Gå til innhold

2 GB flash-modul fra Transcend


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke et problem med flash minne at de fort skriver korrupt data ved heftig write access? Er det ikke derfor de fleste som har et mini-itx start up system kjører med read only?

 

Uansett, jeg syns punktet under Transcend sin hjemmeside - på product FAQ var på sin plass å ta med:

Why my DOM burned and melted?

- altså - under FAQ.

Lenke til kommentar
Uansett, jeg syns punktet under Transcend sin hjemmeside - på product FAQ var på sin plass å ta med:

Why my DOM burned and melted?

- altså - under FAQ.

5300508[/snapback]

 

Du burde kanskje lest svarene også;

There are several possiblities:

1. If the power cord was inserted in the wrong direction it will cause the VCC and the GND to short and then burn the DOM.

2. There was a power surge.

3. The DOM`s power cord was connected when the DOM was inserted on a motherboard that supports VCC-in for Pin20.

 

The operating temperature of these modules is 0–85 degrees Celsius.

 

Edit: Bare legge til at 85 grader er mer enn hva harddisker klarer å håndtere.

Endret av Capo Crimini
Lenke til kommentar

Hvis det kommer slike i litt større størrelser, så kan dette være noe. 2GB blir litt for lite dersom man skal bruke det som systemdisk etter min smak.

 

Lurer også litt på hvordan holdbarheten er i forhold til det JoKr nevner i posten sin i forbindelse med heftig write access. Det er jo litt kjedelig hvis "disken" går i stykker etter ett års bruk, eksempelvis.

 

edit: endret litt i teksten.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
1. If the power cord was inserted in the wrong direction it will cause the VCC and the GND to short and then burn the DOM.

Men syns det er allikevel det er litt drøyt at det faktisk er et FAQ problem - er mulig at de har så mange idiotiske brukere som setter plugg opp ned, men syns det burde vært fikset for slike muligheter allerede på tegnebrettet.

 

Tror ikke så mange har disken i over 85grd, da sikkert andre ting burde påvirkes negativt at dette i samme måte, mhp en konvensjonell PC.

 

Uansett, noen som vet om dette vil være tilfellet med en slik flash disk?

One very important aspect of flash memory, the ramifications of which will be discussed later in this article, is that each sector has a limited rewrite capacity. You can only write, erase, and write again to a sector of flash memory a certain number of times before the sector becomes permanently unusable.

Fra denne linken

 

edit:

Tatt fra produkt bladet for 1GB versjonen

"Endurance: 100,000 Program/Erase cycles" - understreker dette sitatet over eller?

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Oioi! Spennende dings. Bare noen kommentarer:

 

- Jeg håper de kommer med en SATA-modell snart

- Jeg håper også de øker kapasiteten til minst 8GiB

- Jeg håper prisen blir fornuftig (under 4000 for 8GiB)

- Er det ikke bedre å skrive "som følger med i pakken" i stedet for "som medfølger i pakken"?

- Også håper jeg HW klarer å skaffe en slik til test :D Aksesstid og transferrate er de mest interresante tingene.

Lenke til kommentar
Uansett, noen som vet om dette vil være tilfellet med en slik flash disk?
One very important aspect of flash memory, the ramifications of which will be discussed later in this article, is that each sector has a limited rewrite capacity. You can only write, erase, and write again to a sector of flash memory a certain number of times before the sector becomes permanently unusable.

Fra denne linken

 

edit: Tatt fra produkt bladet for 1GB versjonen

"Endurance: 100,000 Program/Erase cycles" - understreker dette sitatet over eller?

5300630[/snapback]

Nå sto det noe om innebygget ECC i artikkelen (ECC = Error Correction Code) Dette kan sikkert øke oversrkivingskapasiteten en god del.

Lenke til kommentar
Ja, det ville vært interessant med en test. Men i følge FAQ, så har de en average transfer rate på 7,8MB/s. Så det ser ikke så veldig imponerende ut, når det gjelder overføringshastighet.  :thumbdown:

5300849[/snapback]

Enig i at det var litt lavt, men det er vel strengt tatt aksesstid som er mer spennende når det er snakk om å bruke den som systemdisk... :hmm:

Lenke til kommentar

To slike i raid og du snakker seriøst raptor killer. greit nok at overføringshatigheten ikke kommer over 20 MiB/s, men den vill gruse raptoren på aksess.

 

Hmm, om jeg kjøper en sånn.. å bruker det som "OS".. går det an?

Altså vil denne være bedre enn vanlig harddisk??

 

Så ut som en spennende produkt.!!

5300553[/snapback]

 

Den vil være mye raskere til og boote en en raptor i vertfal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
To slike i raid og du snakker seriøst raptor killer. greit nok at overføringshatigheten ikke kommer over 20 MiB/s, men den vill gruse raptoren på aksess.

 

Hmm, om jeg kjøper en sånn.. å bruker det som "OS".. går det an?

Altså vil denne være bedre enn vanlig harddisk??

 

Så ut som en spennende produkt.!!

5300553[/snapback]

 

Den vil være mye raskere til og boote en en raptor i vertfal.

5301653[/snapback]

 

 

Om man setter en tråsykkel opp mot en ferrari, vinner bilen!

 

...

 

mvh

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...