Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har endeleg fått svar frå Telenor etter henvendelse både pr. mail og telefon. Dei seier driftsavdelinga er klar over feilen og at den vil bli retta, har dessverre ikkje fått noko feilrettingstidspunkt.

Ville kanskje annta at hvis det er for liten kapasitet i selve "hovednettet", er det ikke noe man kan rette over natta ;-)

Lenke til kommentar

5285303[/snapback]

 

 

Tafjord Mimer leverer visstnok i Tromsø. Noe å tenke på... :)

5285467[/snapback]

 

 

Hehehehe alle andre plasser enn på sunnmøre bruker Mimer Telenor sine linjer og utstyr. ikke å anbefale.. men viss mimer leverer med sitt utstyr og egne linjer er det å anbefale.. kjempe service... tar 2-3 ring på telefonen og du har svar :p i for hold til andre :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg har samme problemet. Kommer meg ikke inn på spill-serverne etter ca. kl 1900.

Jeg har også kontaktet Telenor, fikk bare til svar at de skulle oppgradere linjen min fra 2Mbps til 3Mpbs innen 2 uker. Hmm

Da hjelper det lite når jeg bare får:: Nedlastningshastigheten din er 240 kbits/sekund

 

:(

Lenke til kommentar

En kunngjøring: Etter å ha vært altfor trofast Telenor-kunde i mange år har jeg akkurat snakket med en svært hyggelig kundebehandler hos Bluecom: De har egen sentral som gjelder meg og kunne skaffe 6Mb/s på samme linje som Telenor begrenser til 2Mb/s.(I hele dag har jeg forøvrig ligget på ca 300kb/s). Så på nyåreret er jeg kunde hos Bluecom. Gå hen og går likeså!

Lenke til kommentar

Fytte rakkern, nå er det så ille som det aldri har vært. Hastigheten er nede på ISDN-nivå. Ringer brukerstøtte, de gir meg et referansenummer og setter meg over til "noen som kan hjelpe meg bedre"... havner i ny ventekø og får beskjed om at forventet ventetid er ca 33 minutter! Ord kan ikke beskrive hvor forbannet jeg er nå...

Lenke til kommentar
Fytte rakkern, nå er det så ille som det aldri har vært. Hastigheten er nede på ISDN-nivå. Ringer brukerstøtte, de gir meg et referansenummer og setter meg over til "noen som kan hjelpe meg bedre"... havner i ny ventekø og får beskjed om at forventet ventetid er ca 33 minutter! Ord kan ikke beskrive hvor forbannet jeg er nå...

5290219[/snapback]

 

 

 

Hehe...latterlig. Samme beskjed jeg fikk tidligere idag...Nå har jeg også dårligere hastighet enn noensinne. LES: 200Kbit/s ned på en 4mbit linje..

 

MEN LES DETTE:

 

Samtidig har vi en 4400 linje fra BlueCom på jobb og her har vi 4370 kbit/s nå. Og ringer du til Bluecom svarer de på telefon eller kun kort tid. (4-5 ring).

Så mitt råd er som følger, skaff deg internet fra en lev. som ikke bruker Telenor sine sentraler som f.eks BlueCom som bruker Catch sine sentraler.

 

PS: Er ikke ansatt hos BlueCom.

 

- frank -

Lenke til kommentar

Det er faktisk bare å være konsekvent og vise forbrukermakt. Dersom ISP ignorerer meg, er det bare å velge noen andre som kan gi meg det samme produktet. Til lavere pris og med større interesse av å tilfredstille meg som forbruker. Valget er der...(og jada, det tok alt for lang tid før jeg oppdaget det selv...)

Lenke til kommentar

En tekniker på brukerstøtte hos Telenor gikk langt i å bekrefte det alle tror, at denne feilen ikke blir rettet med det første, rett og slett fordi årsaken er sprengt kapasitet. Jeg foreslo at de gikk tilbake til de gamle hastighetene, fordi folk flest vil foretrekke en stabil og god linje som de hadde, foran det uakseptable produktet vi nå får servert gjennom det slitne kobbernettet de har. Det var han jo enig i, og antydet at det _kunne_ bli en nødløsning. Jeg sa videre at mange andre er i samme situasjon, og mange vurderer nå sterkt å bytte leverandør. Svaret jeg fikk var en litt forståelsesfull latter, og så sa vedkommende at hvis mange nok bytter på grunn av dette, så blir det nok fortgang i sakene. Altså, inntil videre later det ikke til at de stresser ræva av seg for å gi kundene det de skal ha. Heller ikke kan de gi noe anslag om når produktet er i samsvar med avtalen vi alle har inngått. Som han sa, alt må oppgraderes, og man trenger jo ikke være medlem av Mensaklubben for å skjønne at en slik oppgradering ikke er gjort over natta.

 

Konklusjonen er i alle fall at jeg bytter. Jeg har snakka med en hyggelig selger (dah..!) hos NGT, og han sier de har bygd ut egne sentraler i Tromsø, slik at kapasiteten er god nok i massevis i lang tid fremover (legg til en spade salt, dette var en over gjennomsnittet hyggelig og ivrig selger). Jeg er klar over at noen har hatt ugreie erfaringer med NGT kundeservice, men nå satser jeg alt på ett kort, og velger altså å bytte til de. I tillegg får jeg litt mer hastighet for litt mindre penger.

 

(Minner meg selv på å si opp fasttelefonen fra Telenor samtidig...)

 

:)

Endret av Radial
Lenke til kommentar

La oss alle innse det. Telenor har store problemer for tiden. Store problemer.

 

Jeg har hatt telenor som internett leverandør i 4 år nå, og har egentlig aldri hatt noen store problemer før. Jeg forstår jo selvfølgelig at de vil få problemer av og til,men den siste måneden har det gått kontinuerlig i sneglefart.

 

Det som irriterer meg mest, er holdningen til Telenor (kundeservice) Jeg har nå hatt kontakt med telenor kundeservice 5 ganger for å opplyse dem om problemene som foregår på linjen. Ok,litt ventetid må man vel kanskje tåle? Men å sitte i 20-30 minutter, for å få snakke med en konsulent som kan meget lite, for å så vente på en teknikker i nye 30 minutt, er for meg dårlig kundeservice. Men, det er ikke nok med bare ventetiden. Det som irriterer meg aller mest, er behandlingen som teknikerne gir. "Ok, vi kjører en linjesjekk nå, kan ta noen minutter, få mobilnr. ditt, så ringer vi deg opp igjen!". Ok,tenker jeg, dette høres jo bra ut. Minuttene går, jeg venter og venter. Hører jeg noe mer fra telenor kundeservice? Nei. Dette irriterer meg grenseløst. Hvilken kundebehandling er dette? Toppen av kranskekaken er vel at dette har skjedd meg hele 3 ganger på rad. (!) Dette er jo meget utrolig, og en god prestasjon av telenor. Mener de virkelig, at jeg skal sitte i nesten 1 time og betale rundt 40 kr,for å bli "LURT" på denne måten? Hallo.

 

Skal også nevnes at kunnskapen til noen hos telenor kundeservice er så som så. En mente at jeg vistnok drev med fildeling, og at dette var probelemet til at jeg, samtidig som nesten hele nord-norge slet med hastigheten, hadde altfor lav hastighet. Var også en tekniker som spurte meg om nix.no var en utenlandsserver,når jeg nevnte at responstiden min dit var over 200 ms.

Lenke til kommentar

Tok mot til meg tidligere i kveld og ventet en halvtime på svar fra teknisk i Telenor. Jeg innledet med å antyde at ventetiden hadde sin årsak i at veldig mange ringte og klaget over det samme. Stakkeren, som tydelig var instruert fra sine høyere sjefer, påstod at jeg kun var den andre(!) som klaget denne kvelden. Prosedyren videre var så å laste ned den fila fra der og der. "Joda, du har 150kb/s og skulle egentlig ha 2000. Skal melde fra, på torsdag skal alt være i orden." Noen som har hørt lignende? Nå sitter jeg her, en tidlig morgen, i fred og ro med fulle 2Mb/s. Alle har skjønt at oppgraderingen i det siste med et gammelt kobbernett som ikk tåler det har ført til elendighetn. Telenor kan selvsagt ikke innrømme det, det ville være ren katastrofe. I mellomtiden prøver i alle fall jeg ny ISP...

Lenke til kommentar

Joda, er nok krisestemning hos telenor i disse dager... Er egentlig litt rart at ingen aviser har tatt opp dette, de kommer kun med svadaen som telenor gir i sine pressemeldinger..

 

Da jeg snakket med dem så ville dem naturlig nok ikke innrømme/fortelle hva feilen var, eller dem stiller seg helt uforstående til at det er noe problem i det hele tatt...

Dem sier bare at det blir fikset... Men 3 uker uten nett er egentlig uholdbart..

Lenke til kommentar

Jau i går tok det helt av. Jeg spiller gangske mye WoW og Bf2 og i går var linja mi helt til helvete. Tok test på itavisen.no og fikk 150-300kbit/s og skal egenlig ha 4000kbit/s ettersom linja mi er 4000/400 men har bare brukt å få 3700kbit/s. Men dæven jeg skal ringe i dag å flabbe , hver jevla helg de siste 3 uker har linja mi vært helt søppel. Jeg har hatt telenor adsl nå i 4år og aldri opplevd så hær mye trøppel. Tror jeg må seriøst finne meg ei ennen isp hvis ikke det sjeper seg fort.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Vi er flere i samme båt skjønner jeg. Jeg er fra Finnsnes og er helt avhengig av Enemy Territory :dribble:

MTU-link er min isp, og problemet er jo det samme som alle tidligere innlegg,lav ping og lav hastighet..

Og mtu link leier jo linje av Telenor,og har et visst inntrykk av at kunder fra andre isp`r kommer sist i rekken når feil oppstår.

Har gått grundig gjennom andre isp`r og tror Bluecom er rett valg for meg(hvis det er en smule sannhet i hva de sier på sakgsavdelingen da).

De har eget linjenett,ikke noe innblanding fra Telenor...

Så fra over nyåret er jeg kunde hos Bluecom..

 

siste nytt: Telenor skal ha fixet problemet nå,og alt skal være i orden iflg en tekstmelding kundeservice har sent ut :hmm:

 

men uansett for sent for min del,fikk ikke muligheten til å være med i sluttspillet på Warleagues...så screw alle isp`r som bruker Telenors linjer.

Lenke til kommentar
siste nytt: Telenor skal ha fixet problemet nå,og alt skal være i orden iflg en tekstmelding kundeservice har sent ut :hmm:

5292241[/snapback]

 

 

*host* Tull&tøys *host*

 

Det tviler jeg på. Sist jeg fikk tekstmelding, så kom denne lett insinuerende beskjeden: "Vi har gjort feilsøking og har ikke kunnet finne noen feil på Telenors utstyr", som om dette er en brukerfeil. Latterlig.

 

Nei, har bestemt meg for å bytte isp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...