Gå til innhold

Blir det riper på spillene dine pga xbox360?


Daisy Chain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man er så dum at man flytter på maskinen mens en disc står og spinner inne i den så fortjener man vel ikke noe annet.

 

Hvem i all verden er det som gjør slike idiotiske ting? Driver disse menneskene og flytter rundt på sin DVD-spiller eller PC mens de er igang også montro?

Lenke til kommentar
Hvis man er så dum at man flytter på maskinen mens en disc står og spinner inne i den så fortjener man vel ikke noe annet.

 

Hvem i all verden er det som gjør slike idiotiske ting? Driver disse menneskene og flytter rundt på sin DVD-spiller eller PC mens de er igang også montro?

5259029[/snapback]

Såg nettopp en film om det, folk er seriøst dumme spør du meg...

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at mange har fått ripet opp spill også uten å ha rørt maskinen. Ganske tydelig at det skal veldig lite til før det kan skje. Alt som trengs er vel at platen kanskje er litt skjev og når den da spinnes så fort som den gjør på 360 så skjer det nok fort.

 

Eller kanskje det holder at man skumper litt borti bordet den står på. Uansett, det skjer tydeligvis alt for lett. Synes det blir for dumt at man unnskylder MS for dette, skal love dere de jobber med en ny versjon hvor den ikke vil ripe opp spillene like lett.

Lenke til kommentar

Såklart skal man ikke unskylde MS for dette. Men når man behandler konsollen på den måten mens platen er i så sier det seg da selv. De som har fått skadet platen uten å ha rørt den høres litt sært ut. Ingen av mine kamerater har opplevd riper, ingen av de har rørt konsollen.

Lenke til kommentar

Testet nettopp med å rette 360'n fra vertikalt til horisontalt posisjon uten at det skjedde noe med den brente musikk cd'n jeg brukte, men når jeg gjorde det like fort som på filmen på siden du linket til, hørte jeg skrape lyder og cd'n fortsatte å spille.

 

Cd'n ble heller ikke ripet opp, tror jeg hehe. Den var ganske ripet opp fra før, men det var langt ifra slike digre riper som på det filmklippet. Noen som tør å teste ut med 360 spill? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kunne lagd en identisk video med min PS2. For de som tror dette er noe spesielt Xbox360 problem, prøv å skubb dataen din over ende eller rist litt i dvdspilleren mens den driver på med noe.....kan garantere at responsen ikke er bra fra noen av produktene. Det her er ikke produkter som er laget som bilstereoer f.eks.... Det finnes ingen grunn hvorfor en absolut må skifte stilling på konsollet mens en spiller, eller for den del riste konsollen mens den er i gang, og det finnes ingen unnskyldning for den personens idioti når han får plata si skrapa opp på grunn av det.

 

Kan aldri si jeg har hørt om andre tilfeller enn når de har snudd på maskina.

 

Igjen har jeg lyst å se kilde til det du skriver Fedorov.

Lenke til kommentar
Jeg kunne lagd en identisk video med min PS2. For de som tror dette er noe spesielt Xbox360 problem, prøv å skubb dataen din over ende eller rist litt i dvdspilleren mens den driver på med noe.....kan garantere at responsen ikke er bra fra noen av produktene. Det her er ikke produkter som er laget som bilstereoer f.eks.... Det finnes ingen grunn hvorfor en absolut må skifte stilling på konsollet mens en spiller, eller for den del riste konsollen mens den er i gang, og det finnes ingen unnskyldning for den personens idioti når han får plata si skrapa opp på grunn av det.

 

Kan aldri si jeg har hørt om andre tilfeller enn når de har snudd på maskina.

 

Igjen har jeg lyst å se kilde til det du skriver Fedorov.

5295611[/snapback]

 

Kilde? Hva med Dagbladet hvor dette var en stor sak i går. Holder det?

 

Og som du kan lese av kommentaerene, folk er ikke blide på MS. Forståelig nok.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/14/452242.html

Lenke til kommentar
Jeg kunne lagd en identisk video med min PS2. For de som tror dette er noe spesielt Xbox360 problem, prøv å skubb dataen din over ende eller rist litt i dvdspilleren mens den driver på med noe.....kan garantere at responsen ikke er bra fra noen av produktene. Det her er ikke produkter som er laget som bilstereoer f.eks.... Det finnes ingen grunn hvorfor en absolut må skifte stilling på konsollet mens en spiller, eller for den del riste konsollen mens den er i gang, og det finnes ingen unnskyldning for den personens idioti når han får plata si skrapa opp på grunn av det.

 

Kan aldri si jeg har hørt om andre tilfeller enn når de har snudd på maskina.

 

Igjen har jeg lyst å se kilde til det du skriver Fedorov.

5295611[/snapback]

 

Kilde? Hva med Dagbladet hvor dette var en stor sak i går. Holder det?

 

Og som du kan lese av kommentaerene, folk er ikke blide på MS. Forståelig nok.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/14/452242.html

5295621[/snapback]

 

Er det en kilde på at den riper cdene mens den står helt i ro?

 

Får skrive det en gang til da: Idioter, ja idioter, som på død og liv og helse skal vri og vende på en spillkonsoll/dvdspiller som en rubikskube kan ikke forvente noe annet. Det skal akkurat like mye til for å skrape en plate i en PS2 f.eks (som også har mulighet for å stå vertikalt og horisontalt) som det gjør i xbox360.

 

De som er sur fordi di ikke får bytta spillene sine, har ingenting å gjøre enn å slå seg selv i hodet for det står i manualen klart og tydelig at man ikke skal flytte på konsollen med cd/dvd stående i den. Det er faktisk så åpenbart at man skulle tro det var en svenskevits at folk gjør det.

Lenke til kommentar
Kilde? Hva med Dagbladet hvor dette var en stor sak i går. Holder det?

 

Og som du kan lese av kommentaerene, folk er ikke blide på MS. Forståelig nok.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/14/452242.html

5295621[/snapback]

Stor sak. Om at det skjedde hvis folk flyttet Xboxen med drevet igang. So what?

 

Les også det betydelige antall kommentarer som synes det er helt idiotisk å flytte på en konsoll/PC/DVD-spiller mens den er igang. For det er det. Du kan sannsynligvis skyve den sidelengs (i forhold til DVD-drevet) ganske så kraftig før noe skjer. Flytter du den 'på tvers' av DVD'en derimot er det ikke så rart at slike ting skjer; det er vel fysiske begrensninger i hvor langt unna lesehodet/laseren faktisk kan være fra selve DVD'en.

 

Her er forøvrig litt grunnleggende fysikk for de som ikke skjønner hvorfor dette skjer når man flytter på en dings som snurrer 10.000+ ganger i sekundet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

 

Mange sier at de har fått ripet opp spillene selv uten å ha rørt maskinen. En kompis av meg blant annet. Også noen i kommentarene på artikkelen.

 

Uansett, en konsoll burde absolutt tåle at den løftes på uten at spillene blir ødelagt av den grunn. Snakker ikke da om å snu opp ned f.eks, men et lite løft må den faen meg tåle. Hvis ikke burde det stå med stå med store bokstaver på maskinen. Det er en konsoll, ikke en stasjonær PC.

 

Skal love dere MS kommer til å få problemer hvis dette ikke fikses innen den har blitt mer mainstream og havner i hendene hos den litt yngre garde.

Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Synes det er litt morsomt også med hvordan MS pratet om at hvis du snur på maskinen så se hvordan lysene på maskinen endrer vinkel etter hvordan den står.

5295660[/snapback]

Hehe - clutching at straws, eh?

 

Dette er fordi at lysdingsen som angir hvilke kontrollere som er tilkoblet skal være korrekt i forhold til lysene på den enkelte kontroller uavhengig av om konsollen står eller ligger. Link gjerne til et sted der de sier at du skal flytte på den for å se denne effekten mens den står på. For det finnes ikke, som så mange andre ting du hevder å ha sett.

 

Men du, jeg venter fremdeles på svar angående grafikkproblemet på Xbox 360 som du hadde lest om mange steder - blir interessant å se. Altså denne tråden: Rare farger på PGR3.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Dere er patetiske. Får være grenser til forsvaring av MS.

Jeg ser mine innlegg som hetsing av folk som ikke skjønner helt grunnleggende fysiske prinsipper enn forsvaring av MS, men det er jo helt opp til hvordan du tolker det. Og hvis du tror dette ikke kommer til å skje med andre konsoller (lesehastigheten er jo mye høyere nå enn tidligere) så tror jeg du blir skuffet.

5295653[/snapback]

 

Stemmer at det skjer pga lese-hastigheten, men hvor mange tenker over det ? Skal man kreve at alle skjønner det og unnskylde seg med at det står en liten notis i bruksavisen at man ikke må røre den ? Synes ikke det. Da burde det stått på selve maskinen med et stort OBS.

 

Jeg har aldri opplevd riper hverken med DC, PS2, eller Xbox og de har alle blitt behandlet ganske røft. Særlig PS2 fordi den leser platene dårlig så den må jeg ofte snu på for at den skal lese. Men ingen riper av den grunn.

 

Og at dette vil skje på kommende konsoller også tviler jeg på siden PS3 har bluray. Den vil den ikke trenge å spinne i nærheten av like fort som 360 gjør med sine DVD plater. Har hørt PS3 vil ha 2x eller 4x fart. Samme omtrent kunne 360 hatt hvis den hadde hatt HD-DVD f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...