Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo

 

har et lifeview flytv 3000 analogt tv-kort. Jeg prøvde dette programmet for omtrent 2 år siden, men da støttet ikke mediaportal dette programmet. Er det noen som vet om det funker nå?

 

og forresten: jeg sliter med å få tak i driveir til dette tv-kortet (da jeg har mistet cd-en min). Er det noen som kan hjelpe meg å gi meg direkte link til hvor jeg kan laste ned driver?

 

Hei,

Har du prøvd Lifeview's driver side?

Uansett et Hauppauge PVR-150 kort fungerer bra i MP, garantert ikke angre på det ;)

 

Roy

Lenke til kommentar

har kjøpt pvr150... lurer bare på om jeg har mulighet til å bruke det etterhvert når sendingene begynner å bli digitale?

 

kan du utdype deg litt spragleknas (både 2: hvor får man tak i det, og 1: hvordan henter jeg det, og hva mener du med parantesen?)

 

 

er det sånn å forstå at jeg kan bruke en hvilken som helst windows-mediaplayer codec, for å spille av på MP?

 

edit: hva er den enkleste måten å legge til norske kanaler på? leste guiden på linken til def første posten av mediaportal-tråden, men det virker litt tungvindt...

 

edit2: det jeg mener med edit1, er at man har minst 2 vbalg for å legge til programmer: enten ved hjelp av WebEPG-conf.exe og webepg.exe, eller ved hjelp av .exefila som ligger inne i xmltv-folderen... hvordan er den enkleste måten å legge til/fjerne kanaler?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Hei

 

Har rippet noen cd'er og ønsker å tilknytte album cover til disse, er det noen enkel måte å gjøre dette på? Har prøvd den "innebygde" muligheten i setup, men den finner ike coveret. Finnes det noen plugin ala My TV series, men for musikk.

 

Kankskje det er evnt bedre å benytte et eksternt program for ID og cover, noen forslag?

Lenke til kommentar
Hei

 

Har rippet noen cd'er og ønsker å tilknytte album cover til disse, er det noen enkel måte å gjøre dette på? Har prøvd den "innebygde" muligheten i setup, men den finner ike coveret. Finnes det noen plugin ala My TV series, men for musikk.

 

Kankskje det er evnt bedre å benytte et eksternt program for ID og cover, noen forslag?

 

Hei,

Hvis du har forsøkt scrobler plugin i MediaPortal og den ikke finner noe cover (husk at sangene må være i databasen for at den skal fungere ordentlig) kan du prøve Tag&Rename (koster penger men fungerer greit) eller The Godfather (gratis en jeg har begynt å bruke nylig)

 

Roy

Lenke til kommentar
har kjøpt pvr150... lurer bare på om jeg har mulighet til å bruke det etterhvert når sendingene begynner å bli digitale?

Nei. Det er analogt.

 

kan du utdype deg litt spragleknas (både 2: hvor får man tak i det, og 1: hvordan henter jeg det, og hva mener du med parantesen?)

2: FFDShow: http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/

1: I EPG: Trykk på fjernkontroll - Oppdater EPG eller noe sånt (parantesen: Dersom EPG filen ikke er ferdig heter den xxxxxxxx-writing)

 

er det sånn å forstå at jeg kan bruke en hvilken som helst windows-mediaplayer codec, for å spille av på MP?

De bruker samme type code, ja (men de heter ikke WMP codec :))

 

edit: hva er den enkleste måten å legge til norske kanaler på? leste guiden på linken til def første posten av mediaportal-tråden, men det virker litt tungvindt...

Skal jo ikke gjøre så ofte, da.... ;)

 

edit2: det jeg mener med edit1, er at man har minst 2 vbalg for å legge til programmer: enten ved hjelp av WebEPG-conf.exe og webepg.exe, eller ved hjelp av .exefila som ligger inne i xmltv-folderen... hvordan er den enkleste måten å legge til/fjerne kanaler?

Du trenger bare å bruke WebEPG-conf.exe. Drit i de andre - med unntak av å sette MP til å selv starte webepg i MP setup.

Lenke til kommentar

takk for et oppsumeringssvar :)

 

Fått til stort sett å legge til kanalene nå... fant ut at "problemet" var at webepg brukte uhyggelig lang tid på å oppdatere seg, men er jo ikke noe prob. kan bare ha den på på natta (legge den i planlagt oppgaver). Men: hvordan (og hvorfor) får du MP til å "selv starte webepg i MP setup"? Holder det ikke at planlagte oppgaver ber den om å kjøre et par ganger i uka?

Lenke til kommentar
takk for et oppsumeringssvar :)

 

Fått til stort sett å legge til kanalene nå... fant ut at "problemet" var at webepg brukte uhyggelig lang tid på å oppdatere seg, men er jo ikke noe prob. kan bare ha den på på natta (legge den i planlagt oppgaver). Men: hvordan (og hvorfor) får du MP til å "selv starte webepg i MP setup"? Holder det ikke at planlagte oppgaver ber den om å kjøre et par ganger i uka?

 

Hei,

Du kan legge til i "MediaPortal Configuration -> Plugins -> WebEPG grabber - høyre klikk og "disable(enable)", deretter høyre klikk og "configuration". Sett opp verdier etter ønske.

Så lenge datamaskinen kjører vil denne bli hentet ned etter det valgte ønske, hvis du i tillegg bruker PowerScheduler vil datamaskinen vekkes for å hente ned EPG data.

 

Roy

Lenke til kommentar
er dette altså noe man kan gjøre istede for å legge til webepg.exe "planlagte oppgaver" i kontrollpanel?

 

Hei,

Ja denne kan du bruke i steden for planlagte oppgaver(men MP må være i gang hele tiden, siden det er en plugins), hvis du bruker TVE3(TV serveren) må du intill videre bruke planlagte oppgaver i kontrollpanelet...

 

Roy

Lenke til kommentar

Vurderer å oppgradere PCen min til Vista for å kjøre MP, men er det egentlig noe vits i? Må vel i såfall gå for en av business utgavene eller ultimate for å få remote desktop så vidt jeg har forstått fra produktbeskrivelser, så da er det vel fort vekk snakk om 1400 kroner for en OEM versjon (ultimate).

 

Gir det noen fordeler i ytelse / kvalitet / funksjonalitet på MP eller generell multimediabruk?

 

Har et HVR-4000 kort fra Hauppauge, og er interessert i å få inn digitalt bakkenett på MP maskinen når det kommer støtte for dette fra RiksTV. Spiller det da noen rolle om jeg har Vista eller XP ?

 

Det eneste punktet jeg er temmelig sikker på at vil forbedre seg er driverstøtten for MCE keyboardet jeg har (musepekeren hakker i XP). Dette er bare noe jeg tror etter å ha lest litt om det på nettet. Men dette i seg selv er da ikke verdt 1400 kroner for meg...

Lenke til kommentar
Vurderer å oppgradere PCen min til Vista for å kjøre MP, men er det egentlig noe vits i? Må vel i såfall gå for en av business utgavene eller ultimate for å få remote desktop så vidt jeg har forstått fra produktbeskrivelser, så da er det vel fort vekk snakk om 1400 kroner for en OEM versjon (ultimate).

 

Vel Vista er bedre en XP ingen tvil om det.

Bruker vista ultimate x64 her på den bærbare med 4 gb minne noe som fungerer veldig bra med TVE3, MP, MP II ;)

Eneste problemet var noen drivere til den bærbare, selv om den var levert ferdig med Vista Ultimate x64, men det har rettet seg siden sommeren.......

 

Gir det noen fordeler i ytelse / kvalitet / funksjonalitet på MP eller generell multimediabruk?

 

Ikke annet at Ultimate har egen mpeg codecs (cyberlink og nvidia codecs fungerer uansett like bra) og støtte for Evr, noe som gir bedre flyt i tv/video bilde en på XP

 

Har et HVR-4000 kort fra Hauppauge, og er interessert i å få inn digitalt bakkenett på MP maskinen når det kommer støtte for dette fra RiksTV. Spiller det da noen rolle om jeg har Vista eller XP ?

 

Nei, spiller ingen rolle eneste som teller der er at du får tak i en kortleser/cam som støtter rikstv og som passer til tuner kortet ditt...

 

Det eneste punktet jeg er temmelig sikker på at vil forbedre seg er driverstøtten for MCE keyboardet jeg har (musepekeren hakker i XP). Dette er bare noe jeg tror etter å ha lest litt om det på nettet. Men dette i seg selv er da ikke verdt 1400 kroner for meg...

 

Driverne fra hauppauge er også bedre for Vista men vær litt obs hvis du har nvidia skjermkort og bruker svhs ut, her settes frekvensen til 25 og det blir umulig bilde på TV'n, regner med at nvidia kommer med bedre drivere etterhvert bare synd det tar sånn tid..........

 

Roy

Lenke til kommentar
er dette altså noe man kan gjøre istede for å legge til webepg.exe "planlagte oppgaver" i kontrollpanel?

 

Hei,

Ja denne kan du bruke i steden for planlagte oppgaver(men MP må være i gang hele tiden, siden det er en plugins), hvis du bruker TVE3(TV serveren) må du intill videre bruke planlagte oppgaver i kontrollpanelet...

 

Roy

Det stemmer da ikke? Jeg får oppdatert EPG automatisk (WebEPG). Den gjør jo ikke annet en å starte WebEPG. (Jeg bruker dog singleseat...)

Lenke til kommentar
Kankskje det er evnt bedre å benytte et eksternt program for ID og cover, noen forslag?

 

Skal ikke diktere hva du bør gjøre, men jeg har nettopp begynt å bruke dBpweramp reference for ripping i lossless. Den har både accuraterip og album-download funksjon og er rett frem enkel i bruk. Den kommer med noen codecs innebygget og flere (bla flac som jeg bruker) som downloads fra hjemmesiden.

 

Koster noen dollars, men det er nok verdt det (det sier i alle fall gjengen på HydrogenAudio der nivået er temmelig høyt)

 

DrE

 

EDIT: dBpoweramp.com

Endret av DrErling
Lenke til kommentar
er dette altså noe man kan gjøre istede for å legge til webepg.exe "planlagte oppgaver" i kontrollpanel?

 

Hei,

Ja denne kan du bruke i steden for planlagte oppgaver(men MP må være i gang hele tiden, siden det er en plugins), hvis du bruker TVE3(TV serveren) må du intill videre bruke planlagte oppgaver i kontrollpanelet...

 

Roy

Det stemmer da ikke? Jeg får oppdatert EPG automatisk (WebEPG). Den gjør jo ikke annet en å starte WebEPG. (Jeg bruker dog singleseat...)

 

Hei,

Det krever at MP m/tv plugin kjører(uten tv plugin/MP installert, multi seat må MP være installert uten at den brukes og WebEPG konfigurert som windows oppgave). Hvis MP avsluttes lagres ikke start WebEPG's kjør/oppdaterings tid i TV Serverens PowerScheduler plugin som i single seat styrer Susp/Hib for maskinen den er instalert på. Dette kommer til å endres med en "Global Oppgavebehandler" som er under utarbeidelse dog for MP II(kan komme in tidligere hvis det bestemmes for at TVE3 også kan bruke den.

 

Roy

Lenke til kommentar

Ronilse et par spm jeg lurer på om du har tid.

 

1. Er det mulig å autodetektere at det finnes CD1 og CD2 mappe slik at man slipper å samle alt i en mappe? (blir spesielt viktig når man slipper å unrare)

 

2. Er det mulig å autodetektere subs i en mappe?

 

3. er det mulig å få mp til å flytte seg auto over til secondary skjermen når den blir slått på? (prosjektor)

 

4. er det mulig å fikse på spolesystemet i filmer? (er noe håpløse greier med intervaller atm, ikke veldig pent integrert)

 

5. isofiler kan åpnes i dvdmenyen med automounting men ikke i videomenyen, kan det fikses så man blir sendt til riktig meny automatiskt?

 

6. hvordan funker post prosessingbiten, har ikke tuklet med det fordi jeg er usikker på hva som skal velges der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...