Gå til innhold

Finnes det liv på andre planeter?


Anbefalte innlegg

Quote:


LeD skrev (2002-09-16 16:47):


Det er et sjeldent lysfenomen som ikke er vitenskaplig forklart ennå... Hverken mer eller mindre enn det. Når vi finner årsaken til fenomenet vil det gå inn i rekken sammen med nordlys, lyn, solformørkelse, osv... Disse fenomenene var sikkert også veldig spennende før man fant en vitenskaplig forklaring på dem.


Det er mange fenomener i naturen vi ikke forstår fullt ut, men ting som flyr rundt på himmelen har en tendens til å være ekstra interessante for dem som har god fantasi...


Det står heldigvis fornuftige folk bak Hessdalenprosjektet, så det er håp om at vi får en forklaring på fenomenet. Noen vil kanskje bli skuffet når den kommer?


LeD


Eg kommer ikke til å bli skuffet når de finner svaret på det, For er ikke sikker eg lever når/om de finner et svar. Men ellers er eg enig med deg led. Har les en del på hessdalen.org. :grin:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

når det går ann og utvikkele seg til det vi er i dag, og når en jordklode kan utvikle seg slik..... så går det ann på andre planeter også.... WE ARE NOT ALONE! ;) -er dere klar over hvor mange planeter det egentlig finnes?

det er uuuuuuuendelig...... derfor skal det mye til at det ikke er flere planeter med liv enn denne, når det virkelig er mulig og utvikkle seg på denne måten.

 

-Det er lite sanynelig at vi er alene....Men det er også lite sansynelig at det finnes en verden til som vi kan nåå.... men intet er der umulig.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
En eller annen livsform finnest det helt sikkert. Men vi for håpe at det er noe inteligent det ute, og at de prøver å kontakte oss. Det er for mange planeter til at en slik tilfeldighet ikke kan oppstå.

 

Saa hvorfor har dem ikke kontaktet oss allerede?

 

Er det ikke mer sannsynlig, gitt at det er sannsynlig nok til at du bedoemmer det aa ville inntreffe, at hvis det da var sannsynlig at aliens kom til aa kontakte oss saa hadde dem allerede gjort det?

 

___

"Hobby-kverulering naa ogsaa med logisk setningsstruktur-komprimering".

Lenke til kommentar

Saa hvorfor har dem ikke kontaktet oss allerede?

 

Er det ikke mer sannsynlig, gitt at det er sannsynlig nok til at du bedoemmer det aa ville inntreffe, at hvis det da var sannsynlig at aliens kom til aa kontakte oss saa hadde dem allerede gjort det?

 

_Dersom_ det finnes liv på noen av de milliardene av planeter der ute så er sjansen for at de er på samme utviklingsstadium ganske liten. Sannsynliheten er stor for at de har utviklet seg enten:

A. Kortere

B. Lengre

C. A eller B og i annen rettning.

 

Deres evnen til å ta kontakt gjennom er meningsfyllt kommunikasjonsmåte er usikker og vår evne til å motta disse signalene i en eller annen form er usikker. For alt vi vet kan de ha sendt noen abstrakte telepatiske signaler mot vår jordklode i millioner av år i håp om å oppnå kontakt.

Kanskje er de kommt så langt i sin utvikling, milliarder av år forran oss, at de ser på oss som noen små forhistoriske bakterier uten interesse.

Hele ideen om grønne menn med trekantede hoder bygger på en misforstått oppfattning om at deres eventuelle utvikkling er på samme stadium som vår. For alt vi vet trenger de ikke engang ha en fysisk form eller substans som er innenfor vår fatteevne.

 

 

Det tidsvinduet der vi som menneske het har vært i stand til å ta imot og sende ut signaler er: De siste 50 år. Når man tenker på de millioner av år vi har vært her på denne kloden er de siste 50 årene ikke engang en dråpe i havet.

 

Avstandene ute i rommete er mildt sagt store, så sjansen for at det en dag lander et romskip fra en annen sivilisasjon er nok små. Sjansen for kontakt gjennom en eller annen form for kommunikasjon en gang i fremtiden derimot, den vil jeg si definitivt er til stede.

Lenke til kommentar

Jeg tror det finnes liv på andre planeter rundt om i universet. Det nærmeste livet er sikkert ikke så langt unna som vi skulle tro heller, tror jeg. Jeg mener det er større sjans for at det finnes alternativt liv i universet, enn at det ikke er det. Se bare på Drake's likning.

 

Jeg liker denne tanken, for da får man hvertfall ikke følelsen av at man er helt alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...