Gå til innhold

Asus A8N32-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Dette med feil på filer som overføres med Gbit-lanet til nforce4 er det enormt mange som har problemer med ihvertfall, og det går ann å fikse i oppsettet til nvidia-firewall/activearmour, men det er lite intuitivt hvordan man gjør det, dessuten er det i mine øyne for dårlig at noe slikt i det hele tatt må til i et såpass moderne chipset.

 

AtW

5232874[/snapback]

 

Jeg har hatt noen utrolig kjedelige episoder med file corruption etter kopiering over Gigabit LAN med A8N-SLI Premium UTEN å ha installert nVidia Firewall. Jeg kan liksom ikke stole på hardwaren lenger...

Endret av T2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette med feil på filer som overføres med Gbit-lanet til nforce4 er det enormt mange som har problemer med ihvertfall, og det går ann å fikse i oppsettet til nvidia-firewall/activearmour, men det er lite intuitivt hvordan man gjør det, dessuten er det i mine øyne for dårlig at noe slikt i det hele tatt må til i et såpass moderne chipset.

 

AtW

5232874[/snapback]

 

Jeg har hatt noen utrolig kjedelige episoder med file corruption etter kopiering over Gigabit LAN med A8N-SLI Premium UTEN å ha installert nVidia Firewall. Jeg kan liksom ikke stole på hardwaren lenger...

5233704[/snapback]

 

Ja, såvidt jeg har skjønt så må man faktisk installere firewallen for å få slått av ospjonene som skaper bry(?), som sagt, ikke akkurat verdens mest intuitive opplegg...

 

AtW

Lenke til kommentar
En brannmur har ingen ting i et chipset å gjøre, etter min mening.

5235030[/snapback]

Hvorfor ikke? Blir ikke det en form for hardware firewall da?

5235256[/snapback]

Joda, på en måte blir det det. Men hvis man f.eks. benytter et annet operativsystem enn Windows, og man ikke har programvare som gjør at man kan kontrollere denne hw-brannmuren i andre OS, kan det føre til komplikasjoner. Og det er det jeg ikke liker her. For nForce4 chipsettet er ment for massene, og hva slags OS bruker de fleste hjemmebrukere? Jo, windows. Jeg og en del brukere benytter GNU/Linux, og til og med BSD, og noen bruker faktisk også Solaris, som er en variant av UNIX System V. Dette er imidlertid ikke så stort problem på de profesjonelle chipsettene, f.eks. chipset for Opteron/Xeon, da slike plattformer gjerne er beregnet på bruk i forskjellige OS. F.eks. så er Opteron brukt i mange GNU/Linux-løsninger, og Opteron er svært godt støttet i Solaris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette med feil på filer som overføres med Gbit-lanet til nforce4 er det enormt mange som har problemer med ihvertfall, og det går ann å fikse i oppsettet til nvidia-firewall/activearmour, men det er lite intuitivt hvordan man gjør det, dessuten er det i mine øyne for dårlig at noe slikt i det hele tatt må til i et såpass moderne chipset.

 

AtW

5232874[/snapback]

 

Jeg har hatt noen utrolig kjedelige episoder med file corruption etter kopiering over Gigabit LAN med A8N-SLI Premium UTEN å ha installert nVidia Firewall. Jeg kan liksom ikke stole på hardwaren lenger...

5233704[/snapback]

 

Ja, såvidt jeg har skjønt så må man faktisk installere firewallen for å få slått av ospjonene som skaper bry(?), som sagt, ikke akkurat verdens mest intuitive opplegg...

 

AtW

5234983[/snapback]

 

Skjer det ved nettbruk, ved LAN, eller ved Gbit bruk? Er det noen spesielle situasjoner og oppsett eller er corruption der uansett? jeg bruker windows firewall og har aldri satt opp noe med nvidia saken.

Lenke til kommentar
Er det noen som har dette kortet? Jeg finner ikke en eneste plass å kjøpe det, og kunne godt tenkt meg et slik før jul.

5284649[/snapback]

Jeg fikk det for noen dager siden :D Bestilte fra netshop.

5284734[/snapback]

 

 

Fikk du DeLuxe-kortet derfra? Sikker på du ikke snakker om Premium-modellen? De har iallefall ikke kortet det er snakk om her nå. :cry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det mange som har dette hovedkortet som ikke har noen lan problemer ?

Noen som vet om dette har Sata (150mbps) eller (300mbps) ?

 

 

edit : fant det ut via Anandtech

Onboard SATA/RAID 4 SATA2 Drives by nF4 (RAID 0, 1, JBOD)

PLUS 2 SATA2 Drives by Sil 3132

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Dette med feil på filer som overføres med Gbit-lanet til nforce4 er det enormt mange som har problemer med ihvertfall, og det går ann å fikse i oppsettet til nvidia-firewall/activearmour, men det er lite intuitivt hvordan man gjør det, dessuten er det i mine øyne for dårlig at noe slikt i det hele tatt må til i et såpass moderne chipset.

 

AtW

5232874[/snapback]

 

Jeg har hatt noen utrolig kjedelige episoder med file corruption etter kopiering over Gigabit LAN med A8N-SLI Premium UTEN å ha installert nVidia Firewall. Jeg kan liksom ikke stole på hardwaren lenger...

5233704[/snapback]

 

Ja, såvidt jeg har skjønt så må man faktisk installere firewallen for å få slått av ospjonene som skaper bry(?), som sagt, ikke akkurat verdens mest intuitive opplegg...

 

AtW

5234983[/snapback]

 

Skjer det ved nettbruk, ved LAN, eller ved Gbit bruk? Er det noen spesielle situasjoner og oppsett eller er corruption der uansett? jeg bruker windows firewall og har aldri satt opp noe med nvidia saken.

5284914[/snapback]

 

Såvidt jeg kan ksje, så gjelder det all nettrafikk, mne det skjer jo ikke så enormat offte, amn kan jo prøve å laste ned 20-30 rar-filer og se om noen av de får en feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjer det ved nettbruk, ved LAN, eller ved Gbit bruk? Er det noen spesielle situasjoner og oppsett eller er corruption der uansett? jeg bruker windows firewall og har aldri satt opp noe med nvidia saken.

5284914[/snapback]

 

Såvidt jeg kan ksje, så gjelder det all nettrafikk, mne det skjer jo ikke så enormat offte, amn kan jo prøve å laste ned 20-30 rar-filer og se om noen av de får en feil.

 

AtW

5565039[/snapback]

Jeg antar dette problemet ikke oppstår dersom man bruker Marvell Yukon-nettverkspluggen på dette hovedkortet? Kortet har jo to LAN-tilkoblinger; 1 stk av typen Nvidia nForce og 1 stk av typen Marvell Yukon. Eller gjelder samme problemet uavhengig av hvilket nettverks-"kort" man bruker?

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Skjer det ved nettbruk, ved LAN, eller ved Gbit bruk? Er det noen spesielle situasjoner og oppsett eller er corruption der uansett? jeg bruker windows firewall og har aldri satt opp noe med nvidia saken.

5284914[/snapback]

 

Såvidt jeg kan ksje, så gjelder det all nettrafikk, mne det skjer jo ikke så enormat offte, amn kan jo prøve å laste ned 20-30 rar-filer og se om noen av de får en feil.

 

AtW

5565039[/snapback]

Jeg antar dette problemet ikke oppstår dersom man bruker Marvell Yukon-nettverkspluggen på dette hovedkortet? Kortet har jo to LAN-tilkoblinger; 1 stk av typen Nvidia nForce og 1 stk av typen Marvell Yukon. Eller gjelder samme problemet uavhengig av hvilket nettverks-"kort" man bruker?

5565505[/snapback]

 

Du har rett, dette problemet eksisterer ikke på yukon-kortet, mend et krever litt mer CPU (yukonkortet).

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg leser at man får bedre ytelse ved å bare kjøre et skjermkort? Vet det er litt noob spørsmål, men gjelder det også et ATI Radeon (x800) kort? (altså at det funker på andre kort enn nVidia sine).

 

Ellers ser dette ut som et veldig bra kort. Har åpna det og det er noe av det bedre jeg har satt øynene mine på når det kommer til desktop-marked hovedkort.

 

Fikk dette hovedkortet som erstatening for et MSI K8N Platnium kort, som da kosta rundt 800 i sin tid. Og dette kostet før 1700, men nå bare 1300. Så har vell fåt et kort som er ca. 500 kr dyrere. Og det beste av alt er at det er stillegående, MSI K8N folk vet hva jeg prater om ;) (8k RPM Mini Onboard vifte bråker :p).

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...