Gå til innhold

iPod-konkurrent fra Philips


Anbefalte innlegg

Enda en ny utfordrer til ipod uten støtte for OGG Vorbis.. Dette er bare trist  :hrm:

5204788[/snapback]

Litt off topic.. er det noen god grunn rent teknisk for at man ikke inkluderer Ogg Vobis støtte eller er det rett og slett fordi man velger å ignorere formatet, det har vel en noe begrenset brukerskare dersom det betyr at man må gjøre noe med HW siden på disse spillerne(som igjen antageligvis gjør dem dyrere?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda en ny utfordrer til ipod uten støtte for OGG Vorbis.. Dette er bare trist  :hrm:

5204788[/snapback]

Litt off topic.. er det noen god grunn rent teknisk for at man ikke inkluderer Ogg Vobis støtte eller er det rett og slett fordi man velger å ignorere formatet, det har vel en noe begrenset brukerskare dersom det betyr at man må gjøre noe med HW siden på disse spillerne(som igjen antageligvis gjør dem dyrere?).

5204826[/snapback]

 

OGG krever vel mer batteri og mer CPU-kraft. Vet ikke helt hvordan disse spillerene er bygd opp, men det er godt mulig at de bare kjøper en eller annen decoder-chip og stapper inni spilleren.

 

Jeg antar at brukerskaren til ogg er relativt liten, om man bare vil ha lagret et lossy format på disken er ogg i mine øyne et litt underlig valg for de fleste. For oss om har all musikken vår lagret i lossless så er det jo forsåvidt ett fett, da man kan transkode til hva man vil uansett (strengt tatt kan man jo det med lossy også, men da betaler man med kvalitetstap).

 

AtW

Lenke til kommentar
Enda en ny utfordrer til ipod uten støtte for OGG Vorbis.. Dette er bare trist  :hrm:

5204788[/snapback]

Litt off topic.. er det noen god grunn rent teknisk for at man ikke inkluderer Ogg Vobis støtte eller er det rett og slett fordi man velger å ignorere formatet, det har vel en noe begrenset brukerskare dersom det betyr at man må gjøre noe med HW siden på disse spillerne(som igjen antageligvis gjør dem dyrere?).

5204826[/snapback]

 

OGG krever vel mer batteri og mer CPU-kraft. Vet ikke helt hvordan disse spillerene er bygd opp, men det er godt mulig at de bare kjøper en eller annen decoder-chip og stapper inni spilleren.

 

Jeg antar at brukerskaren til ogg er relativt liten, om man bare vil ha lagret et lossy format på disken er ogg i mine øyne et litt underlig valg for de fleste. For oss om har all musikken vår lagret i lossless så er det jo forsåvidt ett fett, da man kan transkode til hva man vil uansett (strengt tatt kan man jo det med lossy også, men da betaler man med kvalitetstap).

 

AtW

5204975[/snapback]

 

For andre er det en sak om Free (Free as in speach) (ogg vorbis) Vs. Non-Free (mp3, aac, wma).

Lenke til kommentar

når jeg ser på den ser det ut som en oppgradert HDD-100,

med det ligger null og niks negativt da HDD-100 spilleren til Philips

knuste Ipod av samme genrasjon på mange punkter.

var bedre lyd, rimeligere, mindre, mer plass og tålte mer.

eneste minuset jeg ser med de var vekten da Philips brukte et

stort batteri og solid chassis i magnesium.(men et svart høyglans magnesium med

kromlister ser bedre ut en blank hvit PVC etter min mening)

 

philips hadde før et ekstremt lettforstålig oppsett, software og

spiller kunne også settes til Norsk(og alt ble 100% Norsk).

 

vet ikke åssen denne er men gjetter den like bra gjennomført

som den forgje men håper denne kommer fram på hyllene.

Kjøpte min HDD-100 på elkjøp, og da hadde de gjemt de bak disken

og betjenningen prøvde forferdelig å få meg til å kjøpe et annet merke...

Lenke til kommentar
Kan den vise JPG bilder på skjermen, og eventuellt andre bildeformater? Håper den USB on the go egenskapen har vid støtte for Canon digitalkamera-modeller.

5204901[/snapback]

Antar at det vil være mulig å bruke print-modusen på canon-kamerene.

 

når jeg ser på den ser det ut som en oppgradert HDD-100,

med  det ligger null og niks negativt da HDD-100 spilleren til Philips

knuste Ipod av samme genrasjon på mange punkter.

var bedre lyd, rimeligere, mindre, mer plass og tålte mer.

eneste minuset jeg ser med de var vekten da Philips brukte et

stort batteri og solid chassis i magnesium.(men et svart høyglans magnesium med

kromlister ser bedre ut en blank hvit PVC etter min mening)

 

philips hadde før et ekstremt lettforstålig oppsett, software og

spiller kunne også settes til Norsk(og alt ble 100% Norsk).

 

vet ikke åssen denne er men gjetter den like bra gjennomført

som den forgje men håper denne kommer fram på hyllene.

Kjøpte min HDD-100 på elkjøp, og da hadde de gjemt de bak disken

og betjenningen prøvde forferdelig å få meg til å kjøpe et annet merke...

5208362[/snapback]

Var denne dyr?

Lenke til kommentar
For andre er det en sak om Free (Free as in speach) (ogg vorbis) Vs. Non-Free (mp3, aac, wma).

5206194[/snapback]

 

Jeg tror ikke så mange bryr seg om det for å være helt ærlig. Men noen er det jo såklart, men den beste og mest populære mp3-encoderen er jo open source og under lgpl (såvidt jeg husker)

 

AtW

5206207[/snapback]

 

Det er ikke der problemet ligger, egentlig. I USA frykter man patentene Fraunhofer sitter med i forbindelse med mp3. Ogg Vorbis derimot, er patentfritt.

Lenke til kommentar
For andre er det en sak om Free (Free as in speach) (ogg vorbis) Vs. Non-Free (mp3, aac, wma).

5206194[/snapback]

 

Jeg tror ikke så mange bryr seg om det for å være helt ærlig. Men noen er det jo såklart, men den beste og mest populære mp3-encoderen er jo open source og under lgpl (såvidt jeg husker)

 

AtW

5206207[/snapback]

 

Det er ikke der problemet ligger, egentlig. I USA frykter man patentene Fraunhofer sitter med i forbindelse med mp3. Ogg Vorbis derimot, er patentfritt.

5211180[/snapback]

 

At ogg er patentfritt er bare en påstand som man tror er riktig, det er umulig å ha oversikt over alle patentene i USA og hva de innbefatter. For alt man vet kan det hende Ogg bryter ett eller flere patenter i USA (har vært flere større diskusjoner om dette på HA). Såklart kan det hende ting slår seg vrangt med mp3, men for meg framstår ikke det som voldsomt sannsynlig, og da får man heller ta det opp når det kommer, og det værste som kan skje er at ingen komersielle spillere støtter mp3, og det er jo allerede tilfelelt for ogg ;) (nesten da)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
når jeg ser på den ser det ut som en oppgradert HDD-100,

med  det ligger null og niks negativt da HDD-100 spilleren til Philips

knuste Ipod av samme genrasjon på mange punkter.

var bedre lyd, rimeligere, mindre, mer plass og tålte mer.

eneste minuset jeg ser med de var vekten da Philips brukte et

stort batteri og solid chassis i magnesium.(men svart høyglans magnesium med

kromlister ser bedre ut en blank hvit PVC etter min mening)

 

philips hadde før et ekstremt lettforstålig oppsett, software og

spiller kunne også settes til Norsk(og alt ble 100% Norsk).

 

vet ikke åssen denne er men gjetter den like bra gjennomført

som den forgje men håper denne kommer fram på hyllene.

Kjøpte min HDD-100 på elkjøp, og da hadde de gjemt de bak disken

og betjenningen prøvde forferdelig å få meg til å kjøpe et annet merke...

5208362[/snapback]

Var denne dyr?

5208653[/snapback]

 

Måtte ut med 2500,- for min 15GB for et år siden.

husker ikke eksakt men jeg tror Ipod kostet da 3000,- på

de rimligste plassene på nettet (for 10GB en), husker jeg sparte

noen lapper på å kjøpe Philips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...