Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Fribbern - Ford Mondeo 97 - Gubbebil


Fribbern

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg. Jeg skal ikke ha noe fabrikkprodusert styling på bilen min. Her er det custom for alle penga. Skal lage egen styling til bilen min. Har ingen anelse om jeg i det hele tatt får det til, men jeg mener det er verd forsøket.

Tanken på at jeg da er den ENESTE i HELE verden som har akurat den stylinga er ganske så pirrende.

 

Fant en annonse på finn.no om en som skulle selge brukte fangere, de var ganske så ødelagt, men jeg skal jo ødlegge dem mere, så det spiller ingen rolle. Han skulle ha 1000 kr for front og bakfanger, det mente jeg var litt mye, så ødelagte dem var. Prutet dem ned til 600 kr. Og jeg er lykkelig eier av nye fanger.

 

Har tegnet litt på hvordan jeg vil ha stylingen, jeg vil ha noe disktret. Skal være stilfult, og elegant.

 

Da kommer det litt bilder:

 

Her er stolene jeg har har kjøpt:

87dfd460.jpg

Dem fikk jeg for en slikk og ingen ting, og da mener jeg ingen ting.

 

Fangerene jeg har handlet:

b8b609ea.jpg

 

Som du ser her er ikke den tidligere eieren helt stø på rattet.

09f90940.jpg

 

Bakfangeren:

d3cd199f.jpg

 

han har rygget det som finnes å rygge på:

61daff06.jpg

gidder ikke å legge ut bilder med alle merkene :hammer

 

Laget en lite tegnign raskt i photoshop på hvordan jeg har lyst til at det skal se ut, lyst til å se mine tanker?

baken på bilen:

1016e744.jpg

 

Fronten:

2e6288df.jpg

 

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Jegg ville tatt de en del lavere jeg da :)

Men ellers kult ja, anonymt, men kult ;)

5580921[/snapback]

 

Kan ikke ta det så mye lavere, for det må også være praktisk. Jeg bor på en går, med grusvei, så der passer det dårlig med lav bil. Jeg er jo brøytebil nå, og nå er den kunn senket.

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke helt om de baklyktene faller helt i min smak... De er ikke stygge, men jeg tror sotede baklykter hadde blitt fett. Min mening.

5580979[/snapback]

 

Når man soter baklykter, så ser dem møkkete ut hele tiden. Jeg synes ikke sotede lykter er pent. Bare min mening.

 

Ser fint ut det!

 

Et annet tips du kan vurdere;

fjerne den blanke listen bak/evt. lakke den så den får lik farge som bilen ? og fjerne både "Ford" og "Mondeo" emblemet bak ?

5580994[/snapback]

 

Tenker på å lakke den listen, og chrom listen i grillen i bilens farge.

Men lite blir gjort fram mot sommeren nå. Er ikke helt været å kjøre i nå.

Lenke til kommentar

Har tenkt mye på å sveise igjenn bakluka, men det koster en del penger, så jeg skal vente med det til jeg sitter med kunskapen. slik at jeg kan gjøre det selv.

Har ingen knapp i bilen som åpner bagasjen, man må bruke nøkkel.

 

Men det som espennyh sa. om at vis man dytter besinlokk knappen ned så går bagasjen, det vet jeg ikke. har aldri prøvd det. altid låst den opp med nøkkel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Heisann!!

 

Utrolig morro lesing!

 

Kan jeg få "kopiere" bunnen i bilen din? hehe...

 

Hvordan fikk du plexi glasset som ble "lagt" på toppen slik at plexi og gulv gikk i ett festa!?

 

jmw

5605130[/snapback]

 

Skjønte ikke helt hva du ville kopiere.

 

Plexiglasset: Det jeg gjorde var at jeg tok to lag med plexi.

Har sett på mange andre prosjekter at det enten er freset en liten kant rundt, eller er noe i hjørnene som støtter opp glasset. Personlig syntes jeg dette er ikke så pent. Jeg tok først å la ett plexiglass på undersiden som var så stort at det dekket mer enn begge hulene. Så var det bare å legge de glassene som passet oppihullene rett på det glasset som da var festet på baksiden.

Vet ikke om du forstod det, vet ikke helt om jeg kjønte min egen forklaring.

 

Digger dette emnet Fribbern, men lengter etter noen oppdateringer.. hvordan ligger du an med bodykitet?

5759464[/snapback]

 

 

Savner update nå ja. :) Stå på!

5759982[/snapback]

 

Kittet går det veldig dårlig med, har ikke noen steder som er oppvarmet jeg kan stå og holde på, så jeg må vente til det blir noen grader ute.

 

Men jeg har begynt å konvertere intreøret fra grått til svart.

Har noen bilder, men nå er jeg på jobben, og her er dem ikke. kan jo slenge ut litt når jeg kommer hjem, vis jeg kommer hjem.........

 

Beklager aller skrivefeil og slurvefeil, har jobbet i 35 timer strekk og ikke sovet på snart to døgn. Men det blir mye penger :dribble:

Lenke til kommentar

Da har det skjedd noe med bilen igjenn, ikke mye, men det går fremover.

 

Jeg skal konvertere intreøret mitt til svart i steden for grått.

Startet i dag med panelet på den ene bakdøren.

 

Litt bilder:

Her har jeg fått tatt av panelet på døren og inn i stua mi.

6ed352b2.jpg

 

De forskjellige "delene" av dørpanelet var festet med slike:

85a22a10.jpg

og slike

fd084cd1.jpg

De er ikke bare klips, men er smeltet på.

 

Har fått av toppen av panelet, og er klar til å trekke den.

c219c3d8.jpg

 

På dette pungtet gikk kamera tom for batteri og har ikke noen bilder av selve prosessen. Var første gang jeg noen sinne har gjort dette, og jeg ble meget fornøyd.

 

Slik er det orginalt:

0288b0cb.jpg

 

Og slik har jeg nå fått det.

Skal også lakere plast delene svart.

9b2b6850.jpg

 

d611bab8.jpg

 

d7a41322.jpg

 

Hva mener folket om dette? Skal lakke litt av plastdelene til en matt svart farge.

Gleder meg til det er ferdig. Men i dette tempoet kan det ta sin tid:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...