Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Har du prøvd å oppdatere til Windows Media Player 11(ser i loggen at du bruker Main: Windows Media Player version 9,0,0,3250 installed)?

Hvis denne feilen bare oppstår med .avi filmer så kan det være den codecs'en som bør oppdateres og det kommer jo ann på hvem du har installert.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

Når du brukte TV så hadde CAM problemer med å starte, dette kan være BDA fix som er linket til fra MP requirement siden som mangler.

I loggen din så avsluttes ikke sql forespørslene til VideoDatabase og FolderDatabase, hvorfor det ikke fungerer vet jeg ikke.... Har du prøvd en helt ren installasjon av MediaPortal uten gamle filer liggende igjen fra eldre installasjoner, det er bare å gi MediaPortal mappen nytt navn/kopiere den og bruk fjern/legg til programmer, avinstaller, reboot, installer på nytt.

Etter det legger du ikke til TV tuneren og deretter tester igjen...

 

Roy

Lenke til kommentar

Problem løst (tror jeg da). Etter å ha surfet rundt kom jeg over programmet process explorer. Ved hjelp av det klarte jeg å spore (under treads) hvilken fil som gjorde at prosess (i taskmanager) belastet cpu min. Filen het alcxwdm. Etter et kjapt søk på google viste det seg at dette var et kjent problem med mitt hovedkort. alcwdm.sys er en lyd driverfil. Jeg prøvde først å avinstalere driveren til det innebygde lydkortet. Og instalerte det på nytt med nye drivere uten at det hjalp. Men, så lånte jeg sound blaster lydkortet til min jobb pc. Og nå ser det jammen ut til å virke.

 

Livet er herlig dere.

 

Tusen takk for all hjelp. Jeg er redd det kan bli flere spørsmål nå som jeg kan begynne å fin tune mediaportal oppsettet mitt.

Endret av pompen75
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg bruker Media Player Classic som avspiller i mediaportal. Noen som vet hvordan jeg kan få stillt inn den slik at den som standard lukker seg automatisk når filen er ferdigspilt.

 

Jeg henger meg på her jeg. Sliter med det samme. Hvordan skal egentlig kommandolinjen se ut? Skrives den med " eller % eller / ? Hvordan skal det skrives "mellom" kommandoene? Kkan noen gi et eksempel på hvordan kommandolinjen skal se ut?

Lenke til kommentar

Har akkurat installert MediaPortal, men har noen spørsmål:

Det tar tid å skifte mellom kanalene, er det noen grep jeg kan gjøre?

Det virker som om systemet bare vil bruke 1 uner av gangen, jeg har 3, hvordan kan jeg få systemet til å velge et ledig kort når noe skal tas opp?

Menyen på TVguiden gjentar seg selv. Jeg har bare 4 kanaler, men alle oppføringene strå dobbelt.

Er det mulig å få større skrift i guiden?

Er det mulig å få større skrift på alle plasser som har med guiden å gjøre?

Hvordan justerer jeg opptakstiden, slik at TVprogrammer som etterfølger hverandre, ikke gir konflikt?

Hvordan lager jeg manuelle opptak? ex barneTV på lørdager er fra 07:30-10:00. Hvorden setter jeg et automatisk opptak av hele den perioden, uansett hva som går?

Når jeg trykker grønn knapp, hvordan får jeg opp aktivt TVbilde nederst i venstre hjørne?

 

Håper at dere guruer kan hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Har akkurat installert MediaPortal, men har noen spørsmål:

Det tar tid å skifte mellom kanalene, er det noen grep jeg kan gjøre?

Det vil gå lengre tid med opp/ned enn via EPG, pga OSD instillinger (gir deg mulighet til å lese litt før den evt. bytter). Se setup.exe -> general -> On Screen Display
Det virker som om systemet bare vil bruke 1 uner av gangen, jeg har 3, hvordan kan jeg få systemet til å velge et ledig kort når noe skal tas opp?
Du kan bruke prioriteringer i setup -> TV -> Tv card -> (edit). Bruker du TVE2 eller TVE3? Trodde i grunn dette var automatisk... Håp på bedre svar fra Roy :D
Menyen på TVguiden gjentar seg selv. Jeg har bare 4 kanaler, men alle oppføringene strå dobbelt.

Er det mulig å få større skrift i guiden?

Ja - egentlig er alt mulig... om

a) du kan gjøre det selv

b) få noen andre til å gjøre det

c) finne en fil der andre har gjort det

Denne KAN hjelpe: http://www.team-mediaportal.com/component/...fileinfo/id,74/

Er det mulig å få større skrift på alle plasser som har med guiden å gjøre?
Som over
Hvordan justerer jeg opptakstiden, slik at TVprogrammer som etterfølger hverandre, ikke gir konflikt?
?
Hvordan lager jeg manuelle opptak? ex barneTV på lørdager er fra 07:30-10:00. Hvorden setter jeg et automatisk opptak av hele den perioden, uansett hva som går?
Vet ikke...
Når jeg trykker grønn knapp, hvordan får jeg opp aktivt TVbilde nederst i venstre hjørne? ]
Skal skje av seg selv. Har du timeshifting aktivert som standard?
Håper at dere guruer kan hjelpe :-)

Husk - oppgi mest mulig informasjon -som:

HW

SW (XP/Vista, MP ver. og skin, TVE2/3 etc)

Feilmeldinger finnes under *\mediaportal\logs

Lenke til kommentar
Bruker du TVE2 eller TVE3?

Vet ikke, hvordan sjekker jeg det? Glem det, Jeg har 2, tror jeg :-)

 

Menyen på TVguiden gjentar seg selv. Jeg har bare 4 kanaler, men alle oppføringene strå dobbelt.

Ja - egentlig er alt mulig... om http://www.team-mediaportal.com/component/...fileinfo/id,74/

Takk :-)

 

Hvordan justerer jeg opptakstiden, slik at TVprogrammer som etterfølger hverandre, ikke gir konflikt?
?

Når jeg setter opp påfølgende opptak, så vil disse gjerne gli inn i hverandre, og dermed får jeg bare rapportert at det er konflikt. Kanskje det har noe med måten tunerene er satt opp på..??

Husk - oppgi mest mulig informasjon -som:

HW

SW (XP/Vista, MP ver. og skin, TVE2/3 etc)

Feilmeldinger finnes under *\mediaportal\logs

 

Har en Cinet Mediacenter med XP mediacenter i bunn. Har instalert siste stable fra Mediaportal.

Har ikke fått noen feilmeldinger enda, men jeg har fått en sånn iriterende hvit boks, som forteller hvilken meny som er aktiv.... :-)

Endret av Tjodleiken
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjører V0.2.3.0 i win xp og har et par problemer...

 

Jeg bruker internett radio.

 

Er det noen måte jeg kan få radioguide opp og gå på? eller må jeg ha et radio kort?

 

Når jeg kjører film så har jeg ikke noen mulighet til og spole på en enkel måte, finnes det noe pluggin for dette?

 

mvh

Kjell

Endret av kjeb
Lenke til kommentar

hallo

 

har et lifeview flytv 3000 analogt tv-kort. Jeg prøvde dette programmet for omtrent 2 år siden, men da støttet ikke mediaportal dette programmet. Er det noen som vet om det funker nå?

 

og forresten: jeg sliter med å få tak i driveir til dette tv-kortet (da jeg har mistet cd-en min). Er det noen som kan hjelpe meg å gi meg direkte link til hvor jeg kan laste ned driver?

Lenke til kommentar

faktisk så sliter jeg for øyeblikket med noe så lite som å finne driver :(

 

umulig å finne på internett: www.lifeview.com er det helt umulig å laste ned fra. Ingen linker funker :(

 

ellers har jeg googla det mye, men har ikke funnet noe med større interesse (utenom èn som ikke funket)...

 

Ingen av dere som har driveren for dette kortet på cd, så dere kan lage en bildefil og .torrent og seede den på f.eks utorrent (jeg har ikke lyst til dette, dersom det innebærer at dette er ulovlig, men kan ikke forstå hvordan det kan være ulovlig hvis personen sender meg en melding på det. Drivere er jo tross alt noe som skal være tilgjenglig for alle, og hvertfall til meg som har lisence på den... ?)

 

 

edit: er det noe sånt du snakket om: "The FlyVideo 3000/ 3000FM is the first TV card in the world to utilize the Philips SAA7133 chip; a 9-bit video ADC PCI video decoder and stereo sound ..."

 

hva kan jeg gjøre videre, nå når jeg vet hva chippen heter?

 

 

edit2: The FlyVideo 2000 / 2000FM is the first TV card in the world to utilize the Philips SAA7130 chip; a 9-bit video ADC PCI video decoder. ...

 

det kan være at det er 2000, og ikke 3000 jeg har, så forskjellen blir altså SAA7133 og SAA7130... går disse mest sansynlig for det samme?

kan man ut ifra denne informasjonen finne ut hva slags wdm-driver jeg kan bruke?

 

 

edit3: det burde vel ikke være verre enn å dra hjem og finne ut hva som står på den svarte kvadraten her? det stemmer det at det er den svarte kvadraten som er den chippen jeg skal finne?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

forresten: hvis PVR-150 er regnet som helt greit, tror jeg nok jeg kjøper det i dag...

 

 

forresten2: har funnet ut at den chippen (se ovenfor) som er på lifeview-kortet mitt, er den samme chippen som en kammerat har på asus-tvkortet sitt, og han får dette kortet til å fungere med mediaportal, så da burde det vel være mulig på et vis?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Jeg kjører Media Portal på Vista Ultimate 32bit. Jeg har kun innstallert Vista Codec Pack 454. Ingen andre codecer.

 

Problem: Noen filmer vises opp ned, andre vises helt riktig. For eksempel 1 episode av Friends som er .avi fil, spiller riktig, en annen episode som også er .avi fil, vises opp ned.

 

 

Noen som kan hjelpe meg ? :)

Lenke til kommentar

1. spm: Har lagt til kanaler for epg, og mange av disse kanalene var bare "test"kanaler som jeg nå vil fjærne. Jeg får ikke dette til: jeg sletter de med webepg-conf.exe, og kjører deretter webepg.exe, før jeg oppdaterer lista på mediaportal.

Hva må jeg gjøre for å slette disse kanalene?

 

2. spm: Får ikke til å se .avi-filmer. Når jeg dobbelklikker på dem, skjer det ikke noe. Jeg får til å spille av dvd-er. Må jeg ha codecer eller no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...