Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Fribbern - Ford Mondeo 97 - Gubbebil


Fribbern

Anbefalte innlegg

Ja, da var alt bra. var på ferie på vestlandet (stadt), og besøkte mine foreldre. De har en helt jævelig grusbakke opp til huset med mye stor stein. må ha litt fart for å komme opp, også. *DUNK*... noen sekunder senere, bilen tom for olje. Den bånpanna der holdt ikke mye. lagde ett hull jeg.......

 

Flaks jeg ikke brukte opp alle pengene på å bytte servopumoe.

Jævla dritt senking.

 

Jeg fikk lånt meg en verkstedplass der, og fikk bilen på en grop, bilen kommer egentlig ikke over gropen, for den er det en liten metall kant rundt. Målte kanten med tlf. nokia 6230i, da var kanten opp tilogmed skjermen. det er ikke mye bakkeklaring.

Først da kjønte jeg hvor lav den egentlig er.

 

Har fått tettet hullet med litt kjeramisk metall, men hvor lenge holder det?

Ny bånnpanne koster 1800,- + jobben. Så er det jo drivaksler som må byttes, jeg føler at dette lager riper i lommene mine.

 

møkkabil!!!!!!

 

Måtte bare dele det med noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er bilen kommet tilbake fra Ford.

 

Der sa dem at tettejobben jeg hadde gjort var mer en god nok. men de sa at dette kommer til å skje mange ganger, siden bilen min er senket under asfalten.

Så de foreslo at jeg skulle sette på en metallplate på undersiden for å beskytte litt. Men den platen var ikke billig. 3000,- skulle ford ha for den. Så min tanke var at jeg lager en selv. men da kom ene makanikeren bort til meg og sa, jeg har en i garagen, og jeg liker vin. bytte?

 

Jippii...........

 

Dette ble ikke så dyrt som jeg trodde det skulle bli.

 

Trekker tilbake det at jeg kaldte den en møkkabil :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
en helt jævelig grusbakke opp til huset med mye stor stein. må ha litt fart for å komme opp

5908192[/snapback]

Og det der fikk deg ikke til å skjønne at det ikke kom til å gå med skamsenka bil..? :)

5917222[/snapback]

 

 

He he.

 

Det har gått før. pleier ofte å være der, men bakken bar preg av en tøff vinter, og til mitt forsvar, det var mørkt ute. he he...

 

Men nå har jeg plate under, så da er det ikke noe problem lenger, nå kan jeg bare skrape nedi alt jeg vil.. :innocent:

Lenke til kommentar
Du kunne jo laget et underholdnings program, hvordan style bilen din, du vet jo hvordan du skal bruke kameraet iallefall :D (så nettopp filmen din på videokritikken)

 

:) Antar det var den bilen dere kjørte med på snøen...

5925125[/snapback]

 

Har lurt litt på å lage små videosnutter med litt diverse how too, mens jeg likeveld gjør det.

 

Men har mangel på servere jeg kan laste opp på. Noen som har plass, så lager jeg:)

 

Var den bilen ja i filmen ja. morro å leke seg :D

Lenke til kommentar

Går å bare kribler etter å få satt på sommerdekka her og. Fått dekka, men felgene lar vente på seg :(

 

Bilen står parkert og støver ned på vinterdekk. Koster 30 kroner dagen å putre rundt på vinterdekk her i Oslo om en ikke har betalt måned eller årsavgift...

 

Håpe de kommer i morgen eller på tirsdag.

Lenke til kommentar
Er det ikke noe du klarer å fikse selv da?

5851571[/snapback]

 

Kan veldig lite mottor og driverk. Dette er oprasjoner som er litt stor for meg enda. Det blir ikka så alt for mye penger, da jeg betaler svart.

5852576[/snapback]

 

Simpelt å prøve seg på det der da.. Drivaksler er gjort på en dag med noen kompiser som moralsk støtte.. :)

Lenke til kommentar

Ah, mds fantic. Hadde en gang i tiden to stykker 12 tommere av dem. Har ingen aning om hvorfor jeg solgte dem, mener å huske at dem spilte greit å høyt.

 

Hadde foresten en slik MDS fire kanaler som den du viser på første siden, dagen vi koblet den til anlegget, kom det blå røyk fra den. (Ja, vi hadde koblet den rett.) Redd som man er for røyk i bil, tok vi den ut og skrudde av dekslet på den. Den såg helt normal ut, så vi trekte på skuldrene å monterte den igjen. Det kom ikke røyk denne gangen og så vidt jeg vet spiller denne firekanaleren ennå :D

Lenke til kommentar
Fribbern, hvordan greide du å lage 2 identiske øyelokk?

Lagde mal eller.no?

Skal til på det samme etterhvert,

men ser for meg at det er vanskelig å få de identiske.

Kan jo ikke ha noe feil i symetrien på bilen vettu..

6069580[/snapback]

 

identiske får du dem nok aldri. men det jeg gjorde var å merke meg punkter på lyktene. f.eks. 3 cm inn på lykten skulle øyelokket være 2 cm ned. 10 cm skulle den være 2,3 cm ned, også videre. så gjør du det samme med begge lyktene, så blir dem så godt som like.

 

ta bilder og vis oss hva du gjør.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...