Gå til innhold

Spille billig - er dette ok?


Anbefalte innlegg

Skal ha en billig pc som utelukkende skal brukes til spilling. Har ikke så høye krav, men den må dra f.eks. BF2 ok. Kommer sikkert til å overklokke litt. Poenget er at jeg vil ha så god ytelse som mulig til minimalt med gryn :D Men er litt usikker på endel ting:

 

Hadde tenkt meg en slik. Er dette et godt valg istedenfor f.eks. en 3200+?

 

Hadde vært fint med et lite kabinett. Noen som kan anbefale et lite (fint med mini-størrelse) kabinett og et greit HK til denne prosessoren? Støy spiller null rolle, da jeg kommer til å ha hodetelefoner på når jeg spiller uansett. Kan godt høres ut som en støvsuger for min del.

 

Trenger også en harddisk, trenger ikke være stor, men hadde vært ok med en med god ytelse. Er denne ok?

 

Skjermkort er jeg heller ikke sikker på. Max ytelse for lite gryn? Dette er vel en mulighet, eller kanskje noe bedre fra bruktmarkedet?

 

Har alt det andre jeg trenger, men hadde satt pris på litt råd fra noen med mer peil enn meg;-)

 

Edit: Fint om totalpris for HK, Kabinett, cpu, skjermkort og HD havner under 4000,-

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite kabinett sa du? Vel da er micro-ATX noe for deg: Aspire X-Qpack

 

Du må da også ha et micro-ATX hovedkort: Gigabyte GA-K8NMF-9

 

Ja, kjøp Opteron fremfor Venice. Den 146 er like kraftig som 3700+.

 

Skal du ha noenlunde god maskin bør du kanskje justere budjsettet opp til 4500kr, da det blir svært vanskelig å presset inn både skjermkort og harddisk. Har du minne btw?

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Opteron 144 eller 146 er etter min mening de klart beste kjøpene du kan gjøre idag på singlecore CPU.

 

Når det gjelder grafikkort er eg mere usikker for tiden. For ett par måneder siden ville eg annbefalt 6600GT uten å nøle, men i dag er der nye grafikkort på vei i alle bauger og kanter, og det er godt mulig at disse er bedre kjøp enn 6600GT. Du bør se på de nye kortene til ATI også, X1300 eller X1600 burde gi mye ytelse for pengene. Dersom du vil vente og se litt så er kanskje det kommende 7800GS ett veldig godt valg.

 

Du bør også tenke litt på at en overklokket Opteron 146 lett kommer opp i FX55/FX57 ytelse, og da bør du nesten ha ett grafikkort som matcher CPU i ytelse. Da blir 6600GT litt spedt etter min mening. Det blir litt som å kjøpe en BMW og så sette i en Lada-motor :D

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

jeg har lett litt etter mATX kort som overklokker litt men det er vanskelig og finne. eneste jeg snubla over VAR DETTE MSI kortet. HW gjordet test og da gjorde det HTT på 250, men jeg tipper dett er forandra nå siden de testa kortet med uferdig bios.

 

men det sies at RADEON XPRESS 200 kort klokker bedre enn nforce4, så det kan være at det du linka til klokker bra, så som sagt les teseter bruk gooogle....

 

det er et stilig kabinett du har valgt, kan vel ha 4-5 hdd i det og 2 spors skjermkort. og ikke minst 12 cm vifte :yes: kan faktisk sette inn vanlig psu hvis det blir behov for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...