Gå til innhold

TES: hva er dine planer for din oblivionkarakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nok den vanlige ærlige, maskuline swordsman-karakteren jeg alltid er i RPG'er (klarer aldri å få meg selv til å være ond - Med mindre jeg må).

I allefall første gangen jeg går gjennom det. Tror jeg også har litt lyst til å bli en good-guy assassin/thief som på dagen er en hyggelig kar som snakker med alle, men som om natten gjør forskjellige ikke-så-gode-ting. Tror nok ikke jeg blir ond da heller, blir nok så snill som jeg kan, men som assassin må man jo av og til skitne til hendene sine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
i KOTOR spillende greier jeg aldrig å bli ond, få så dårlig samvitighet.

er aldrig OND i morrowind. bare litt slem, stjele litt her og der.

5277921[/snapback]

Er sånn jeg også. Selv om at det bare er spill så MÅ jeg være snill hele tiden. Det var faktisk èn gang i KOTOR eller KOTOR2 (husker ikke helt) hvor jeg faktisk gjorde noe som var bittelitt skittent, da jeg sårt trengte penger.

Ellers er jeg alltid snill, og ofte, når jeg har mulighet til det, velger jeg å ikke ta imot noen belønning for å gjøre oppdrag for de som er fattige og stakkarslige.

Blir nok sånn i Oblivion også. Snill som ei mus bortsett fra når det er høyst nødvendig, eller om det finnes noen karakterer i spillverdenen som jeg oppretter et hat-forhold til (helst en rik korrupt jævel) som jeg skal gjøre litt faen med. :devil:

Skrevet

5277921[/snapback]

Er sånn jeg også. Selv om at det bare er spill så MÅ jeg være snill hele tiden. Det var faktisk èn gang i KOTOR eller KOTOR2 (husker ikke helt) hvor jeg faktisk gjorde noe som var bittelitt skittent, da jeg sårt trengte penger.

Ellers er jeg alltid snill, og ofte, når jeg har mulighet til det, velger jeg å ikke ta imot noen belønning for å gjøre oppdrag for de som er fattige og stakkarslige.

Blir nok sånn i Oblivion også. Snill som ei mus bortsett fra når det er høyst nødvendig, eller om det finnes noen karakterer i spillverdenen som jeg oppretter et hat-forhold til (helst en rik korrupt jævel) som jeg skal gjøre litt faen med. :devil:

5285947[/snapback]

Og jeg som trodde at jeg var den eneste som ikke hadde samvitighet til å få darkside points :!:

On-topic: det blir vel en Nord med sverd, også må jeg lage en stealth character for og teste det nye stealth systemet.

Skrevet

5277921[/snapback]

Jeg er helt sånn jeg også. Husker i KOTOR 1, da jeg til slutt måtte drepe Mission... Uff, det var trist! Hadde spilt som god første gangen, og vet jo hvor snill og naiv hun er... :cry:

Jeg måtte virkelig tvinge meg til å trykke på de "onde" svarene i dialoger. Det var fælt...

Skrevet (endret)

Jeg er helt sånn jeg også. Husker i KOTOR 1, da jeg til slutt måtte drepe Mission... Uff, det var trist! Hadde spilt som god første gangen, og vet jo hvor snill og naiv hun er... :cry:

Jeg måtte virkelig tvinge meg til å trykke på de "onde" svarene i dialoger. Det var fælt...

5286616[/snapback]

Husker jeg skulle prøve og være ond jeg å, etter kort tid fikk jeg så dårlig samvitghet at jeg loadet. Klarer ikke å drepe uskyldige mennsker. De var flinke til å få deg til å føle deg snill/slem i KotOR (får håpe på at de lager en 3er).

Endret av saitaM
Skrevet

Nå ble det egentlig mye snakk om god og ond her gitt. Jeg må nå si at de fleste oppdragene jeg kan huske fra Morrowind var temmelig tvilsomme på moral fronten. Bortsett fra alle "jeg har gått meg vill og trenger hjelp" og "kan du finne en/et eller annen/annet til meg" oppdragene, var det mye "drep den og den" og "stjel det og det".

Ikke særlig snillt...

Nåja.

Etter alt snakket om TES:Oblivions nye AI tror jeg det blir større utfordring å spille en karakter som ligger godt ut i gråsonen (eller går helt ut i "drepe små barn"), enn å spille en hjertegod helt med skinnende rustning. Ikke det at jeg ser ned på folk som gjør det, missforstå meg rett. Mener bare at å spille "virkelige" personer vil kanskje være tøffere, og dermed mer spennende og arti.

Jeg pleier å lage mine RPG-personer uavhengig av meg sjøl. Jeg prøver så godt jeg kan å lage en "ekte" person og prøver å spille denne så godt jeg kan opp mot det bildet jeg har av denne personen.

Hruggek Axehand er vel etablert som skikkelse i hodet mitt, han er ikke en manifestasjon av meg i spillet. Dermed får ikke jeg dårlig samvittighet når Hruggek gjør noe "ondt", fordi det er ikke jeg som gjør det, det er Hruggek.

Men Hruggek er ikke ond, han er bare ikke god :)

beklager bablinga

Skrevet

5277921[/snapback]

5286616[/snapback]

Heh, slapp å gjøre det, fikk Zaalbar til å gjøre det :D Lo ondt i en time etterpå, spesielt da Zaalbar begynte å whine

Ble litt OT. Men men

Har litt lyst til å spille en templar en gang. Eller paladin

Skrevet

Litt OT men ble litt bekymret av å se på tothegame.com at utgivelsen er satt til slutten av april. Trodde det skulle komme tidlig i februar. :dontgetit:

Skrevet

Blir vel ein god mann som kombinerer mellom sverd og magi.Eg vil skremme fienden med magi og komme fram med sverd,, akkurat som i film:P.Høyrets litt dumt ut sikkert.

LEIF

Skrevet
Blir nok en stealth basert robin hood, stjeler fra alle og selger til de med penger...

5277969[/snapback]

Vinningskriminalitet heter det ...

Pingler :p

"You don't know the power of the dark side!"

5286604[/snapback]

Har tenkt mer på character også, og det er mulig at min snikende kar skal tjene sine penger igjennom diverse snikdrap.

Skrevet (endret)
Litt OT men ble litt bekymret av å se på tothegame.com at utgivelsen er satt til slutten av april. Trodde det skulle komme tidlig i februar. :dontgetit:

5305522[/snapback]

Det er Gothic 3 som skal komme i Februar. Oblivion er satt til å komme ut i andre kvartal av 2006, altså en gang på sen-vinteren/våren. :)

Endret av MeTa][iC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...