere på spesifikasjoner, men mot det å fokusere på navn og merkevarebygging. Personlig gir jeg lang f. i hva produktene jeg kjøper heter, men prioriterer ut fra hva som er det teknisk beste for meg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Spennende. Jeg er mest spent på skjermkortet:

MXM-basert GeForce skjermkort
. Er det en serie eller en enkelt modell skjermkort? Har noen spesifikasjoner på brikkene?

 

Kanskje jeg utsetter kjøp av bærbar pc, avhengig av hvor lovende dette blir.

 

Men uansett så synest jeg at det mest spennende fra AMD neste år kommer for bærbare pcer.

Lenke til kommentar
efikkan Postet i dag, 16:13

  Spennende. Jeg er mest spent på skjermkortet:

QUOTE

MXM-basert GeForce skjermkort

. Er det en serie eller en enkelt modell skjermkort? Har noen spesifikasjoner på brikkene?

 

Kanskje jeg utsetter kjøp av bærbar pc, avhengig av hvor lovende dette blir.

 

Men uansett så synest jeg at det mest spennende fra AMD neste år kommer for bærbare pcer.

 

MXM-basert kort betyr at sokkelen er MXM-basert.

MXM-basert kan sammenlignes med pci-express og agp, men at den er til bærbare.

Lenke til kommentar

Går det an å håpe på både intern grafikk på brikkesettet, og MXM slot for utvidelse. Eller vil grafikkortet være MXM basert uansett, slik at du må nappe det ut for å sette inn et annet MXM grafikkort?

 

MXM og ATI's "plagiat-alternativ" høres lovende ut.

Endret av G
Lenke til kommentar
MXM og ATI's "plagiat-alternativ" høres lovende ut.

5314034[/snapback]

Jeg tipper det betyr ingen integrert grafikk. Dermed vil neppe de aller letteste bærbare komme med en slik løsning. (MXM-grafikk er mer plasskrevende og strømkrevende enn integrert grafikk)

 

Ellers synes jeg det blir feil å kalle ATIs alternativ for "plagiat". Tenk deg om Nvidia hadde hatt patent på f.eks PCI-express og ikke ville dele det med ATI. Da måtte jo ATI bli pent nødt til å finne på noe annet. Altså ikke plagiat, men et alternativ med sitt eget design. Det er akkurat det som har skjedd her. Jeg synes det er trist at produsentene ikke kan samle seg om en felles sokkel som kan passe begge sine løsninger. Det blir så mye unødvendig dobbeltarbeid av at alle må lage sin egen løsning og samtidig passe på at den ikke ligner for mye på andres løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...