Gå til innhold

Da pakket jeg bort min 360


Fedorov

Anbefalte innlegg

Første skuffet tråden ? :!:

 

Etter å ha spilt mine 3 spill, PGR3, Kameo og Condemned i et par timer på min vanlige TV med RGB scart fant jeg ut at dette ikke var nok ikke så lurt kjøp allikevel.

 

Nå skal det sies at jeg begynner nok å bli lei spilling generelt, men håpte at 360 skulle få opp gløden litt. Men ble raskt tydelig at ihvertfall uten HDTV så er det akkurat det samme som før.

 

Spillene ser virkelig ut som Xbox spill på vanlig tv. PGR3 ser skremmende lite bedre ut enn PGR2. Og etter å ha spilt PGR3 en stund prøvde jeg Rallisport Challenge 2 til Xbox og jammen så det ikke ganske mye bedre ut enn PGR3 faktisk. 60fps hjelper noe helt utrolig på grafikken og gameplayet. Flyter så mye bedre.

 

Kameo ser jo bra ut forsåvidt men ser det særlig bedre ut en Conker på Xbox f.eks? Vil ikke si det, veldig likt.

 

Condemned ble jeg også selvsagt skuffet over, grafikkmessig var det ikke så mye å skryte av, ser ut som et middels PC spill. Half Life 2 på Xbox imponerte meg faktisk mer.

 

Vil poengtere at jeg ikke klager over maskinen (bortsett fra at den bråker aldeles for mye) er bare litt bitter etter å ha punget ut en del tusen bare for å finne ut at jeg gikk lei på et par timer, noe jeg fryktet. Er vel på tide å legge spillkontrollene på hylla tenker jeg.

 

Håper dere andre koser dere ihvertfall. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje vore ein ide å lese nokre anmeldelser og tilbakemeldinger om spela og konsollen før du gjekk til innkjøp.

 

Første generasjons spel utnytter sjeldan konsollen til det fulle. Det er og begrensa kor mykje nytt ein kan presse inn i eit bilspel.

 

Men det er du generelt lei spel, så skader det nok ikkje med ei lita pause.

Lenke til kommentar
Fedorov: Tror kanskje du hadde litt for høye forventninger i tillegg til at du er utbrent som spiller:D

5242860[/snapback]

 

Er nok riktig det. Ihvertfall det siste, hehe. Men jeg har jo sett 360 på HDTV og da ble jeg ganske imponert. Det er en veldig stor forskjell, trodde ikke det skulle se så mye dårligere ut på vanlig tv. Så får nok ta en pause fra spillingen og ta en titt igjen når jeg eventuelt har en HDTV.

Lenke til kommentar
Fedorov: Tror kanskje du hadde litt for høye forventninger i tillegg til at du er utbrent som spiller:D

5242860[/snapback]

 

Er nok riktig det. Ihvertfall det siste, hehe. Men jeg har jo sett 360 på HDTV og da ble jeg ganske imponert. Det er en veldig stor forskjell, trodde ikke det skulle se så mye dårligere ut på vanlig tv. Så får nok ta en pause fra spillingen og ta en titt igjen når jeg eventuelt har en HDTV.

5242900[/snapback]

 

Eventuelt kan du bruke 200-300 kr på den HD VGA kabelen og koble 360 til en PC monitor. :)

Lenke til kommentar
Fedorov: Tror kanskje du hadde litt for høye forventninger i tillegg til at du er utbrent som spiller:D

5242860[/snapback]

 

Er nok riktig det. Ihvertfall det siste, hehe. Men jeg har jo sett 360 på HDTV og da ble jeg ganske imponert. Det er en veldig stor forskjell, trodde ikke det skulle se så mye dårligere ut på vanlig tv. Så får nok ta en pause fra spillingen og ta en titt igjen når jeg eventuelt har en HDTV.

5242900[/snapback]

 

Eventuelt kan du bruke 200-300 kr på den HD VGA kabelen og koble 360 til en PC monitor. :)

5243049[/snapback]

 

 

Edit: Hvordan vil dette HD/VGA greiene bli på en 17 tommers LCD skjerm? er av typen NEC model 1770NX, er veldig fornøyd med skjermen, er den jeg bruker til PC'en. Hva vil forskjellen blir fra en vanlig 32 tommers widescreen tv? bortsett fra størrelsen? vært å teste?

 

En ting til, at siden skjermen allerede er koblet til PCen min via en DVI kabel, men den har også en VGA utgang som ikke er i bruk siden jeg ikke bruker den, hvordan vil skjermen finne ut forskjellen på pcen og xboxen? hvis noen skjønte hva jeg prøvde å si :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

heisann. jeg har ikke xbox 360 selv enda , men den kommer....

 

Hvis du er skuffet er det pga grafikken forstår jeg. selve xboxen360 er et vidunder av en maskin, den har potensiale så det holder i bøtter og spann.. men tenk på de stakkars spillutviklerne, de har ikke hatt lange tiden på seg... men det kommer. ta tiden til hjelp... spillene vil bli bedre og bedre, tenk på fks elderscrolls 4:oblivion, tror det vil imponere, hvis du liker den slags spill da.... selv skal jeg ha det på pc, da mus er det eneste som duger i fps spill for min del..

For all del ikke selg xboxen, det vil du sikkert angre på, jeg gjorde det samme med ps2 en min, kjøpte en ny etter et år:)

 

la oss si det enkelt xbox 360 er forut sin tid, maskinene er det ingenting i veien med, det er spillene som er i utviklingsfasen enda...

 

Og hdtv, det blir billigere og billigere med lcd tv'er, vent til uti neste år engang så tror jeg du ikke du vil angre på at du kjøpte xbox 360.

 

selv om jeg ikke har xbox 360 enda er dette min personlige mening... tror ikke det er så langt fra virkeligheten, min oppfatning hvertfall.

Lenke til kommentar
Kameo ser jo bra ut forsåvidt men ser det særlig bedre ut en Conker på Xbox f.eks? Vil ikke si det, veldig likt.

5242674[/snapback]

 

Det man må tenke på, er at selv om det i dette spille ikke ser sååå enormt mye bedre ut, viser dette spille ufattelig mye detaljer på skjermen, som andre spill løser med en backdrop. Feks alle dragene i bakgrunnen på starten, og flere steder i spillet. Sier ikke at dette gjør så mye med DETTE spillet, men det viser litt av potensialet vi kan se i senere titler (grafisk sett)

Lenke til kommentar
Fedorov: Tror kanskje du hadde litt for høye forventninger i tillegg til at du er utbrent som spiller:D

5242860[/snapback]

 

Er nok riktig det. Ihvertfall det siste, hehe. Men jeg har jo sett 360 på HDTV og da ble jeg ganske imponert. Det er en veldig stor forskjell, trodde ikke det skulle se så mye dårligere ut på vanlig tv. Så får nok ta en pause fra spillingen og ta en titt igjen når jeg eventuelt har en HDTV.

5242900[/snapback]

 

Eventuelt kan du bruke 200-300 kr på den HD VGA kabelen og koble 360 til en PC monitor. :)

5243049[/snapback]

 

 

Edit: Hvordan vil dette HD/VGA greiene bli på en 17 tommers LCD skjerm? er av typen NEC model 1770NX, er veldig fornøyd med skjermen, er den jeg bruker til PC'en. Hva vil forskjellen blir fra en vanlig 32 tommers widescreen tv? bortsett fra størrelsen? vært å teste?

 

En ting til, at siden skjermen allerede er koblet til PCen min via en DVI kabel, men den har også en VGA utgang som ikke er i bruk siden jeg ikke bruker den, hvordan vil skjermen finne ut forskjellen på pcen og xboxen? hvis noen skjønte hva jeg prøvde å si :p

5243083[/snapback]

 

Det vil bli veldig bra. Du får full 720p HD oppløsning med den. Forskjellen fra en HDTV vil ikke være annet enn størrelsen.

 

edit, grunnen til at jeg ikke gjør er fordi jeg har bare en gammel 15" crt med bare en vga inngang og jeg trenger den til PC`en min. Og 15" fullskjerm blir for kjipt å spille på uansett oppløsning. ;)

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Edit: Hvordan vil dette HD/VGA greiene bli på en 17 tommers LCD skjerm? er av typen NEC model 1770NX, er veldig fornøyd med skjermen, er den jeg bruker til PC'en. Hva vil forskjellen blir fra en vanlig 32 tommers widescreen tv? bortsett fra størrelsen? vært å teste?

 

En ting til, at siden skjermen allerede er koblet til PCen min via en DVI kabel, men den har også en VGA utgang som ikke er i bruk siden jeg ikke bruker den, hvordan vil skjermen finne ut forskjellen på pcen og xboxen? hvis noen skjønte hva jeg prøvde å si :p

5243083[/snapback]

 

Det vil bli veldig bra. Du får full 720p HD oppløsning med den. Forskjellen fra en HDTV vil ikke være annet enn størrelsen.

 

edit, grunnen til at jeg ikke gjør er fordi jeg har bare en gammel 15" crt med bare en vga inngang og jeg trenger den til PC`en min. Og 15" fullskjerm blir for kjipt å spille på uansett oppløsning. ;)

5243212[/snapback]

 

 

Skulle kansje testet det ut da ja.

En ting, prøver igjen, siden allerede det er koblet i en DVI kabel som da er til pcen min, i alt har skjermen min en DVI ingang og en VGA ingang som sakt DVI ingangen er i bruk, hvis jeg kobler Xbox 360 til VGA ingangen, hvordan vil det virke? jeg må vel ikke koble av og på DVI kabelen for vær gang jeg skal byttet mellom PCen og Xboxen? hvordan vil skjermen skjønne hvem som er hva?

 

Edit: Hvordan blir det med lyd egentlig? for LCD skjermen min har desverre ingen slike uttak som den røde og hvite passer i, bruker nemlig headset til pc, men har jo et logitech høytalere system som er for pc som støver ned i skapet mitt, og om jeg husker rett så bruker den slike uttak? hmm:

 

 

Edit: Eg fjerna litt unødvendig quouting for å gjere ting litt meir oversiktleg-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Første skuffet tråden ?  :!:

 

Etter å ha spilt mine 3 spill, PGR3, Kameo og Condemned i et par timer på min vanlige TV med RGB scart fant jeg ut at dette ikke var nok ikke så lurt kjøp allikevel.

 

Nå skal det sies at jeg begynner nok å bli lei spilling generelt, men håpte at 360 skulle få opp gløden litt. Men ble raskt tydelig at ihvertfall uten HDTV så er det akkurat det samme som før.

 

Spillene ser virkelig ut som Xbox spill på vanlig tv. PGR3 ser skremmende lite bedre ut enn PGR2. Og etter å ha spilt PGR3 en stund prøvde jeg Rallisport Challenge 2 til Xbox og jammen så det ikke ganske mye bedre ut enn PGR3 faktisk. 60fps hjelper noe helt utrolig på grafikken og gameplayet. Flyter så mye bedre.

 

Kameo ser jo bra ut forsåvidt men ser det særlig bedre ut en Conker på Xbox f.eks? Vil ikke si det, veldig likt.

 

Condemned ble jeg også selvsagt skuffet over, grafikkmessig var det ikke så mye å skryte av, ser ut som et middels PC spill. Half Life 2 på Xbox imponerte meg faktisk mer.

 

Vil poengtere at jeg ikke klager over maskinen (bortsett fra at den bråker aldeles for mye) er bare litt bitter etter å ha punget ut en del tusen bare for å finne ut at jeg gikk lei på et par timer, noe jeg fryktet. Er vel på tide å legge spillkontrollene på hylla tenker jeg.

 

Håper dere andre koser dere ihvertfall.  :thumbup:

5242674[/snapback]

 

Hehe, jeg skjønner hva du mener. Jeg har bare en RCA-kabel til min 37" LCD-tv. Det ser grusomt ut!

 

Klarer ikke vente til Monster compo-kabelen kommer neste uke!

Lenke til kommentar
Første skuffet tråden ?  :!:

 

Etter å ha spilt mine 3 spill, PGR3, Kameo og Condemned i et par timer på min vanlige TV med RGB scart fant jeg ut at dette ikke var nok ikke så lurt kjøp allikevel.

 

Nå skal det sies at jeg begynner nok å bli lei spilling generelt, men håpte at 360 skulle få opp gløden litt. Men ble raskt tydelig at ihvertfall uten HDTV så er det akkurat det samme som før.

 

Spillene ser virkelig ut som Xbox spill på vanlig tv. PGR3 ser skremmende lite bedre ut enn PGR2. Og etter å ha spilt PGR3 en stund prøvde jeg Rallisport Challenge 2 til Xbox og jammen så det ikke ganske mye bedre ut enn PGR3 faktisk. 60fps hjelper noe helt utrolig på grafikken og gameplayet. Flyter så mye bedre.

 

Kameo ser jo bra ut forsåvidt men ser det særlig bedre ut en Conker på Xbox f.eks? Vil ikke si det, veldig likt.

 

Condemned ble jeg også selvsagt skuffet over, grafikkmessig var det ikke så mye å skryte av, ser ut som et middels PC spill. Half Life 2 på Xbox imponerte meg faktisk mer.

 

Vil poengtere at jeg ikke klager over maskinen (bortsett fra at den bråker aldeles for mye) er bare litt bitter etter å ha punget ut en del tusen bare for å finne ut at jeg gikk lei på et par timer, noe jeg fryktet. Er vel på tide å legge spillkontrollene på hylla tenker jeg.

 

Håper dere andre koser dere ihvertfall.  :thumbup:

5242674[/snapback]

 

 

Er jo det jeg har sagt hele tida !! På tide å høre på hva FAKTISKE BRUKERE (personer) opplever ikke såkalte 'eksperter' KJØP EN HD SKJERM FØRST ! Det er tross allt Next Generation vi snakker om. Jeg vet ikke om jeg gidder å kjøpe en Xbox 360 nå med det samme, venter heller til Mars/April da det kommer BRA spill. Launch tittlene er virkelig skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...