Gå til innhold

Mest elendige film du har sett? Begrunn kvifor.


Sevald

Anbefalte innlegg

Er godt mogleg det er tema om dette frå før her, men eg klarte ikkje å finne noko. Så da tenkte eg som så at det sikkert er fleire enn meg som har sett elendige filmar. Det kan vere ei plage når ein ikkje har planlagt det (Matrix II), men kan og vere ustyrteleg morosamt om ein er forberedt på det ('Manos' the Hands of Fate).

 

Så kva er dine "favorittar" i sjangeren elendig film, kom gjerne med forslag i både kategorien uforberedt og forberedt.

 

Uforberedt:

Matrix II, kan på ein måte ikkje sette fingeren på kva det var lenger, men eg satt heile filmen med ein følelse av å vere snytt for 70 kroner, eller kva det nå var det kosta å gå på kino på den tida. Og da pratar eg ikkje snytt som i 53,- for ein frossenpizza, 100,- for å bli klemt mellom fulle, svette og stinkande folk i ei kjellar i Bergen, eller 64,- for ein 0,3 Ringnes. Nei eg pratar om å bli snytt som i, 25.000 for ein fallskjerm som løysar ut!

 

Forberedt:

'Manos' the Hands of Fate, dette er ein skikkeleg skikkeleg skikkeleg dårleg film. Eg såg den, heldigvis, i MST3K versjon, og eg må seie at på tross av elendig plot, filmen, klipping, kostymer, skodespelare, ... (dykk ser sikkert teikninga), var det tidpunkt der ein berre måtte la seg underholde

 

Forøvrig har eg planar om å sjå Troll og Troll II, skal i følge mange vere særs elendig (spesiellt Troll II)

 

Edit: La til eit par ord i tittelen.

Endret av Sevald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chicken Park er helt klart den verste filmen jeg har sett. Noen filmer er slik at "den er SÅ dårlig at du bare MÅ se den". Det er ikke denne. Den er langt verre.

 

 

Edit:

Siden første post ble endret, får jeg vel slenge inn en kommentar her.

Tenk plottet til Jurassic Park, men med kyllinger der det er dinosaurer. Ikke laget med spesialeffekter nei. De har bare redigert inn kjempestore kyllinger. Rollebesetningen består av (ikke-betalte?) amatører fra mellom- eller sør-Amerika. Budsjettet er nok mindre enn det jeg tjener i året (akkurat nå er jeg faktisk arbeidsledig).

 

Jeg trodde jeg var forberedt på en dårlig parodi av Jurassic Park. Jeg var bare ikke NOK forberedt på denne filmen.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

King cobra fikk meg til å tenke på noe av det verste mølet jeg har sett på film: Boa Vs. Python helt grusom. Coveret var så heselig og handlingsreferatet på baksiden enda verre, sånn endte den opp i hylla hjemme!

Lenke til kommentar
Det første som kommer inn i hodet mitt er Napoleon Dynamite. Jeg likte overhode ikke den filmen.

5196563[/snapback]

 

 

"The Last Samurai" - herregud for en kjedelig film. At den fikk gode kritikker er en skandale!

5196685[/snapback]

 

Hmm, dette er to av de bedre filmene jeg har sett den siste tiden. Jeg synes rett og slett at de er skikkelig bra.

Lenke til kommentar
"The Last Samurai" - herregud for en kjedelig film. At den fikk gode kritikker er en skandale!

5196685[/snapback]

Hvorfor det? :dontgetit:

 

Vindtalkers = fyfaen som jeg hater den filmen...

5196761[/snapback]

Hvorfor det? Hva mener du er dårlig? Den er da ikke sååå dårlig.

 

Hva med litt mer enn tomme negative meninger om filmer da? :dontgetit: Kanskje en liten begrunnelse for å sikre prikken over i'en? :)

Lenke til kommentar

den er ikke direkte dårlig lagd,

 

det er ingen krigs film det er en HK action film som tidfeldig vis tar sted under ww2.

 

den er så fulle av klisher som andre filmer ikke har brukt på 20 år.

som bomber som har evig lunte helt til den blir kaster i riktig hull.

 

og effektene er bare teite, det som liksom skal være krig ser ut som nyårsaften med store ill kuler.

 

seriøst, 30-40 år gamle krigs filmer har mer realistiske effekter en denne filmen..

Lenke til kommentar

Uforberedt:

 

- Waterworld

- The Postman

Storproduksjoner med god underholdningsverdi tenkte jeg. Makan til søppel sier jeg i ettertid. The Postman er i mine øyne kanskje tidenes ekleste kalkun.

 

- Street Fighter: The Movie

Hvordan klarte de å ødelegge et så bra arcadespill?

 

- Double Dragon

Enda et klassisk arcadespill som traff bakken som et plukket fjærkre. Hadde virkelig store forhåpninger til denne. Jason Patrick, SKJERPINGS!

 

- Mortal Kombat: Annihilation

Begynner vel å se et mønster nå? Jeg har alltid store forhåpninger til filmer basert på spill.

 

 

Forberedt:

 

- 'Manos' the Hands of Fate

- Sextette

- The Giant Spider Invasion

- Plan 9 from Outer Space

- Monster a Go-Go

- Skydivers

- Eegah

- Hobgoblins

- The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!?

- The Wild World of Batwoman

- Santa with Muscles

- 3 Ninjas: High Noon at Mega Mountain

- The Final Sacrifice

- Howling II: Stirba - Werewolf Bitch

- The NeverEnding Story III

 

Forklaring? Neppe nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...