Gå til innhold

Den store Warlock tråden...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn, tenker jeg. Samtidig er det latterlig lett å nå hitcap, og destro tar det fort igjenn.

Kun 1 point i Shadow Embrace? Affliction Lock uten 5/5 i Shadow Embrace er waste of raid spot, enkelt og greit.

 

 

Speccen jeg bruker

De to siste pointsa kan gå i Fel Concentration, Intensity eller Suppression alt etter om du har hit cappa eller ikke. Jeg har dem i Fel Concentration

 

Edit: For at det skal lønne seg å respecce Destro bør du ha cappa hit, mye spell damage og en del Crit eller Haste.

Endret av xantir
Lenke til kommentar

Destro begynner vel ikke å lønne seg før man er godt inne i t5/t6 gearet.

 

Sitter med ca. 1150 spell damage og 11% crit (hit capped), og klør litt etter å teste destro. Men jeg tror ikke det er noen vits før man begynner å nærme seg 20% crit.

 

Med destructive reach lager ikke destro noe mer aggro enn affliction, men man kan kanskje oppleve å få større threat spikes, pga. store crits.

 

 

Edit: destructive reach, ikke grim reach >.<

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Destro begynner vel ikke å lønne seg før man er godt inne i t5/t6 gearet.

 

Sitter med ca. 1150 spell damage og 11% crit (hit capped), og klør litt etter å teste destro. Men jeg tror ikke det er noen vits før man begynner å nærme seg 20% crit.

 

Med grim reach lager ikke destro noe mer aggro enn affliction, men man kan kanskje oppleve å få større threat spikes, pga. store crits.

 

Husk at du også får 3% mer crit chance om du speccer Backlash.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en affliction lock på level 69 nå. Lurte på hva jeg burde velge av Aldor og Scryers? Noen tips der? Er det slik at aldor er for mer dmg/heal mens scryer går mer mot crit?

 

Nærmer meg level 70, burde jeg da specce til noe annet enn affliction?

 

Er det ellers noen tips til en såkalt "casual" spiller, som snart får sin første level 70? Tenker da på hva jeg burde gå for av utstyr. Har ikke tid til heftig dung. spilling og sånt. Men jeg har tailoring. Har hørt rykter om at det er noe bra utsyr man kan lage der, men hvilket burde jeg går for, og hvordan skaffer jeg meg oppskriftene? Ellers så er vel AV en fin ting for en som meg? Gå for en sånn gladiator staff (eller hva det het..) ?

 

Mange spørsmål her, men er fersking på (snart) level 70. :)

Endret av dup
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har en affliction lock på level 69 nå. Lurte på hva jeg burde velge av Aldor og Scryers? Noen tips der? Er det slik at aldor er for mer dmg/heal mens scryer går mer mot crit?

 

Nærmer meg level 70, burde jeg da specce til noe annet enn affliction?

 

Er det ellers noen tips til en såkalt "casual" spiller, som snart får sin første level 70? Tenker da på hva jeg burde gå for av utstyr. Har ikke tid til heftig dung. spilling og sånt. Men jeg har tailoring. Har hørt rykter om at det er noe bra utsyr man kan lage der, men hvilket burde jeg går for, og hvordan skaffer jeg meg oppskriftene? Ellers så er vel AV en fin ting for en som meg? Gå for en sånn gladiator staff (eller hva det het..) ?

 

Mange spørsmål her, men er fersking på (snart) level 70. :)

 

 

Gå for scryer. Det er mye flere fordeler for en lock hos scryer enn aldor. Særlig hvis man er tailor.

 

Ville holdt meg på affliction. Eventuellt demonology, men affliction er best imo.

 

Vet ikke hva du mener med heftig dungeon spilling, men regner med at du hvertfall kommer til å spille Karazhan eller heroics. Gjør du ikke det, så går du glipp av badges som gir deg tilgang på veldig mye bra utstyr.

 

Ellers så er det mye bra å hente fra tailoring også, og da er det selvfølgelig shadoweave tailoring som gjelder. F.eks. Frozen shadoweave settet, som du kan kjøpe fra shadoweave spesialisten i Shattrath. I tillegg er spellstrike settet (dropper i SH og SL) og runic spellthread (scryers) veldig bra.

 

Jeg synes det funka veldig bra å booste opp gearet i starten med litt pvp-gear her og der. Det bør ikke undervurderes. Uansett hva snobber måtte mene, så er stats, stats. Så lenge man vet hvilke som er viktige, så har det ingenting å si hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Kun 1 point i Shadow Embrace? Affliction Lock uten 5/5 i Shadow Embrace er waste of raid spot, enkelt og greit.

 

Det er ikke så enkelt og greit :p

 

1. Dersom det er foretrukket å ha SE, så stacker det ikke så om en annen lock har det er det bortkastet talent.

2. Våre tanks synes vi kan putte talent i noe mer nyttig, i følge dem har det minimalt/ingenting å bety. Så waste of talent points for raiding.

3. Warlocks har 1 formål i raids, og det er å være top 1 dps. Og alt du gjør med din figur bør ha som mål å maksimere dps (du gjør ingen skade når du er dau, så lrn 2 threatmeter)

 

I enkelte tilfeller er imp ønsket, og det er selfølgelig en damage nerf (alle våre locks er nå 0/21/40), men stort sett klarer våre tanks seg uten imp. Og de ber ikke om det dersom det ikke er nødvendig, og de passer på at locks alltid has shaman eller shadowpriest i team, så langt det lar seg gjøre.

 

Jeg <3 mine raidkompiser

Lenke til kommentar
Er dette ett bra raidspec?

affliction 390121

 

Class leader mener UA er bortkasta casting tid og at det er bedre med ruin for høyere crit damage, men i og med at jeg er affliction og har gear til det er critchance ganske lav og jeg tror personlig UA ville vært bedre.

 

Edit: Skal visstnok ha 2/2 HS så kanskje 410218 går greit?

 

 

Skal du gå affi skal du ha med UA. Her er en fin og enkel guide til hva som er beste specs i forhold til ditt gear. http://wowmb.net/forums/showthread.php?t=23058

Lenke til kommentar
Er det en spec man ikke trenger 16% spellhit med?

Så noen snakke om det, skulle bare sjekke.

Affliction er eneste warlockspec som gir spellhit fra talents (ekstra fint til levling :)), maksimalt 10%. Samtidig er shadowbolts fortsatt ~40-50% av dpsen, og disse påvirkes ikke av suppression. Derfor foretrekkes også hitgear av affliction warlocks.

 

Det er dog meget lett å nå hit cap før raids, så, så. Ikke engang heroics. :)

Lenke til kommentar

Vel, litt avhengig av spec og rolle.

 

Til levling er imp en vinner etter 40, utelukkende på grunn av Dark Pact.

Voidtanking til levling <40.

Imp som afflictionspec i 5mans og raids.

Felguard til dps/levling om du først er demonology.

Felhunter og felguard er overlegne til pvp, damage, dispels, debuffs, soul link.

Succubus for en svak crowd control.

Sacrificed succubus for skade. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...