Gå til innhold

Asus A8N32-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Hadde vært fint om de egenskapene som faktisk betyr noe for vanlige brukere også ble lagt vekt på i disse testene. For eksepel hvorvidt "corrupted data"-problemene ved bruk av S-ATA, som lenge var et problem med A8N-SLI serien og andre nforce4-baserte hovedkort, er fikset. Å få noen ekstra fps i spill blir temmelig lite viktig når hele filsystemet krasjer så snart man overfører data på noen gigabyte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært fint om de egenskapene som faktisk betyr noe for vanlige brukere også ble lagt vekt på i disse testene. For eksepel hvorvidt "corrupted data"-problemene ved bruk av S-ATA, som lenge var et problem med A8N-SLI serien og andre nforce4-baserte hovedkort, er fikset. Å få noen ekstra fps i spill blir temmelig lite viktig når hele filsystemet krasjer så snart man overfører data på noen gigabyte.

5227681[/snapback]

 

Det jeg har lest om dette er at det var maxtor sin feil? Og at dette nå er ordnet? Uansett er jeg litt halveis enig, det er styr med sånne problemer på et "stabilt" chipsett. Nforce4 har jo også CRC-problemer med Gigabit-LAN-pluggen som sitter der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Egentlig den eneste egenskapen som gjør dette Asus kortet attraktivt er den passive kjølinga, noe jeg setter pris på ved det. Men det nye Expert kortet til DFI overklokker MYE bedre. DFI Expert kortet har Randi fra Xtremesystems overklokket til 512 HTT!! Betyr ikke at alle klarer det, for Randi sa at ikke alle prosessorer han testet med taklet dette. Så for folk som krever høy HTT så er det bare ett alternativ, og det er DFI.

 

Men for oss som nøyer oss med HTT opp til 300 Mhz, så er dette Asus kortet ett drømme kort ;)

Lenke til kommentar
Egentlig den eneste egenskapen som gjør dette Asus kortet attraktivt er den passive kjølinga, noe jeg setter pris på ved det. Men det nye Expert kortet til DFI overklokker MYE bedre. DFI Expert kortet har Randi fra Xtremesystems overklokket til 512 HTT!! Betyr ikke at alle klarer det, for Randi sa at ikke alle prosessorer han testet med taklet dette. Så for folk som krever høy HTT så er det bare ett alternativ, og det er DFI.

 

Men for oss som nøyer oss med HTT opp til 300 Mhz, så er dette Asus kortet ett drømme kort  ;)

5228083[/snapback]

så siden jeg skal klokke med VapoChill LS, tror du jeg burde gå for DFi?

og Expert-kortet er UT. . . er det bedre uansett? enn SLI-DR. . .

Lenke til kommentar
Egentlig den eneste egenskapen som gjør dette Asus kortet attraktivt er den passive kjølinga, noe jeg setter pris på ved det. Men det nye Expert kortet til DFI overklokker MYE bedre. DFI Expert kortet har Randi fra Xtremesystems overklokket til 512 HTT!! Betyr ikke at alle klarer det, for Randi sa at ikke alle prosessorer han testet med taklet dette. Så for folk som krever høy HTT så er det bare ett alternativ, og det er DFI.

 

Men for oss som nøyer oss med HTT opp til 300 Mhz, så er dette Asus kortet ett drømme kort  ;)

5228083[/snapback]

så siden jeg skal klokke med VapoChill LS, tror du jeg burde gå for DFi?

og Expert-kortet er UT. . . er det bedre uansett? enn SLI-DR. . .

5228136[/snapback]

Da er DFI Expert kortet ett bedre valg, ja.

Lenke til kommentar
Egentlig den eneste egenskapen som gjør dette Asus kortet attraktivt er den passive kjølinga, noe jeg setter pris på ved det. Men det nye Expert kortet til DFI overklokker MYE bedre. DFI Expert kortet har Randi fra Xtremesystems overklokket til 512 HTT!! Betyr ikke at alle klarer det, for Randi sa at ikke alle prosessorer han testet med taklet dette. Så for folk som krever høy HTT så er det bare ett alternativ, og det er DFI.

 

Men for oss som nøyer oss med HTT opp til 300 Mhz, så er dette Asus kortet ett drømme kort  ;)

5228083[/snapback]

så siden jeg skal klokke med VapoChill LS, tror du jeg burde gå for DFi?

og Expert-kortet er UT. . . er det bedre uansett? enn SLI-DR. . .

5228136[/snapback]

Da er DFI Expert kortet ett bedre valg, ja.

5228145[/snapback]

enn SLI-DR?

takker!

da blir det vel litt mekking med expert-kort neste uke, da! :dremel::fun:

Lenke til kommentar
Bare plass til 5 S-ATA disker.  :thumbdown:

 

Trenger man mer så må man velge A8N-SLI Premium. Ikke helt gjennomtenkt av Asus.

5226989[/snapback]

 

Ja, premiumen scorer bedre på tilbkoblingsmuligheter synes jeg (selv om denne ahr en eSATA det er jo bra). Premium har jo flere PCIe-slotter også (selv om den ene av disse er under "hovedskjermkortet" og da er den jo i praksis ubrukelig i mange oppsett, men det tilsvarende kan du jo si om den ene PCIen på 32-versjonen, en slott mindre har den åkke som).

 

AtW

5227264[/snapback]

 

A8N sli deluxe hadde såfall 8 sata porter på kortet, og en liten sak som ga 2 externe sata porter, rart at de velger vekk denne løsningen og går for mindre porter.. Deluxe kortet hadde på den måten enten 8 interne eller 6/7 interne og 2/1 externe

Lenke til kommentar

Det som er tåpelig med heatpipes slik som de bruker her er at du ikke kan benytte kabinett der hovedkortet står opp-ned. Testet dette med et A8N-SLI hos en kompis og et Lian-Li PCV1000APLUS. Det ble mildt sagt varmt! virket som varmen fra PWM ble overført til chipset. For de med normale kabinett vil jeg tro dette er et strålende kort.

 

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Det som er tåpelig med heatpipes slik som de bruker her er at du ikke kan benytte kabinett der hovedkortet står opp-ned. Testet dette med et A8N-SLI hos en kompis og et Lian-Li PCV1000APLUS. Det ble mildt sagt varmt! virket som varmen fra PWM ble overført til chipset. For de med normale kabinett vil jeg tro dette er et strålende kort.

 

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

5229576[/snapback]

 

Det var jo enda værre å høre! Uten "veken" får kortet enda større problemer med mindre det står rett opp og ned. Virkningsgraden når kortet ligger "flatt" vil også være elendig da... uff uff!

Lenke til kommentar
Det som er tåpelig med heatpipes slik som de bruker her er at du ikke kan benytte kabinett der hovedkortet står opp-ned. Testet dette med et A8N-SLI hos en kompis og et Lian-Li PCV1000APLUS. Det ble mildt sagt varmt! virket som varmen fra PWM ble overført til chipset. For de med normale kabinett vil jeg tro dette er et strålende kort.

 

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

5229576[/snapback]

 

Er du helt sikker på det? Da burde jo kortet fungere særdeles dårlig liggende, og jeg mener da jeg har lest at du funker helt ok liggende...

 

AtW

Lenke til kommentar

 

A8N sli deluxe hadde såfall 8 sata porter på kortet, og en liten sak som ga 2 externe sata porter, rart at de velger vekk denne løsningen og går for mindre porter.. Deluxe kortet hadde på den måten enten 8 interne eller 6/7 interne og 2/1 externe

5229409[/snapback]

 

Ja, men disse to eksterne er bare vanlig sata-porter på utsiden, de følger ikke standarden "external SATA" som blant annet har en litt annen type plugg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som er tåpelig med heatpipes slik som de bruker her er at du ikke kan benytte kabinett der hovedkortet står opp-ned. Testet dette med et A8N-SLI hos en kompis og et Lian-Li PCV1000APLUS. Det ble mildt sagt varmt! virket som varmen fra PWM ble overført til chipset. For de med normale kabinett vil jeg tro dette er et strålende kort.

 

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

5229576[/snapback]

 

Er du helt sikker på det? Da burde jo kortet fungere særdeles dårlig liggende, og jeg mener da jeg har lest at du funker helt ok liggende...

 

AtW

5229780[/snapback]

 

 

Han som eier hovedkortet tror han har restene av heatpipen, hvis han finner den skal jeg obdusere den ;)

Lenke til kommentar

Kanskje bare meg men :ermm:

 

Savner målinger av spennings variasjoner for minne, chipsett og cpu ved load og idle.(ved bruk av et multimeter)

 

Altså sjekke for spenningsfall under belasting kontra hvilemodus. Dette vil også gi en peke pin hvor nøyaktig softwaren for avlesning til Hovedkortet hva angår spenning er i forhold til real life.

 

En slik test vil jo bare ta toppen 5min. ;)

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

5229576[/snapback]

 

Er du helt sikker på det? Da burde jo kortet fungere særdeles dårlig liggende, og jeg mener da jeg har lest at du funker helt ok liggende...

 

AtW

5229780[/snapback]

Jeg sier ikke at det ikke virker liggende, men ytelsen på kjølesystemet blir ikke optimal i en slik konfigurasjon!

Lenke til kommentar

Edit: Så nå forresten at ArcticOC også har kommentert dette. I tillegg har ikke disse heatpipene en "veke" som du prater om i posten du linket til, dette vet jeg fordi jeg har knukket heatpipen for å beholde kjøleren over PWM.

5229576[/snapback]

 

Er du helt sikker på det? Da burde jo kortet fungere særdeles dårlig liggende, og jeg mener da jeg har lest at du funker helt ok liggende...

 

AtW

5229780[/snapback]

Jeg sier ikke at det ikke virker liggende, men ytelsen på kjølesystemet blir ikke optimal i en slik konfigurasjon!

5231555[/snapback]

 

Men uten veke vil det vel funke rimlig dårlig liggende?

 

AtW

Lenke til kommentar

Spennende å se at S-ATA begynner å komme på utsiden av kabinettet på hovedkort. Har denne pluggen strøm, eller er det en intern plugg som er montert for utvendig bruk (hvor man må tilføre strøm til diskene også) ?

 

Interessant å lese at noen har problemer med stabilitet på nVidia brikkesett. Er det mange som opplever disse problemene?

Lenke til kommentar
Spennende å se at S-ATA begynner å komme på utsiden av kabinettet på hovedkort. Har denne pluggen strøm, eller er det en intern plugg som er montert for utvendig bruk (hvor man må tilføre strøm til diskene også) ?

 

Interessant å lese at noen har problemer med stabilitet på nVidia brikkesett. Er det mange som opplever disse problemene?

5232832[/snapback]

 

Dette med feil på filer som overføres med Gbit-lanet til nforce4 er det enormt mange som har problemer med ihvertfall, og det går ann å fikse i oppsettet til nvidia-firewall/activearmour, men det er lite intuitivt hvordan man gjør det, dessuten er det i mine øyne for dårlig at noe slikt i det hele tatt må til i et såpass moderne chipset.

 

AtW

Lenke til kommentar
Egentlig den eneste egenskapen som gjør dette Asus kortet attraktivt er den passive kjølinga, noe jeg setter pris på ved det. Men det nye Expert kortet til DFI overklokker MYE bedre. DFI Expert kortet har Randi fra Xtremesystems overklokket til 512 HTT!! Betyr ikke at alle klarer det, for Randi sa at ikke alle prosessorer han testet med taklet dette. Så for folk som krever høy HTT så er det bare ett alternativ, og det er DFI.

 

Men for oss som nøyer oss med HTT opp til 300 Mhz, så er dette Asus kortet ett drømme kort  ;)

5228083[/snapback]

så siden jeg skal klokke med VapoChill LS, tror du jeg burde gå for DFi?

og Expert-kortet er UT. . . er det bedre uansett? enn SLI-DR. . .

5228136[/snapback]

Da er DFI Expert kortet ett bedre valg, ja.

5228145[/snapback]

enn SLI-DR?

takker!

da blir det vel litt mekking med expert-kort neste uke, da! :dremel::fun:

5228171[/snapback]

 

Er ikkje store foskjellen da mellom expert og SLI-DR.

Har eit DFI NF4 Ultra(tilnærmet lik som SLI-DR) som eg nådde 450HTT på primestabilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...