Gå til innhold

Spiderman har 30 xbox 360er!


AltTrombone

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt lite at spiderman på karl johan bare har fått inn 30 xbob 360.

 

EB games kjeden i Norge har fått inn hele 7000 xbox 360 :thumbup:

De er den kjeden som skal få flest xbox 360 i Norge.

De har utsolgt til 2. desember, men jeg har forhåndsbestilt min

til 16. desember. :D

5233119[/snapback]

 

 

hvorfor ikke bare stikke på en elkjøp på fredag? eller vil du ikke ha en til release?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er litt lite at spiderman på karl johan bare har fått inn 30 xbob 360.

 

EB games kjeden i Norge har fått inn hele 7000 xbox 360 :thumbup:

De er den kjeden som skal få flest xbox 360 i Norge.

De har utsolgt til 2. desember, men jeg har forhåndsbestilt min

til 16. desember. :D

5233119[/snapback]

 

Akkurat hvor mange av disse som er i Norge vites ikke, men det setter Microsoft's tidligere pressemelding om "en kjempe etterspørsel" i et litt annet lys. Reelt er 300.000 maskiner ikke mye til hele Europa og hvis fordelingen er bygget på landenes størrelse (hvilket den neste alltid er), så vil et forsiktig gjetning på 5000-7000 maskiner til Norge kanskje ikke være helt galt.

 

Kilde av gamereactor.no

Lenke til kommentar
Fortsatt merkelig å få  mange ganger så mye som elkjøp/lefdal som er enorme i forhold til EB games i norge.. Ville jo trodd det er er i Microsoft sin interesse å få spredd konsollene så godt som mulig, det gjør man ikke på 5 butikker.

5234630[/snapback]

Siden EB games sannsynligvis har enormt med forhåndsbestillinger så skulle det bare mangle at de ikke får en god andel i forhold til butikker som ikke gidder å håndtere forhåndsbestillinger. Min personlige mening er at butikker som faktisk har et bredt utvalg av spill og utstyr bør prioriteres fremfor kjeder som knapt nok har topp-10 inne og bare fører de store titlene.

 

PS: Når jeg bestilte min på EB Games for et par måneder siden var de allerede oppe i 70 forhåndsbestillinger i den ene butikken...

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt lite at spiderman på karl johan bare har fått inn 30 xbob 360.

 

EB games kjeden i Norge har fått inn hele 7000 xbox 360 :thumbup:

De er den kjeden som skal få flest xbox 360 i Norge.

De har utsolgt til 2. desember, men jeg har forhåndsbestilt min

til 16. desember. :D

5233119[/snapback]

 

 

hvorfor ikke bare stikke på en elkjøp på fredag? eller vil du ikke ha en til release?

5234179[/snapback]

 

>>Har sjekka flere steder og de er utsolgt til release 2. desember overalt (i Oslo). Spacewold og mange andre steder er utsolgt. Og jeg fikk med 2 trådløse kontroller og 2 spill og xbox live gold i 12 måneder i en pakke hos EB games. sparer ca. 1000kr på å kjøpe den pakka :thumbup:

Lenke til kommentar
Fortsatt merkelig å få  mange ganger så mye som elkjøp/lefdal som er enorme i forhold til EB games i norge.. Ville jo trodd det er er i Microsoft sin interesse å få spredd konsollene så godt som mulig, det gjør man ikke på 5 butikker.

5234630[/snapback]

Siden EB games sannsynligvis har enormt med forhåndsbestillinger så skulle det bare mangle at de ikke får en god andel i forhold til butikker som ikke gidder å håndtere forhåndsbestillinger. Min personlige mening er at butikker som faktisk har et bredt utvalg av spill og utstyr bør prioriteres fremfor kjeder som knapt nok har topp-10 inne og bare fører de store titlene.

 

PS: Når jeg bestilte min på EB Games for et par måneder siden var de allerede oppe i 70 forhåndsbestillinger i den ene butikken...

5234907[/snapback]

 

Elkjøpbutikken jeg jobber (lørenskog) har flere spill enn EB Games butikkene jeg har vært i (Byporten og strømmen), dessuten er det 100 elkjøpbutikker og 6 EB-games butikker. Microsoft bryr seg da ikke om hvem som har tatt forhåndsbestillinger, de bryr seg om hvor stor salgskraft butikkene har, der er Elkjøp overlegne.

Lenke til kommentar

Expert Ulsteinvik får ikke inn en eneste en :cry: Det synest jeg er veldig rart. Butikken er ganske stor, og den eneste i et veeeldig stort område. En jeg kjenner som jobber der sier jo at de går med høyt overskudd hele tiden, og da er det rart at de ikke får en eneste Xbox. Veldig dårlig av Expertkjeden, satser alt på de store byene

Lenke til kommentar
Elkjøpbutikken jeg jobber (lørenskog) har flere spill enn EB Games butikkene jeg har vært i (Byporten og strømmen.

Da bør du nok ta en titt til i Byporten; utvalget (og da snakker jeg ikke om totalt antall eksemplarer men faktisk bredden i utvalget når vi tar med nytt og brukt) er slik jeg ser det betydelig sammenlignet med Elkjøp Lørenskog. Ikke dermed sagt at Elkjøp Lørenskog har dårlig utvalg altså, for det har de ikke :)

 

Jeg tror det er viktig for MS å finne en bra balanse i distribusjonen; Elkjøp, Lefdal og lignende ekskluderer jo en stor og viktig kjøpegruppe (ungdommer) siden en del av butikkene - og da spesielt de største med størst plass og potensiale for stort utvalg - er lokalisert på steder man må kjøre bil til. EB Games, Spaceworld og tilsvarende ligger derimot ofte på steder der også de uten lappen (eller folk som kjører buss/trikk/tog til og fra skole og jobb) lett kan stikke innom.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

EBGames har 45 butikker i SVerige, 20 i Danmark og 5 i Norge. Mener det var slik sist jeg telte. Tror de deler distrubisjon. EBGames i Norge får sine maskiner fra Sverige i hvertfall - det har flere EBgames ansatte fortalt meg når jeg har spurt om hvorfor de får inn flere enn f.eks Spaceworld. 7000 som noen sa over, høres veldig mange ut. Så det tror jeg nesten ikke stemmer. Men at EBgames Norge får mange i hvert fall, nok til å dekke svært mange av forhåndsbestillingene, er ikke så rart med tanke på kjedens status i Norden. Klart Microsoft Sverige forsyner EBgames med mange, mange maskiner. EBgames kjempestore i resten av Europa og USA også.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

de har jo fyllt opp alle forhåndsbestillingene nå, og jeg NEKTER tro at de 5 små butikkene har reservert i snitt 1000 stk hver. 7000 for ebgames norden kan jeg gå med på, ikke norge. Dette er fra folk som har jobbet der.. Folk som jobber på elkjøp har jo ifølge forumet her fått 10stk til alle elkjøpbutikkene også.

Lenke til kommentar

Spaserte forbi Spiderman ved siden av Carl Johan i oslo for 1 time siden.

Følgende stod på døra:

---------------------------------------

XBOX360-Release

 

De nedreste på listen over forhåndsbestillinger av Premium-utgaven vil ikke få denne. De kan velge mellom følgende:

1. Få Core-utgaven samt en harddisk til samme prisen.

2. Bli satt på lista over neste leveranse (10-12 desember)

3. Få tilbake depositumet

---------------------------------------

 

Selv står jeg på lista, men vet ikke HVORDAN jeg ligger an... Håper at jeg står høyt oppe slik at jeg får den største utgaven men er veldig i tvil hva jeg skal gjøre hvis jeg står langt nede... Noen forslag?

Lenke til kommentar
Er det konfirmert?

5234067[/snapback]

 

Du mener vel bekreftet, kjære MattMan. :)

 

Expert Ulsteinvik får ikke inn en eneste en :cry:  Det synest jeg er veldig rart. Butikken er ganske stor, og den eneste i et veeeldig stort område. En jeg kjenner som jobber der sier jo at de går med høyt overskudd hele tiden, og da er det rart at de ikke får en eneste Xbox. Veldig dårlig av Expertkjeden, satser alt på de store byene

5237952[/snapback]

 

Jeg er nyskjerrig. Hvor er du fra Prebo? Expert Ulsteinvik er nemlig min nærmeste også. Vet du om Elkjøp får inn noen da?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Er det konfirmert?

5234067[/snapback]

 

Du mener vel bekreftet, kjære MattMan. :)

 

Expert Ulsteinvik får ikke inn en eneste en :cry:  Det synest jeg er veldig rart. Butikken er ganske stor, og den eneste i et veeeldig stort område. En jeg kjenner som jobber der sier jo at de går med høyt overskudd hele tiden, og da er det rart at de ikke får en eneste Xbox. Veldig dårlig av Expertkjeden, satser alt på de store byene

5237952[/snapback]

 

Jeg er nyskjerrig. Hvor er du fra Prebo? Expert Ulsteinvik er nemlig min nærmeste også. Vet du om Elkjøp får inn noen da?

5238696[/snapback]

 

Jeg er fra Ulsteinvik. Jeg har snakket med elkjøp for en uke siden. De sa de fikk inn, men han hintet til at de ansatte kom til å forsyne seg groft

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom elkjøp og lefdal i oslo. de sier at de ikke reserverer, men førstemann til mølla prinsippet... Så det er jo bare å møte opp tidlig så er man sikret en maskin :D Og dessuten er de billig også, 2000 bals for den minste versjonen og 3000 for den med harddisk og tr løs pad... :):D:thumbup: Vært å skippe skole og jobb for det!

Lenke til kommentar
Jeg er fra Ulsteinvik. Jeg har snakket med elkjøp for en uke siden. De sa de fikk inn, men han hintet til at de ansatte kom til å forsyne seg groft

5238810[/snapback]

 

Jeg har forstått det slik at ansatte på elkjøp ikke får lov å kjøpe i egen butikk samme dag.

Dermed skal du kunne være sikret en XBox 360 hvis du stiller ved åpningstid og er blant de første inn i butikken.

 

(Jeg har også fått meg meg at en del elkjøpansatte skal stå i kø hos andre elkjøpbutikker. Altså f.eks, de på Carl Berner går i en annen elkjøpbutikk, og de andre kommer i Carl Bernerbutikken).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...