Gå til innhold

Damer + data = 0 ?


Zamo

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110027

 

Hun her må jo kunne litt om data.

5299317[/snapback]

Der spørs det igjen hva man legger i begrepet 'kan litt om data'.

Å stikke en DVD-plate i DVD-spilleren, følge installasjonsveiviseren og spille mangfoldige timer betyr vel egentlig ikke mer enn at man er flink til å:

- stikke plater i DVD-spilleren

- trykke 'Next' og 'Finish'

- spille strategisk

- ha god hukommelse for å huske alle figurene ol.

- være tålmodig

 

Man blir ikke über-programmerer av å spille profesjonell CS. ;)

Jeg velger å tro hun har peiling :tease: (ønsketenking kanskje, men jaja)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes datamus ja. Ei som gikk i klassen min før, fant jeg ut ved en vill tilfeldighet at hun var moderator på et engelsk hardware forum, hvor hun lagde en del guider til åssen man skulle tweake og installere diverse hardware. Hun var flink :p Det var veldig rart egentlig, fordi på skolen så var hun alt annet enn pc-interessert :p

 

Men jeg tror du skal lete lenge, og har flaks hvis du finner dem. For de jentene jeg kjenner som har noen som helst interesse i pc bortsett fra chatting, lesing av sladder på internett og laste ned musikk, er i fåtall. Av de hele -4- jentene jeg kjenner som kan noe om data så har jeg kjent 1 hele livet, de 3 siste har jeg funnet ut gjennom andre venner eller noen helt absurde tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Hehehe :!:

 

Ja, for å kunne si at man kan "data"... innebærer en del ;)

Greit nok, mange folk er flink til å bruke det ene programmet, eller det ene spillet de bare forguder.

Det er får og langt mellom de som VIRKELIG kan data, alt fra programmering, til å montere feilsøke på hardware.

Vestje eg... men bare ha i bakhode folkens at å "kunne" data er et flytende begrep.

 

Svein :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at trådstarter syns det er så få datainteresserte jenter her i verden har med å gjøre hva jenter prioriterer å fortelle først til en gutt. Det er få som starter samtaler med: "Hey, kjekken! Jeg har 1 gb RAM på Pc-en min og en Intel Pentium 4 prosessor på 2,8 GHz, hva har du?"

 

Eller kanskje trådstarter rett og slett har vært uheldig...

Lenke til kommentar
Altså, strengt tatt så kjenner jeg svært få gutter som har peiling på "data" også. Om da ikke CS teller...

 

De færreste, det være seg gutter eller jenter har peiling på "data". Av de som har peiling, er det et flertall gutter, men det jevner seg ut.

5300543[/snapback]

Godt poeng!

De fleste av mine kamerater kan mye om data.

Forteller vel egentlig mer om min omgangskrets. Men jeg skal ikke langt utenfor omgangskretsen før de har lite peiling, og man gjerne må hjelpe med de mest elementeære ting.

Så jeg har vel ett litt feil bilde av saken ut fra min egen omgangskrets.

Jeg tror at grunnen til at trådstarter syns det er så få datainteresserte jenter her i verden har med å gjøre hva jenter prioriterer å fortelle først til en gutt. Det er få som starter samtaler med: "Hey, kjekken! Jeg har 1 gb RAM på Pc-en min og en Intel Pentium 4 prosessor på 2,8 GHz, hva har du?"

 

Eller kanskje trådstarter rett og slett har vært uheldig...

5301273[/snapback]

Som nevnt tidligere så er ikke dette en kontaktannonse, men heller ett forsøk på å finne ut hvor mye damer det finnes der ute som faktisk har god peiling på data generelt.

 

Ellers:

Tror at om ei gjennomsnittlig pen dame som hadde brukt: "Hey, kjekken! Jeg har 1 gb RAM på Pc-en min og en Intel Pentium 4 prosessor på 2,8 GHz, hva har du?" eller lignende, som "første kontakt" på TG, hadde raskt blitt regnet som en av de "hotteste" damene på TG.

 

Gutter liker at damer er pene, søte, sexy.. Men det bryr dem lite hvordan de har blitt det.. Altså de bryr seg lite om sminke og mote.

Så damer som helst vil snakke om mote, sminke og lignende regnes som kjedelige samtalepartnere.

Den ultimate dama, har litt fra begge "verdener". Hun er atraktiv uten at vi skjønner hvorfor og/eller hvordan hun gjør/har blitt det, og hun er kamerat, og kan snakke om det som interreserer oss.

Det finnes en egen gammel kultur som er basert på dette, som kalles Geisha.

icon11.gif Okai guis, dersom dere har 2 alternativer...:

1. Dame som er superbabe, og som ikke har peiling på data, bil eller annet som interreserer deg. Snakker helst sminke mote og jenteting, og sier "hæ" eller "hva er det", når du snakker om data, bil og lignende.

2. Dame som er gjennomsnittlig pen, og som gjerne vil "banke deg i CS" eller som synes det er gøy å være med å skru på bilen din, eller lignende?

icon14.gif..Hvilken dame ville du vert samen med?

Endret av Zamo
Lenke til kommentar

Oki begynne med å si... AT JENTER ER PERSONER Å KAN IKKE PUTTES I BÅSER :nei:

 

Ikke for å snakke om at gutter har forskjellige definisjon på sin "superbabe".

 

Jeg er forferdelig glad i jenta mi, hun er sexy, hun har sjarm, utstråling, hun e bare så skjønn at det :p men det at hun isje kan like mye data så meg har isje en dritt så si..

For jeg begynner ikke en samtale men noe sånn.. amd her.. du?:p

 

Vi har alltid noe å snakke om, hun forteller litt om det hun liker og kan best... så forteller jeg litt... også snakker vi om alt og ingenting..

 

Vi er mennesker her... ikke prøv å analyser dette... viss du isje er professor i ... ja.. det fine orde så eg isje orker tanken på å grave frem i det altfor trøtte hue mitt etter en lang uke ;)

 

Jeg kan absolutt mye om data, men det står isje skrevet i pannen på meg... og du ville heller blitt litt overraska over at jeg kan så mye... ;)

 

Svein :)

Lenke til kommentar

Synes denne tråden har gått litt i vasken.

Mye det jeg var ute etter å finne ut, var om det finnes damer som har god peiling på data.

 

Takker for svar som bekrefter at disse finnes. :)

 

Jeg synes selvsagt damer med felles interesser er mer interesange i utgangspunket, enn damer med lite felles interesser. Men målet med tråden var ikke å finne damer som kan mye data.

 

Jeg er ikke interesert i å putte damer i båser.

Om det å si "damer som kan data", "superbabe med lite data eller gutte interesser" og "gjennomsnittlig pen med mer data og gutte interesser" er å regner som negative båser. Så beklager jeg dette.

Det er umulig å putte noen i båser, da alle er individer og det ville da vert en bås for hvert individ.

- Målet med "båsene" i siste innlegget mitt var å skape to altenativer, som skiller seg sterkt fra hverandre for å fremhve ett poeng.

 

 

Sånn ellers:

Er personlig svakere for damer som kan eller har interesse for ting som jeg også har interesse for.

En gang for noen år siden så ble jeg forelsket i en veninne fordi hun studerte Psykologi..

Dette er vel egentlig mest ett godt eksempel på at når man blir forelsket så kobles fornuften ut.

 

Det er vankelig å si hvilken dame man ville/skulle hatt.

Det er til syvende og sist følelsene man har for hverandre som bestemmer, og da betyr det utrolig lite hva han/hun kan eller ikke kan.

 

- Personlig, så prøver jeg å styre unna damer som ikke kan snakke om følelser, og som ikke er glad i dyr. ...har litt dårlig er faring med dette.

Damer man har felles interesser med, er mer interesante enn andre damer, men jeg ser ikke på data som en fellesinteresse som har noen vesentlig betydning for meg i ett forhold.

 

Takk for nå! ;)

Lenke til kommentar
Svein :)

5301842[/snapback]

Post bilde av dama di da Svein. Jeg er nysgjerrig på hvilken stein du løftet på. :)

 

--

 

Min mening:

 

Jenter skal ikke kunne noe om datamaskiner, bil eller andre manneting. Det betyr nemlig at de har brukt opp dyrebar tid som de kunne ha brukt til å lære seg nyttige ting som å lage mat eller å vaske hus.

Lenke til kommentar
Jeg kan det mest grunnleggende bruk av Linux (installering av programmer og andre enkle bruk), og liker konsollspill. Skal gå på elektronikk på Blindern til høsten. Teller det?

5302594[/snapback]

Så avgjort!

Ble nesten gifteklar nå. :)

Lykke til med EL.

Tanta mi er EL-ingeniør.. Tøff bransje for damer. Mannen hennes likte ikke så godt all oppmerksomheten hun fikk på jobb. He, he..

 

...Min mening:

Jenter skal ikke kunne noe om datamaskiner, bil eller andre manneting. Det betyr nemlig at de har brukt opp dyrebar tid som de kunne ha brukt til å lære seg nyttige ting som å lage mat eller å vaske hus.

5303169[/snapback]

:!: LOL :!:

Utrolig genialt skrevet!

Klipp og lim.. Havner i listen over genial mansjovenistisk humor. :thumbup:

 

Jeg kan både vaske, sy og lage mat.

Om dama mi har brukt litt mer tid på bil og data, så passer det egentlig ganske godt.

Da får vi rom for flere felles sysler. ;)

 

- Jeg fikk ikke lov av x-en min å kjøpe symakin, fordi hun ikke kunne sy. Sykt! ..ikke sant!?

Endret av Zamo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...