Gå til innhold

Finnes det liv på andre planeter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-06 16:05, Dan Hansen skrev:

uhhmm, sier ordet "ironi" deg noe? :smile:


 

Hm.. Skal slå det opp i ordboken.

 

Det er forøvrig usmakelig å spøke med noe så seriøst som statistikk. :smile:

 

Hvis det var de sannsynlighetsberegningene som tilsier at det bør være millioner av bebodde planeter i universet du siktet til, så er de nok litt mer gjennomtenkte enn tannbørsteproblemet ditt. :smile:

 

LeD

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hmmm...

 

Er du sikker på at universet utvider seg? Sånn som jeg har forstått det så bruker vi lys/lys partikler (eller hva det nå heter) for å beregne avstanden mellom planeter seg i mellom og avstanden mellom oss og planeter. De sier de har målt og merket at lyset blir svakere og da antar at de beveger seg fra oss.

 

Det har faktisk nå kommet noen teorier om at det finnes en del forstyrrelser (kosmisk stråling osv. med andre ord. ting jeg ikke har peiling på) der ute som kan lage slike effekter.

 

Mange vil nå sikkert si at det er bevist at blablah ikke stemmer. Men, på en annen måte så var det jo bevist at jorden var flat. Etterhvert som i lærer mer og blir smartere vil vi antaglivis finne ut teorier og "fakta" som motbeviser det vi vet i dag.

 

Det er mange måter å se ting på.

 

Det vi ikke vet, vet vi ikke, og kan vi kan ikke sikkert si at vi vet det! Det vet vi, helt sikkert. :razz:

 

Jeg velger å tro at det er mye vi ikke vet, men en ting tror jeg at jeg vet helt sikkert. Det er at mennesket er dømt til å lage sin egen unnergang. Vi er selv destruktive og ødlegger den planeten vi bor på. Vi bruker opp alle resursene våre, går til neste sted og bruker de opp der også. Det er kun en annen livsform på denne planeten som vi deler denne defenisjonen med og det er VIRUS. Ergo - mennesket er et virus!

 

(ikke ta alt helt seriøst da :razz: )

Lenke til kommentar

Universet utvider seg. Utvider seg er bare en sånn, enkel forklaring på at Big Bangs første lys brer seg utover det tomme. (Hva er det tomme?)

 

Men et fakta jeg synes er facinerende når det gjelder størrelsen på universet er:

 

Hver dag treffes jorden av over 100 "pulser" fra Supernovaer. (Supernovaer er ufattelig store eksplosjoner bla bla...)

 

"Pulsene" fra supernovaer konsentreres i en kjempe stråle som går som en strek gjennom universet. fex, ene til høyre og andre til venstre, dvs at det skal mye til for at denne strålen skal treffe akkurat VÅR jord. Vi ser ikke eksplosjonene, men kommunikasjon og andre greier kan bli slått ut.

 

100 dagen... tenk hvor MANGE supernovaer som sprenges i sekundet... Det er sikkert PETA tall...

 

 

:???: :???:

_________________

hypnose.gif

Gi meg dine penger.

 

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-09-07 02:08 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LeD: Hva er egentlig din mening? Tror du, eller tror du ikke det finnes liv på andre planeter?

 

Du snakker om naturlover, men min mening er at ALT kan manipuleres. Jeg husker ikke hvor jeg hørte om det, men tror det var vi menn. Der skrev de om en gruppe forskere som hadde klart å lage en tunell (ikke sikker på lengden, eller hva den besto av utvendig/innvendig) men der hadde de prøvd å sende gjennom noe (partikkel? lys? er ikke sikker) og dette hadde komt ut x antall nano sekund FØR det ble sendt inn. Det reiste altså tilbake i tid.

 

Vi har 3 dimensjoner som mennesket snakker om. X Y og Z om du tegner et skjema, alle disse 3 dimensjonene kan vi manipulere ved hjelp av en av menneskenes oppfinnelser "Gravemaskinen". "Snart" vil vi også oppfinne en "gravemaskin" som manipulerer den 4 dimensjonen nemlig tid.

 

LeD, jeg håper du ikke ser på dette som et angrep på deg, for det var ikke ment sånn, jeg deler bare mine synspunkter :wink:

 

MVH

Kenneth Lorgen

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 11:06, skrev SkyFish:

LeD: Hva er egentlig din mening? Tror du, eller tror du ikke det finnes liv på andre planeter?


 

Jeg "tror" ikke noe som helst. Om folk "tror" at det finnes grønne menn, nisser eller at Jesus lever interesserer meg like mye som siste nytt om hvalen Keiko.

 

Jeg forholder meg bare til vitenskapelige teorier. Jeg vet ikke om det finnes liv på andre planeter, og det gjør ikke du heller.

 

Jeg er heller ikke noen ekspert på området, men presenterer bare noen teorier som jeg har lest om og prøver å diskutere utifra det lille jeg vet.

 

Quote:


Du snakker om naturlover, men min mening er at ALT kan manipuleres. (...)


 

Mange oppdagelser vil gjøres i framtiden. Vi vil finne opp ny teknologi som er utenkelig i dag. Og enkelte teorier som vi ser på som sannsynlige i dag vil måtte forkastes eller revideres.

 

Men min oppfatning er at det finnes grunnleggende lover i naturen, som vi ikke kan bryte eller endre, og at vi kjenner enkelte av disse i dag.

 

For å returnere til det opprinnelige spørsmålet: En teori (se min første post) tilsier at det er svært sannsynlig at det finnes utallige andre planeter med liv. Husk at alle disse ikke er "like gamle" som oss. Det fantes planeter med liv millioner av år før jorden ble til, og liv vil oppstå millioner av år etter at jorden er knust til støv.

 

La oss anta at det er mulig, som du sier, at vi en gang kan reise i tid og rom som vi vil. Hvorfor har ingen livsformer som levde lenge før oss utviklet slik teknologi, og kolonisert jorden for lenge siden? Dersom lange romreiser hadde vært så enkelt som i StarTrek, og det finnes liv på andre planeter, ville dette ha skjedd...

 

Du må altså velge; enten liv på andre planeter, eller at "alt" blir mulig. :smile:

 

Quote:


LeD, jeg håper du ikke ser på dette som et angrep på deg, for det var ikke ment sånn, jeg deler bare mine synspunkter :wink:


 

Jeg ser det selvsagt ikke slik.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Jimmy Pop skrev (2002-09-16 12:54):

Quote:


Killer_DT skrev (2002-09-16 12:35):

Du er full av drit....(hehe)


 

Saklig, som alltid, Hr. Killer
guy_handsacrossamerica.gif

 

 

Jeg gadd ikke forklare alt den løken sier galt! Det er stress, dere kan bare stole på meg når jeg sier at det var noen ganske heavy og sterkt overbevisende argumenter jeg kunne kommet med hvis jeg hadde giddet å skrive dem...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 13:22, skrev Killer_DT:


Jeg gadd ikke forklare alt den løken sier galt! Det er stress, dere kan bare stole på meg når jeg sier at det var noen ganske heavy og sterkt overbevisende argumenter jeg kunne kommet med hvis jeg hadde giddet å skrive dem...


 

Ahh.. Du mener romskipet av bjørkeved som du har bygget i din egen hobbykjeller, etter direkte instruks fra utenomjordiske vesener som du har jevnlig telepatisk kontakt med? Du vet at jeg har bevis for at dette, men jeg gidder ikke å skrive mer nå. Regner med at de fleste stoler på meg, selv om jeg er "full av drit".

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 11:31, skrev LeD:


La oss anta at det er mulig, som du sier, at vi en gang kan reise i tid og rom som vi vil. Hvorfor har ingen livsformer som levde lenge før oss utviklet slik teknologi, og kolonisert jorden for lenge siden? Dersom lange romreiser hadde vært så enkelt som i StarTrek, og det finnes liv på andre planeter, ville dette ha skjedd...


Du må altså velge; enten liv på andre planeter, eller at "alt" blir mulig. :smile:


 

Vi har jo utallige rapporter om folk som har sett "UFO'er" og jeg er ikke så dum jeg tror på alt jeg hører, mange av disse er nok bare ballonger med te-lys i, men jeg mener vi har fått besøk, men hvorfor har de ikke tatt kontakt? Aner ikke.

 

Men det med at det finnes liv på andre planeter kan jeg godt si jeg "vet", selv om du krysser av 6 tall på en lottokupong og leverer den inn har du større sjanse på å vinne 7 rette enn at vi skulle vær de eneste levende organismene i universet.

 

Kanskje er vi en av de som har kommet lengst i utviklingen også? Universet er jo ikke så "gammelt". Men ikke vet jeg.

 

MVH

Kenneth Lorgen

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 14:10, skrev SkyFish:


jeg mener vi har fått besøk, men hvorfor har de ikke tatt kontakt? Aner ikke.


 

"De" burde ha vært her og kolonisert jorden lenge før dinosaurene kom til verden... "De" kjører ikke rundt i X-Files-romskip og mishandler kyr.

 

Quote:


Men det med at det finnes liv på andre planeter kan jeg godt si jeg "vet",...


 

Utifra dagens teorier er dette slett ikke usannsynlig. Men mange faktorer er usikre. Vet du noe som jeg ikke vet?

 

Quote:


Kanskje er vi en av de som har kommet lengst i utviklingen også? Universet er jo ikke så "gammelt". Men ikke vet jeg.


 

Jo, universet er "så gammelt". Millioner av år før jorden ble til, hadde andre jorder allerede vært tilintetgjort i millioner av år.

 

Dersom vi "vet" at det finnes sivilisasjoner på andre planeter, så "vet" vi også at millioner av disse døde ut for millioner av år siden. Dersom disse hadde StarTrek-romskip ville de ha kolonisert jorden (og resten av galaksen) lenge før dinosaurene brølte...

 

Det er altså ett eller annet som er galt et sted.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


LeD skrev (2002-09-16 14:05):

Ahh.. Du mener romskipet av bjørkeved som du har bygget i din egen hobbykjeller, etter direkte instruks fra utenomjordiske vesener som du har jevnlig telepatisk kontakt med? Du vet at jeg har bevis for at dette, men jeg gidder ikke å skrive mer nå. Regner med at de fleste stoler på meg, selv om jeg er "full av drit".


LeD


 

Her ser vi alle hvor konstruktiv LeD kan være!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 16:32, skrev Kjetil Lura:

Har noen lest på denne siden og kan noen prøve å forklar hva det er for noe.


 

Det er et sjeldent lysfenomen som ikke er vitenskaplig forklart ennå... Hverken mer eller mindre enn det. Når vi finner årsaken til fenomenet vil det gå inn i rekken sammen med nordlys, lyn, solformørkelse, osv... Disse fenomenene var sikkert også veldig spennende før man fant en vitenskaplig forklaring på dem.

 

Det er mange fenomener i naturen vi ikke forstår fullt ut, men ting som flyr rundt på himmelen har en tendens til å være ekstra interessante for dem som har god fantasi...

 

Det står heldigvis fornuftige folk bak Hessdalenprosjektet, så det er håp om at vi får en forklaring på fenomenet. Noen vil kanskje bli skuffet når den kommer?

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...