Gå til innhold

Får beskjed om at min Windows er piratkopiert!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Og en ting til,hva er egentlig forskjellen på PRO og HOME,mye flere valg i PRO? :hmm:

5234532[/snapback]

 

Forskjellen på home og pro er ingen etter SP2.

Tidligere var forskjellen i domene pålogging.

5235055[/snapback]

 

Det ER forskjeller...

 

Jeg husker ikke alle, men det er en del. Hvor viktige de er en helt annen sak.

 

- Home har ikke NTFS kryptering av filer

- Har bare simple file sharing?

- Remote desktop limit ellerno...?

-

-

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg bestemt meg for å bli voksen... Har nå kjøpt min første windowslisens. 750,- på mpx for xp-home oem. Slang med en nettverkskabel til 65,- Håper det er nok til at de godtar oem. Ellers får jeg kjøpe meg mus og :)

5239348[/snapback]

 

Si i fra hvis det er nok med en nettverkskabel da. ;):thumbup:

Lenke til kommentar

vel da har jeg fått min første beskjed om pirat lisens også. har avinstallert den greia som gir beskjed om saken. men bare sånn for å få det svart på hvitt: utenom å få den beskjeden, er det andre konsekvenser man kan få av å ha pirat lisens?

 

(jeg vet om det med oppdateringer fra windows, at kun de kritiske funker, og at man ikke får lasta ned fra selve microsoft sida)

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg for å bli voksen... Har nå kjøpt min første windowslisens. 750,- på mpx for xp-home oem. Slang med en nettverkskabel til 65,- Håper det er nok til at de godtar oem. Ellers får jeg kjøpe meg mus og :)

5239348[/snapback]

 

Si i fra hvis det er nok med en nettverkskabel da. ;):thumbup:

5239766[/snapback]

 

Nå er pakken innlevert til posten på Stokke (i følge postens pakkespor), så det ser ut som at det kvalifiserer med en liten kabel ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjønner godt att Microsoft må gjøre noen tiltak mot piratkopiering. Men med en lisens pr maskin har jeg ikke sansen for.

 

Har flere maskiner i husstanden som alle er selvbygd og Windows Xp har jeg kjøpt og betalt, men selv om jeg har flere maskiner til forskjellig bruk får det holde med en lisens når alle er til eget bruk.

 

Godt att løsning på dette tullet kom fort ut. :tease:

Lenke til kommentar

Til de som vil ha seg ekte Win XP til maskina uten å formatere så er det vel ikke værre en å kjøpe seg ekte Windows og installere den ekte ved neste formatering for formatere gjør alle før eller siden.

Så vidt meg bekjent så er det ingen bieffekter av å ha pirat XP annet en denne beskjeden om uekte windows som kan disables.

Lenke til kommentar
Men det dumme er at jeg er litt lat, og har lite lyst til å legge inn ny windows fra den cd'en. Så er det noe jeg kan gjøre for å fikse det her uten å formatere?

5233525[/snapback]

 

Ingen som vet svaret på dette? :dontgetit:

Jeg har skaffet meg en unik XP men lurer på hvordan jeg kan legge inn kun den nye produktnøkkelen uten å måtte legge inn XP på nytt?

5235500[/snapback]

 

Hivs du har en piratversjon av XP på din pc og du har en oem-nøkkel som er gylding må du faktisk installere winxp på nytt... :( Jeg sjekket dette med Microsoft da det var installert en piratversjon av winxp på en maskin som hadde en oem-versjon av XP som fulgte med maskinen. Prøver man å bytte produktnøkkel går ikke dette. Dette gjelder visst kun OEM-versjoner.

Lenke til kommentar
det er vel egentlig bare å avinstallere den siste oppdateringa for å få bort meldinga. Den er vel der for å skremme folk til å kjøpe windows XP....noe som er ganske dumt nå rett før Vista kommer.

5233817[/snapback]

eh.....vista kommer ikke før om enda en stund og dessuten kommer det til å ta lang tid med oppdateringer og rettelser før vista blir brukbart. akkurat som da xp kom ut første gang....helt ubrukelig

Lenke til kommentar
Komplett.no melder at
Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egen PC.

 

Kanskje nettbutikkene generelt har lempet på kravene til kjøp av OEM-software?

5242782[/snapback]

 

Tror ikke det, bare MS som har gitt noe lettere tilgang til XPèn i egne maskiner ?

 

Syns det er bra gjort av MS. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200&cks=PLC

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Komplett.no melder at
Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egen PC.

 

Kanskje nettbutikkene generelt har lempet på kravene til kjøp av OEM-software?

5242782[/snapback]

 

Tror ikke det, bare MS som har gitt noe lettere tilgang til XPèn i egne maskiner ?

 

Syns det er bra gjort av MS. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200&cks=PLC

5244309[/snapback]

 

Hvis dette er tilfellet, vil kanskje oem forsvinne på sikt. Dette innebærer garantert ikke at prisen går veldig mye ned på de "vanlige" versjonene. Så om dette er en god utvikling er jeg ikke så sikker på.

 

Uansett får du xp-home oem og en nettverkskabel for tilsammen kr 813,- Med andre ord fortsatt billigere enn komplett.

Lenke til kommentar
Komplett.no melder at
Produktet kan nå kjøpes løst ( ikke sammen med hardware ) hvis det skal innstalleres i egen PC.

 

Kanskje nettbutikkene generelt har lempet på kravene til kjøp av OEM-software?

5242782[/snapback]

 

Tror ikke det, bare MS som har gitt noe lettere tilgang til XPèn i egne maskiner ?

 

Syns det er bra gjort av MS. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303200&cks=PLC

5244309[/snapback]

 

Hvis dette er tilfellet, vil kanskje oem forsvinne på sikt. Dette innebærer garantert ikke at prisen går veldig mye ned på de "vanlige" versjonene. Så om dette er en god utvikling er jeg ikke så sikker på.

 

Uansett får du xp-home oem og en nettverkskabel for tilsammen kr 813,- Med andre ord fortsatt billigere enn komplett.

5245475[/snapback]

 

Rekner med at andre webshops kommer til å følge etter Komplett.no.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...