Gå til innhold

Mest elendige film du har sett? Begrunn kvifor.


Sevald

Anbefalte innlegg

Uforberedt:

Apocalpyse Now

Starship Troopers 2

 

Apocalypse Now er en av tidenes beste filmer, punktum :hrm: .

 

Forferdelige filmer:

 

XXX - Den med Vin Diesel ja

Paycheck - Jeg satt bare å humret over hvor latterlig dårlig og uoriginal den var.

A Dirty Shame - Dette er uten tvil det verste mølet jeg har sett i hele mit liv, den overgår fomlesen i kattepine, og det sier litt. Take my advice, ikke prøv deg en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at det er mange andre enn meg som kastar bort den "verdifulle" tida si på meiningslaust møl. Og mange gode idear til nye filmar å sjå her, spesielt LarsP hadde ei fin liste. Mange filmar der eg håpar å få sett ved ei annledning (kanskje neste eksamnsperiode passar!).

 

edit: søvnig..... zzzzzzz

Endret av Sevald
Lenke til kommentar

Forberedet:

Touch of Pink

 

At jeg faktisk så denne ferdig sier sitt om hvor motløs jeg ble av denne filmen.

 

Uforberedet:

Traffic

 

Sovnet under filmen, det gjorde faktisk de 2 andre kompisene mine også, kl 17 på en søndag. Vet ikke hvorfor men det var ikke engasjerende for ei krone! Sovnet kanskje før det virkelige tingene skjedde.

Lenke til kommentar
Apocalypse Now er en av tidenes beste filmer, punktum :hrm: .

 

5198659[/snapback]

Vel, jeg og to kompiser så den filmen for noen år siden. Alle var enige om at den filmen var dritkjedelig og at man egentlig bare satt og ventet på at filmen skulle bli ferdig. Ikke skjønner jeg hvorfor den stort sett bare har fått terningkast 5 og 6, men så skal man ikke skjønne alt her i livet heller. For min del så er det en elsk/hat film og jeg havner på hat.

Lenke til kommentar

Hva slags tull er dette da? "Titanic", "Apocalypse Now!", "The Last Samurai" (osv) er de dårligste filmene dere har sett? Nå må dere gi dere!

 

Selv ikke Windtalkers, som er en middelmådig actionfilm (så jåævlig langt ifra noen krigsfilm) er da vel ikke blant tidenes dårligste!

 

Nå må jeg si at jeg ikke prøver å bestemme hva folk skal like. Det gjør jeg aldeles ikke!

 

Det jeg mener er at mange av dere bare nevner en film, dårlig, middels eller god, og bare sier at den er drittdårlig - helt uten begrunnelse!

 

For eksempel, en her nevnte "Apocalypse Now!", som veldig mange mener er den beste Vietnam-krigsfilmen noen sinne (noen mener det er den beste (krigs)filmen generelt).

Det står ingen begrunnelse under. Og uansett, er det den aller DÅRLIGSTE filmen fyren har sett? Har han sett mange filmer da? To?

 

Synes folk bør skjerpe seg her, og komme med begrunnelser, i stedet for å fortsette å gjøre denne tråden om til en telletråd som til slutt blir stengt fordi den over hodet ikke har noen mening. Å nevne masse filmer uten grunn blir meningsløst. PRØV å komme med gode begrunnelser da, folkens! ;)

 

EDIT:

Vel, jeg og to kompiser så den filmen for noen år siden. Alle var enige om at den filmen var dritkjedelig og at man egentlig bare satt og ventet på at filmen skulle bli ferdig.

 

Så, fordi du synes filmen var langdryg og kjedelig, og siden du ikke skjønte den, er den automatisk dårlig, og enda værre, den dårligste filmen du har sett? :hmm:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Uforberdet dårlig:

 

Eksorsisten.

Når denne ble re-lansert på kino for noen år siden ble den hypet opp som verdens beste skrekkfilm, jeg leste om folk som besvimt i kinosalen når de så den blant annet.

Jeg synes hele greia bare var latterlig. Ei teit jente som banner litt og pisser på gulvet og skvetter litt rundt i senga si "Å no e det like før e besvime pass opp!".

 

Det jeg husker best i fra filmen var en fyr som gikk på trynet ned trappa midt i salen så nesten alle som var der lo... hehe. Reddet forestillingen for min del.

 

Forberedt dårlig:

 

Jurassic park III.

Jeg håpet på noe middelmådig og fikk ekstremt dårlig. Husker bare litt av den, prøver å glemme. Noe med en unge og en mobil som ringer i driten til en dinosaur.. Jeg gikk etter å ha sett litt over en time så det kan jo hende den tok seg opp noe sinnsykt etter at jeg dro, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Tja, Det er ikkje ei objektiv kåring av dårlegaste film i verda. Så dersom nokon meiner at Titanic er den dårlegaste filmen dei har sett, er det greitt for meg. Når eg såg Mulholand Drive f.eks, var eg ganske usikker på om eg likte filmen eller berre hata den fordi det var så absurd. Eg landa rett nok på at eg liker den, sjølv om eg ikkje skjønnar ein drit, men om nokon anna meiner den er heilt elendig fordi dei ikkje skjønner den, er det ei fair sak.

 

Anngåande Eksorsisten, trur eg det er litt som Sult (boka ja). Den er bra sett i eit historisk perspektiv, men er ikkje noko å skryte av nå lenger. Kan ikkje seie at eg har vorte særleg skremt av å sjå den filmen, og det er vel poenget med ein skrekk-film. Men sidan eg fekk meg ein del gode latterkuler av den, kan eg med hånda på hjarta seie at eg faktisk finn den undeholdande. ;-)

Lenke til kommentar

Mange teite meninger her, ja. Å påstå at Apocalypse Now er en dårlig film viser vel ikke annet enn total misforståelse for hva filmen er. Forventet du Platoon?

--

Uforberedt: Her er det få, jeg får som oftest vite på forhånd om en film suger. Paycheck, kanskje.

Forberedt: Charlie's Angels 2, Glen or Glenda (dårlig, selv for Wood) og Pokémon-filmene.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett så mange drittdårlige filmer i mitt liv. Vel, jo, om jeg skal følge en policy'en til en del andre folk her, så har jeg egentlig sett BARE drittfilmer (det er vel ingen filmer som INGEN synes er dritt).

 

Anyways, noen av de filmene som jeg synes er horribelt dårlige er...

-U.S. Seals

-Firestorm

-Lonely Hearts

-Mortal Kombat

-Son Of The Mask

-Dumb And Dumberer

-Subspecies: The Awakening (hadde et kult cover da, skikkelig bra laget Halloween-maske kjøpt på Brio ^^)

-Street Fighter

 

...Tja, de er vel de jeg kommer på i farten. Trenger egentlig ikke noen grunn, de er bare elendige. Ingen kan synes disse filmene er gode, med mindre de liksom "er så dårlige at de blir skikkelig artige å se" (slik som jeg mener Street Fighter er).

Anyways, som sagt er det egentlig ingen som kan synes de er gode, uansett hvilken smak man har. Noen filmer er bare helt elendige på alle punkter; Historie, skuespill, kulisser, effekter, manus, osv osv.

 

Å nevne Lost In Translation her er, om jeg må få si det mildt, helt på jordet. En veldig bra film (ikke bare min mening, men når man ser på filmen med et objektivt syn også).

Dessuten har du ingen begrunnelse. Fatter ikke hvorfor folk synes det er så vanskelig og tungt å skrive en begrunnelse. Er det tungt å få hjernen i gang? Tungt å tenke litt? Tungt å bevege fingrene litt over tastaturet for å få frem de små bokstavene på skjermen, som er så alt for utrolig tungt å tyde?

 

I smell telletråd, and where there's telletråd, there's stenging...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Wehey! fant ut mer om Boa vs. Python-filmen jeg nevnte!

Den heter "Duell der Killerschlangen" på tysk! Må sees, herregud for et tåpelig plott!

 

Anmeldelse

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

 

Å nevne Lost In Translation her er, om jeg må få si det mildt, helt på jordet. En veldig bra film (ikke bare min mening, men når man ser på filmen med et objektivt syn også).Dessuten har du ingen begrunnelse. Fatter ikke hvorfor folk synes det er så vanskelig og tungt å skrive en begrunnelse. Er det tungt å få hjernen i gang? Tungt å tenke litt? Tungt å bevege fingrene litt over tastaturet for å få frem de små bokstavene på skjermen, som er så alt for utrolig tungt å tyde?

5201250[/snapback]

 

 

Hvordan ser man på en film objektivt?

 

Vel, jeg syntes Citizen Kane var dårlig, sannsynlig den dårligste av de jeg har sett. Grunnen er at den er utrolig uengasjerende, etter en stund gadd jeg ikke mer. Var bare ikke "underholdning", for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Endelig kommer det en slik tråd!

 

Jeg og gutta har hatt det som vane å se minst en "elendig" film i måneden sammen.

Resultatet av dette har vert særdeles vellykket, og vi har fått mange flotte timer med god underholdning.

 

Jeg anbefaler:

 

Red Sonja (1985)

Mortal Kombat: Annihilation (1997)

Hercules in New York (1970)

Excalibur (1981)

Creature from the Black Lagoon (1954)

Lenke til kommentar
Uforberdet dårlig:

 

Eksorsisten.

Når denne ble re-lansert på kino for noen år siden ble den hypet opp som verdens beste skrekkfilm, jeg leste om folk som besvimt i kinosalen når de så den blant annet.

Jeg synes hele greia bare var latterlig. Ei teit jente som banner litt og pisser på gulvet og skvetter litt rundt i senga si "Å no e det like før e besvime pass opp!".

 

Det jeg husker best i fra filmen var en fyr som gikk på trynet ned trappa midt i salen så nesten alle som var der lo... hehe. Reddet forestillingen for min del.

5199871[/snapback]

 

Hahaha, endelig noen som skjønner at Eksorsisten er et teit gjesp.

 

 

Forberedt:

Lilja 4-Ever.

 

Gørr kjedelig horefilm om Russland. En orgie av techno musikk og limsniffing. Nærmest en musikal uten sang.

 

 

Sinbad of The Seven Seas.

 

Like teit som TNT's Rulers of the Ocean, og det sier jo litt. Masse harrye "ansiktsgrimaser" fra Sinbad selv, med et latterlig godt overspill fra medspillerne. Når han kommer til Amazonene begynner man å lure på om dette virkelig er en barnefilm.

 

 

Uforberet:

 

D13. The 13th District!

 

Fransk action fra Luc Besson, og da bruker det jo å være bra. Dette er ikke tilfellet. Latterlig film om at alle gangsterne og resten fattig folket er stengt inne i soner. Det hele ender med en stor "boss kamp" med en tjukk fyr inne i noe som minner om en arena fra Dead or Alive 2.

 

 

Requiem for a Dream.

 

Kjedelig film om narkotika avhengige dramatikere som ikke bør sees. Det er kun en masse effekter som viser at pupillen blir større, og at stoffet blandes i blodet. Det hele ender med en avkuttet arm og ei gammel dame som får mat gjennom en slange i kjeften. Rimelig hersjelig, rimelig kjedelig.

 

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...