Gå til innhold

Noen som vet hva slags ting dette er?


Anbefalte innlegg

Jeg har funnet et meget merkelig ting. Den er av metall, har diverse ledninger og tilkoplinger på seg, og så ser den litt ut som en gassmaske. For meg gir den kort sagt ikke mening, overhodet, men noen må jo ha laget denne tingen, og brukt den til et praktisk formål. En gjetning er at den på et vis kan lage lyd. Men hvorfor da "gassmaske-interfacet"? De fire tutent fungerer på en måte som ventiler, da man bare kan blåse/suge luft en vei - to inn og to ut. Noen som kjenner den igjen?post-21386-1133032426_thumb.jpgpost-21386-1133032549_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du funnet denne dingsen? Kanskje det kan gi oss noen ledetråder..

 

Kanskje det er en forhistorisk måler for innåndingskapasitet?

Eller en forhistorisk måler for alkohol i utåndingslufta?

Eller rett og slett "moderne kunst" :p

 

Jeg ser det er en membran i senter. Kanskje den skal tettes igjen med plexiglass i fronten og dette er en modell som skal vise hvordan en trommehinne fungerer?

 

Hmm.. snåle greier. Jeg er spent på hva som finnes ut i denne tråden til slutt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nei, den er ikke veldig behagelig å ha på seg, men den membranen i front kan skille mellom nese og munn. Plastikken er forresten gammel og morken, så den har nok noen år på baken. Det foran i miden som ser litt ut som en ventil, er en kontakt med tolv pinner.

 

Fant den i en skrothaug på universitetet, på avdelig for samfunnsvitenskapelig fag. For meg er det moderne kunst :)

Endret av Svartbein
Lenke til kommentar

Kansje noe for å å måle konsentrasjonen av div. stoffer i inn kontra utåndingsluft?

 

Samfunnsvitenskapelig faktisk. I nærheten av psykologi?

 

Lurer på hva den membranen er for noe. sitter den i midten? Er det noe hull under den? Er den en ut og en inn for nese og munn, respektivt?

 

Lurer på hva den "fjæra" i bånn er til...

Lenke til kommentar
Fant den i en skrothaug på universitetet, på avdelig for samfunnsvitenskapelig fag.

5212132[/snapback]

Men da er jo saken løst: Det er samfunnsvitenskapelig skrot! :p

 

Jeg ville prøvd å finne ut hvem som kastet den, men det ser kansje litt dumt ut å spørre folk om hva skrotet deres er for noe.

 

Edit: det må være en nyskjerrigpermagnet :yes:

Endret av premium
Lenke til kommentar

Jeg har tatt en titt på den saken, og det er ikke noe filter i vanlig forstand i allefall. Den saken dere ser på detaljbildet, er det fire stykker av, én i hver "trompet". Når man har denne maskesaken på seg og puster, blåses/suges lufta mot den svarte knappen.

 

Knappen blir for øvrig særdeles varm om man setter 5 volt på den, men vi merket ikke noen annen virkning enn det.

 

Edit: Ja, jeg kjenner Herr Svartbein.

Endret av atrax
Lenke til kommentar
gidder du forklare hva det er da?

5224160[/snapback]

Ja, om vi visste hva det var. Det var liksom grunnen til at denne tråden ble opprettet, vi har rett og slett ikke peiling ... :)

5251000[/snapback]

 

lol, grunnen til at jeg spurte var fordi du skrev i din post over meg at du visste hva det var, men ser jo at du har redigert innlegget nå

Lenke til kommentar
lol, grunnen til at jeg spurte var fordi du skrev i din post over meg at du visste hva det var, men ser jo at du har redigert innlegget nå

Øh, nei. Legg merke til når jeg redigerte posten min, og når du svarte på den.

Kansje det er et apparat for å måle noe i lufta ? Sånn for gruvedrift eller noe, vist alarmen går må du løpe ut fordi det er mye gift i lufta. Litt bedre enn å bruke en pappegøye.(om den dør er det på tide å løpe tilø nærmeste utgang)

Det er en mulighet, men hvorfor den syke formen på tingesten, da? Det må da vitterlig finnes enklere måter å oppdage farlig gass på, enn å ha en nesten 1 kg tung sak hengende i ansiktet.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at den skal være tett på en eller annen måte. Noen har lappet med sykkelslange-lapp oppå pakningen.

Det ser ut som en maske... Man ut i midten, og inn gjennom de forkjellige tutene som filtrerer bort forskjellige former for gasser?

 

Edit: Etter å ha sett nærmere på bildene nå, vil jeg tro den har hunget på veggen på universitetet, og signalisert diverse ting. Kan den skape vibrasjoner ved hjelp av elektrisk energi, som får "klokkene" på enden av hver tut til å ringe?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...