Gå til innhold

Betaversjon av Windows OneCare Live


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk nå på at det der er både antivirus, antispyware OG brannmur. Jeg har savnet fler valg på det området, da jeg ikke kan bruke f.eks. Norton IS (2005, har ikke prøvd 2006). Jeg bruker for tiden Avast som antivirus, og det virker bra, men prøvetiden løper ut nå, så jeg må gjøre et valg. Og jeg vil helst ha en full pakke istedet for å måtte betale for separate program.

Lenke til kommentar
Husk nå på at det der er både antivirus, antispyware OG brannmur. Jeg har savnet fler valg på det området, da jeg ikke kan bruke f.eks. Norton IS (2005, har ikke prøvd 2006). Jeg bruker for tiden Avast som antivirus, og det virker bra, men prøvetiden løper ut nå, så jeg må gjøre et valg. Og jeg vil helst ha en full pakke istedet for å måtte betale for separate program.

5230455[/snapback]

 

 

avast home edition er gratis, eneste du trenger å gjøre er å fylle ut ett registreringsskjema, så får du bruke det i ett år...så er det bare å gjøre det igjen når det går ut neste gang...null problem..

 

eneste problemet med avast er at jeg tror jeg har ett virus på den ene maskinen min som Avast ikke finner. Opplever merkelige ting med den...så derfor ser jeg etter "sterkere saker".

 

 

Antivirus = avg og avast er gratis.

Antispyware = Opera, Firefox og Thunderbird er gratis, mer antispyware trenger du egentlig ikke :p

Firewall = Zonealarm personal er gratis...

 

men det ser ut som jeg må bite i det sure eplet og kjøpe en heftig antivirus pakke.. noen som kan anbefale noe? vil IKKE ha Norton eller noe annet som tar over halve maskinen og er vanskeligere å fjerne enn ett Sony Rootkit...

Lenke til kommentar
Anti-virus: NOD32

Brannmur: Sygate, Outpost

Anti-spyware: Microsoft Anti-spyware beta :)

 

Det er det jeg anbefaler, selv om det ikke er gratis.. (Nod32 er veldig billig da)

5231505[/snapback]

 

Kan en håpe at Symantec holder fingrene vekke fra å kjøpe opp Nod32, Outpost da?

Lenke til kommentar
efikkan: tja... "linux"? :p

 

ser ut til at jeg investerer i nod32 ja...

5232553[/snapback]

Ja jeg stillte et sidespørsmål om hva som finnes for Linux.

5233166[/snapback]

Det han meiner er at du ikkje treng sikkerhetsprogram til Linux.

Syns det er rart at du har fått så mykje spyware (vist det er det du har fjerna). Personleg har eg aldri fått spyware via IE, men det har kanskje noko med brukaren/bruken.

 

For dykk som ser etter komplette sikkerhetspakker, kan det vere ein ide å lese igjennom programmer.no sine tester:

http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855

http://programmer.no/art.php?artikkelid=20396

Lenke til kommentar

Jeg har nevnt tildligere mitt litte eksperiment. Jeg fjernet alt av spyware på pcen min. Så kjørte jeg IE og leste på sidene i HW-nettverket i fem minutt. Så fjernet jeg spyware igjen og gjorde tilsvarende med firefox. Med IE ble det 3 stykk spyware, der en var alvorlig. Med firefox ble det ingen. Og da brukte jeg kun sider i hw-nettverket som jeg regner som trygge.

 

Og jeg bruker aldri å besøke sider med usømmelig innhold eller ulovlig innhold om det er det du antyder.

 

Angående sikkerheten i Linux. Såklart er det mye bedre enn i Windows, men jeg vil likevel ikke føle meg helt trygg, siden det finnes hackere som kan bryte seg inn, selv i Linux. Men Linux inneholder vel en brannmur den også, gjør den ikke? (jeg mener det ble nevnt under innstallasjonen) Men det er litt OT. Send meg heller en PM.

 

Men jeg setter pris på at programmer.no omtaler slike pakker. Jeg vil absolutt si at det er bedre at den jevne bruker benytter en standard-pakke fra M$ enn å bruke ingenting som en stor del av brukerene gjør. Mange sier "jeg har brannmur i routeren" og bruker pcen i god tro. Jeg kan nok en gang nevne at jeg oppdaget at brannmuren min stoppet over 20000 hackerangrep den første uken med pcen jeg bruker nå. Da brukte jeg ZoneAlarm. Hvis jeg ikke hadde brukt den, så hadde nok pcen min blitt mildt sagt dårlig. Og jeg hadde brannmur i router, i windows og på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...