Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor kjører så få BMW Merce osv.?


MagnusW

Anbefalte innlegg

Etter å ha tittet litt rundt på Bil-forumet her må jeg si det er mange som kjører litt bedritne biler. Mye harry-Golf og annet skrap.

Er det ingen som kjører noe ordentlig stil? Som BMW Z4, 5-serie, M eller Mercedes CLK, SL, SLK og den slags?

 

 

Den dagen jeg fyller 18 og får lappen skal jeg ha BMW Z4 :love:

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okei, ikke ALLE Golf'er er harry, men de fleste som har en gammel Golf styler de så sinnsykt (Volvo 240 også da!). Den nye Golfen er kuul :D

 

Z4 blir en realitet når jeg er 18, I promise!

5303187[/snapback]

 

Grunnen til at veldig mange tar en litt "dårligere" bil i begynnelsen er først og fremst fordi de fortsatt studerer. Og studenter har ikke mye penger.

 

Andre grunner er f.eks. forsikringa, jeg sier bare vær så god.. Spar så mye du vil til Z4, men du kommer f*** meg til å slite med forsikringa å avgifter osv.. :whistle:

 

Dess, ditt syn kan være annerledes på biler, folk har forskjellig smak. Flere av oss har veldig fine biler, men snakker knapt om dem.. Det er jo ikke vits å snakke om dem, kjøper du deg en dyr bil går du fort lei kan jeg garantere deg..

 

Ny bil = avanserte elektronikkkomponenter = 1. feil = svir penger

 

På en gammel bil så lærer du mer, du tørr lix mer å mekke på en.. Men er du av den snobbete typen så er det greit.. Enkelte av oss kan bare ikke se at en bil er alt i grunn en kasse med 4 hjul og motor...

 

Edit: Dessuten, mercedes å de bilene der har veldig mange tekniske feil på duppeditter... :tease: Vil u ha alt det fikset så er det bare å begynne å starte å tenne et bål og hive oppi lilla lapper... :!:

 

OT: Jeg har en Nissan 300ZX som jeg bare har fått gjort strøken, og en Golf 3 som jeg liker å mekke på.. Mekker på golf 3 og lærer mye...

Endret av RBXtremos
Lenke til kommentar

Ahhh, Bmw er FINE biler... Men dessverre er de sinnsykt dyre å forsikre, samt bytte deler på! Derfor solgte jeg min 1985 mod. Bmw 323i. :hrm: Jeg og samboern min satset på en Volkswagen Golf 1986 mod. (med 75 hest) heller for de har greie priser hos forsikringsselskapene og billige deler, slitesterke som FAEN er de og etter min mening! Kjørelærern min har en Mercedes 220 E Cdi eller noe sånt og han hadde ikke noen tro på at vi hadde kjøpt en bra bil og uttalte noe sånn som: "Mercedes har aldri noe feil , såååå slitesterke biler og trallala".... tre uker senere klikket alt i dashbordet på mercedesen hans pga en feil i det elektriske anlegget og det kostet han noen titalls tusenlapper! Da flirte jeg godt! Hehe.... :!:

 

Så jeg vil nå si at jeg er ihvertfall fornøyd med valg av bil, med tanke på at vi ikke har hatt noen feil med golfen siden vi kjøpte den, så har det vist seg å være et fornuftig valg av ungdomsbil. For hvem trenger vel en halvmillionkroners bil med 1200 hest som står på verksted halve tiden når man heller kan ha en billig pålitelig grei bil å komme seg fram i, så man heller kan investere pengene i bilstereo f.eks? Hehe...

 

(Har aldri skjønt det der med Hk/Nm jaget, men innerst inne lurer jeg på om det er det samme som Db mani?) :roll:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
okei, ikke ALLE Golf'er er harry, men de fleste som har en gammel Golf styler de så sinnsykt (Volvo 240 også da!). Den nye Golfen er kuul :D

 

5303187[/snapback]

 

For BMW og Mærsjegutta overdriver ikke stylingen nei? De gamle harrybilene er ihvertfall ærlig harry, mens de nye dyre tror de er kule pga allefjortiserdiggerNFS:U. Harry er det uansett.

Lenke til kommentar
Offtopic: Tromsø ftw

 

Ellers vil jeg si at det jeg forbinder med "harry" er: sierra med cosworthmerke og 240 med en form for "styling".

5303539[/snapback]

Det er harry ja. Men er en sprett ny BMW 325 med store vinger, decaler og 18-19" felg mindre harry? Nope, bare mer tragisk synes jeg...

 

Mange av de gamle harrykjerrene er stylet med en viss selvironi, det finner man nesten ikke blant nye biler...

Lenke til kommentar
Etter å ha tittet litt rundt på Bil-forumet her må jeg si det er mange som kjører litt bedritne biler. Mye harry-Golf og annet skrap.

Er det ingen som kjører noe ordentlig stil? Som BMW Z4, 5-serie, M eller Mercedes CLK, SL, SLK og den slags?

 

 

Den dagen jeg fyller 18 og får lappen skal jeg ha BMW Z4 :love:

5302916[/snapback]

 

Seriøst? hahaha de gammle mercene var gode biler, de nye er bare skrot

og ruster jo som bare juling. Kjenner en som har en E klasse 220cdi 2002mod

dørene er rustet hull i, endeleddene er allerede byttet 2 ggr bussingene

er byttet 1 gang ect ect ect... bilen har ikke nådd 50000enda! og han sitter

med en stor bunke med kviteringer på verkstedbesøk! mens min (for å bruke

dine ord) "bedritne" Toyota Camry 1987mod med 250.000km på telleverket har jeg ikke gjort annet på en å bytte filter og vesker på ved rette intervall,

understellet er ikke rørt, kjøpt for 5000kr kjørt rett på eu kontroll og godkjent

uten merknader! er ikke rust på den engang!

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Hehe, da jeg så tråden i "siste 24 timer" var jeg sikker på dette var noen slags "BMW/MB er best, alt annet er drit"-tråd, det var det jo ikke.

 

1. Uten å kreve noe svar av noen som helst slags form, da dette er informasjon jeg egentlig ikke har noe med... Hvordan har du klart å jobbe inn penger til en Z4, til attenårsdagen din? Jeg kjøpte meg bil til en femtedel av prisen da jeg nærmet meg 18, og var storfornøyd med det! :D

 

2. Grunnen til at mange velger "skrap".

Er vel stort sett sagt ovenfor, de fleste som henger på bilforum er folk av den yngre garde. Altså folk som har studier eller i det minste ennå ikke veletablerte. Det finnes også en del eldre, men disse er som regel for interesserte i bilen og oppbygningen av den at de heller bruker 200.000 på bil, og 200.000 på utstyr/deler/mm.

 

3. Grunnen til at jeg ikke ville kjøpt en tysk luksusbil.

Skal ikke nevne noe om dårlig kvalitet av noe slag, eller noe som helst negativt om disse bilene. Har ennå ikke kjørt en, så vet for det første ikke hva jeg uttaler meg om, og tror for det andre at det sannsynligvis er fantastiske biler hele gruppa.

Jeg ville kjøpt meg en japansk turbobil av noe slag, rett og slett pga interesse. Jeg ville mye heller ha brukt 300.000 på en Skyline GT-R eller Supra TT og 200.000 på tuning, enn å kjøpe en original Z4 til 500.000.

 

Faller vel til slutt ned på smak og behag, interesser, og sist men absolutt ikke minst... Pris.

Lenke til kommentar
Etter å ha tittet litt rundt på Bil-forumet her må jeg si det er mange som kjører litt bedritne biler. Mye harry-Golf og annet skrap.

Er det ingen som kjører noe ordentlig stil? Som BMW Z4, 5-serie, M eller Mercedes CLK, SL, SLK og den slags?

 

Tja, i bedre økonomiske tider kjørte jeg Merce. Nydelig bil på langkjøringa, men en av de verste bilene jeg har hatt på vinterføre.

 

Ikke veldig mange andre biler jeg kjenner til (har min bil nummer 13 nå) som kan prestere 360 graders rundtur i 20 km/t.

 

Men - utrolig god komfort på langturer.

 

For tiden koser jeg meg i en 87 modell Citroen BX GTi. Kjerra er ikke pen, men morsom å kjøre. 125 hester i den lille kassa sparker godt...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...