Gå til innhold

Bråker 360 mye?


Prebo

Anbefalte innlegg

Litt av en PC du har da gitt. Nei, har levert tilbake. Og ikke lat som jeg er den eneste som klager over den høye lyden. Det er noe av det folk klager mest over. Ingen konsoll har noengang vært i nærheten av å bråke så mye. Du finner deg i det, flott.

5247225[/snapback]

Jepp....

Jeg spiller med den på fanget heller. Det er en 3-4 meter mellom meg og tv/xboxen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synnest ikke den bråker mye, eneste jeg kan sette fingen på er dvdspilleren som bråker litt, men ABSOLUTT ikke noe jeg bryr meg om. Men så er jeg vant fra før med en ps2 med skeiv vifte og en pc med 3,2ghz prescott (PrescHOT)

Når jeg spiller f.eks cod2 på pcn med alt på maks så kjører viftene i pcn så jævlig at jeg nesten ikke klarer tenke. Så jeg tror ikke jeg har så fisefine ører som de av brukerne her som har levert tilbake boxen bare pga. støy! :nei:

 

edit:leif

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at det er forskjell på konsollene? Jeg vet at folk oppfatter støy ulikt, men her er det jo _helt_ ulike meninger. Kan jo hende at det er en feil på noen av temperatursensorene, eller at microsoft har benyttet en annen type vifter på noen av konsollene.

 

 

 

Selv har jeg ikke fåt sjekket, siden jeg er en av de sikkert ti uheldige i norge som har fått en 360 som ikke funker. :hrm:

Lenke til kommentar
Kan det tenkes at det er forskjell på konsollene? Jeg vet at folk oppfatter støy ulikt, men her er det jo _helt_ ulike meninger. Kan jo hende at det er en feil på noen av temperatursensorene, eller at microsoft har benyttet en annen type vifter på noen av konsollene.

 

 

 

Selv har jeg ikke fåt sjekket, siden jeg er en av de sikkert ti uheldige i norge som har fått en 360 som ikke funker.  :hrm:

5247446[/snapback]

 

Det er ikke viftene som bråker men DVDen... Når du driver på dashboardet er den jo nesten musestille, fordi dvdn ikke går...

Lenke til kommentar
Syntes ikke det gjør noe at det kommer litt bråk. Hører ikke det når jeg spiller uansett... Må jo ha litt høy lyd!:)

 

MEN, jeg har lagt merke til at når jeg legger den Xboxen så bråker den en del mindre enn når den står oppreist. Vetikke om det kun er tilfelle hos meg.

5247982[/snapback]

 

samme her. den bråker bittelitt mindre når den ligger.

 

en annen ting: det er 2x 60mm vifter i xboxen ikkesant? så hvis jeg kjøper 2x 60x60x25mm PAPST vifter, vil det funke å sette dem inn da?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, ingen som har benektet at den bråker, men har du _litt_ lyd på tv'en/surrounden/whatever så hører man det ikke. Og hos meg er det viftene som bråker ikke dvd'en. Helt musestille på dashbordet, men med en gang et spill kommer igang kjøres også viftene på fullt.

 

Det m.a.o. ikke lurt å spille på Xbox360 uten lyd.

Lenke til kommentar
Syntes ikke det gjør noe at det kommer litt bråk. Hører ikke det når jeg spiller uansett... Må jo ha litt høy lyd!:)

 

MEN, jeg har lagt merke til at når jeg legger den Xboxen så bråker den en del mindre enn når den står oppreist. Vetikke om det kun er tilfelle hos meg.

5247982[/snapback]

 

samme her. den bråker bittelitt mindre når den ligger.

 

en annen ting: det er 2x 60mm vifter i xboxen ikkesant? så hvis jeg kjøper 2x 60x60x25mm PAPST vifter, vil det funke å sette dem inn da?

5248021[/snapback]

 

har tenkt på det samme selv. var en tråd her et sted med en link til en side med guide om hvordan man åpner den og. man må ha torx skrujern hvertfall.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, ingen som har benektet at den bråker, men har du _litt_ lyd på tv'en/surrounden/whatever så hører man det ikke. Og hos meg er det viftene som bråker ikke dvd'en. Helt musestille på dashbordet, men med en gang et spill kommer igang kjøres også viftene på fullt.

 

Det m.a.o. ikke lurt å spille på Xbox360 uten lyd.

5248780[/snapback]

 

Musestille er vel litt å ta i...

 

På dashbordet bråker den som pcen min.

I spill bråker den som pcen min når jeg ripper en skjev dvd/cdplate...

 

Gått mulig den kommer seg etter hvert da. At den må kjøres inn litt.

Lenke til kommentar

Hos meg er lyden helt jævlig , selv når jeg bare bruker dashbordet. Sitter også 3-4m fra xbox'en.

Skal jeg se tv, uten å ville slå av xbox'en....klarer jeg det maks 2-3min, før jeg må slå den av.

Det som er int. er at en kamerat var innom (som har den gamle xbox'en) ikke kunne høre den i det hele tatt. Men alle andre som ikke "spiller spill" som er innom, spør om jeg kan slå den av rimelig kjapt :)

 

"virker som mange gamle spillere har ødelagt hørselen"

Lenke til kommentar

Medium bråk i mine ører... Sitter 2 meter fra.

 

Svak susing i dashboard - behøver ikke mye musikk for at det forsvinner totalt.

 

Under spilling - en litt mere tydelig og godt hørbra susing. For meg høres det mere ut som viftene i PC'n min. Den susingen holder liksom et kontstant nivå, og derfor "forsvinner" det fra min hjernebark etter en kort stund hvis jeg ikke prøver å høre etter. Skrur jeg lyden opp på spillet og konsentrerer meg om spille (hvilket alle som klager burde prøve - med mindre det har en bugga boks selvfølgelig som bråker helt jævlig) - så forsvinner denne susingen fra hjernebarken totalt. Den ER der hvis jeg lytter etter, men jeg spiller når jeg spiller - og da forsvinner jeg inn i spillverdenen med troll som grynter, fugler som kvittrer eller en Ferrari som brommer (Ja, har Kameo og PGR3).

 

Synd for de som har en boks som bråker mere - hvis det virkelig er det som er problemet for alle de da. Itte vet je.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Vell, jeg synes den bråker litt mer enn akseptabelt..håper på en firmwareoppdatering snart - hvis noe sånt er mulig..

 

OT: er det noen av dere som har "missdannelser" på maskinene deres? Jeg har masse sånne "hull" som ikke er stukket ut øverst og neders på min...tror dere dette er god nok grunn til å få ny? :hmm:

Lenke til kommentar

På min maskin har jeg opplevd at det avhenger av spillet hvor mye den bråker. Under PGR3 lager DVD-rommen ekstremt mye lyd, mens under PDZ er den svært mye roligere. På dashboard er det bare lett, svak summing. Alt i alt er det ikke noe stort problem for meg, da jeg har et større 5.1 anlegg som overdøver bråket, men litt pussig at lyden "bestemmes" av hvilket spill jeg kjører :hmm:

Lenke til kommentar

Kort sagt: Den bråker for mye. Nå vet ikke jeg hvilke vifter som er plassert i maskinen, men det virker ikke som støy har vært førstepri hos MS. Litt merkelig egentlig siden dette skal være en underholdningsmaskin til stuen.

Og hvorfor bråker DVD`en mer en DVD-spilleren min? Kunne man ikke brukt en bedre og stillere DVD-spiller. Hvis MS følte de måtte fylle 360 med billige deler for å få ned prisen er det for dumt.

 

Om 6 mnd kommer det nok en ny utgave med HD-DVD og som er stillegående i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...